Sacramone Skrevet 16. januar 2022 #1 Del Skrevet 16. januar 2022 Hvis man nettopp har hatt korona selv? Hvorfor ikke hvis nei? Og hvorfor hvis ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ab_naturals Skrevet 17. januar 2022 #2 Del Skrevet 17. januar 2022 Nei. Fordi man kan gjensmittes. Sjansen er liten, det er derfor man unntas karantene. Men den er absolutt tilstede. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LCFA Skrevet 17. januar 2022 #3 Del Skrevet 17. januar 2022 (endret) Nei, pga ny smitte. Midlertidig delvis immunitet (6-12 måneder?) pga vaksine eller viruset motvirker at sykdommen blir alvorlig, men motvirker ikke like mye at man blir smittebærer. Forskjellige varianter av viruset kan også gi mindre immunitet. Og noen få er såkalt falske positive, dvs de kan ha hatt forkjølelse selv om testen viste korona. Testene er vel over 90% sikre, men ikke 100%, så noen tror de har hatt korona når det egentlig var noe annet og da tror de at de også er mer immune enn de faktisk er. Endret 17. januar 2022 av LCFA 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sacramone Skrevet 17. januar 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 17. januar 2022 Men. Jeg kjenner noen som fikk korona i samme husstand. Bare en uke mellom. De hadde også forskjellig variant (to fikk delta, to fikk omikron). Når de som var blitt friske hadde voksne barn som fikk en annnen variant trengte de ikke gå i karantene. Da de nettopp hadde hatt korona selv.. Her hadde vi det alle sammen. Så vanskelig å tro det kunne vært en vanlig forkjølelse.. Men takk for svar 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonehill Skrevet 17. januar 2022 #5 Del Skrevet 17. januar 2022 La oss si at jeg har en venn som er syk med covid-19 og så stikker jeg innom for å yte omsorg. Risikerer jeg å bli bøtelagt eller tiltalt for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 17. januar 2022 #6 Del Skrevet 17. januar 2022 Lonehill skrev (10 minutter siden): La oss si at jeg har en venn som er syk med covid-19 og så stikker jeg innom for å yte omsorg. Risikerer jeg å bli bøtelagt eller tiltalt for noe? Vennen din ville utvilsomt kunne bli tiltalt og bøtelagt for brudd på isolasjonsplikten i det tilfellet. Dersom det kom frem at du besøkte vedkommende vel vitende om at han/hun satt i isolasjon så antar jeg at du også kunne blitt det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 17. januar 2022 #7 Del Skrevet 17. januar 2022 Selvsagt kan du ikke det 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonehill Skrevet 17. januar 2022 #8 Del Skrevet 17. januar 2022 Pterinochilus skrev (1 time siden): Vennen din ville utvilsomt kunne bli tiltalt og bøtelagt for brudd på isolasjonsplikten i det tilfellet. Dersom det kom frem at du besøkte vedkommende vel vitende om at han/hun satt i isolasjon så antar jeg at du også kunne blitt det. Hvis myndighetene vil straffe meg for å pleie en som ligger syk, so be it. Da går jeg gladelig i fengsel. Når jeg leser enkelte av kommentarene i denne tråden, kan jeg ikke annet enn å undre meg. Har vi blitt vaksinert mot medmenneskelighet også? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 17. januar 2022 #9 Del Skrevet 17. januar 2022 Lonehill skrev (1 minutt siden): Hvis myndighetene vil straffe meg for å pleie en som ligger syk, so be it. Da går jeg gladelig i fengsel. Når jeg leser enkelte av kommentarene i denne tråden, kan jeg ikke annet enn å undre meg. Har vi blitt vaksinert mot medmenneskelighet også? Du kommer ikke i fengsel. Du vil få tusen på tusen kroner i bot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 17. januar 2022 #10 Del Skrevet 17. januar 2022 Når man leser "reglene" på HelseNorge for isolasjon ved påvist smitte, skulle man tro at alle bor sammen med noen som kan hjelpe dem. De som bor alene, må jo få hjelp, og dermed "besøk" av andre utenfor husstanden. Jeg tror for øvrig at isolasjonsreglene vil mykes ganske kraftig opp etterhvert som myndighetene anser det som mer og mer nødvendig at folk blir naturlig immune for å få samfunnshjulene i gang igjen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 17. januar 2022 #11 Del Skrevet 17. januar 2022 Ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 17. januar 2022 #12 Del Skrevet 17. januar 2022 Sacramone skrev (20 timer siden): Hvis man nettopp har hatt korona selv? Hvorfor ikke hvis nei? Og hvorfor hvis ja? Nei, du er ikke overhodet immun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg