Gå til innhold

Er det mange ''puggefag'' på høyere utdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går historie akkurat nå og syns pensum er veldig mye. Hvordan er det med grunnskole lærer/sykepleier osv? Er det like mye pugge stoff?

Anonymkode: 03a31...f80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom pugging er et problem, så er det vel relativt lite innen høyere utdanning som er noe for deg å satse på. Mener ikke å være frekk nå, men det er dessverre slik det er med høyere utdanning, da. At en må lese og pugge mye.

• Liker 2
Skrevet
Elysion skrev (2 minutter siden):

Dersom pugging er et problem, så er det vel relativt lite innen høyere utdanning som er noe for deg å satse på. Mener ikke å være frekk nå, men det er dessverre slik det er med høyere utdanning, da. At en må lese og pugge mye.

Er vel forskjell på å lære matte formell og pugge årstall samt viktige hendelser i den kalde krigen, eller hva fidel castro spiste til frokost 1962, vil ikke du si?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er vel forskjell på å lære matte formell og pugge årstall samt viktige hendelser i den kalde krigen, eller hva fidel castro spiste til frokost 1962, vil ikke du si?

Der falt jeg av.

Skrevet
Elysion skrev (2 minutter siden):

Nja, litt uenig. Veldig ofte handler det om evnen til å kunne reflektere og vise forståelse for stoffet i sin helhet og skrive gode akademiske tekster - ikke kunne det ut og inn. Du må selvfølgelig lese, men man trenger ikke huske på alt mulig. 

Realfagene innebærer naturligvis mye pugging, men i humaniora og samfunnsvitenskapen er det andre ting som er viktigere 

• Liker 4
Skrevet
gobbledigook skrev (1 minutt siden):

Nja, litt uenig. Veldig ofte handler det om evnen til å kunne reflektere og vise forståelse for stoffet i sin helhet og skrive gode akademiske tekster - ikke kunne det ut og inn. Du må selvfølgelig lese, men man trenger ikke huske på alt mulig. 

Realfagene innebærer naturligvis mye pugging, men i humaniora og samfunnsvitenskapen er det andre ting som er viktigere 

Vanskelig å reflektere og vise forståelse for et fag dersom en ikke leser og pugger, tenker jeg da. 

• Liker 3
Skrevet
Elysion skrev (10 minutter siden):

Ikke helt enig i dette. Jeg har gått lærerstudiet og bioingeniør. Der var det mye pugging.

Nå går jeg IT og der er det egentlig bare fellesfagene (etikk osv) som er pugging. De andre fagene er mer forståelse og oppgaver :) 

Anonymkode: baff3...d82

• Liker 2
Skrevet

Klarer de fleste fag på tre uker, men forstår ting fort og har tatt skippertak hele livet. Bare fått B dette året. 

Møter på alle forelesninger, men leser bare to til tre uker før eksamen. 

Anonymkode: fd7ae...0a4

Skrevet (endret)
Elysion skrev (5 minutter siden):

Vanskelig å reflektere og vise forståelse for et fag dersom en ikke leser og pugger, tenker jeg da. 

Jeg lurer på om vi har forskjellig oppfatning i hva som ligger i ordet "pugging". De færreste studentene jeg kjenner kan stoffet ut og inn. 

Kanskje noen har en studieteknikk der de føler de  vite alle detaljene og kunne alt 100%, men det tror jeg gjelder de færreste. I mine emner er det ekstremt mye empiri, jeg fokuserer stort sett på å få med med det teoretiske.

Endret av gobbledigook
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke helt enig i dette. Jeg har gått lærerstudiet og bioingeniør. Der var det mye pugging.

Nå går jeg IT og der er det egentlig bare fellesfagene (etikk osv) som er pugging. De andre fagene er mer forståelse og oppgaver :) 

På IT-studiene er det som regel ett puggefag (emne som det egentlig heter) hvert semester.

Anonymkode: 13ee5...a67

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En av grunnene til at jeg studerte IT. I tillegg fordi man får god jobb selv med middelmådige karakterer. Så da slapp man karakterpresset. 

Anonymkode: 62796...9c0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

På IT-studiene er det som regel ett puggefag (emne som det egentlig heter) hvert semester.

Anonymkode: 13ee5...a67

Ja og det er disse fellesfagene jeg snakker om :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...