Gå til innhold

Buksa revna tre ganger. KONTAKT MEDIA!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ALT ut i media? 

https://www.tv2.no/underholdning/14447111/

Jeg forstår det må være vanskelig å være overvektig, og ikke kunne finne bukser som passer i butikken. Flere kjeder villeder kundene ved å reklamere for at de har bukser for ALLE kropper. 

Men årsaken til at buksene sprekker opp gang på gang på gang er muligens siden de er for små? 

Jeg fikk også med meg at "fetmenfattet" sa at det var veldig vanskelig for overvektige å bestille klær på nett siden man ikke vet størrelsen. Men slik er det for alle som handler på nett, man må jo sjekke den tabellen som viser mål for størrelsene. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 9f3e0...835

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg fikk også med meg at "fetmenfattet" sa at det var veldig vanskelig for overvektige å bestille klær på nett siden man ikke vet størrelsen. Men slik er det for alle som handler på nett, man må jo sjekke den tabellen som viser mål for størrelsene. Hva tenker dere? 

Poenget er at man som normalvektig, for å bruke det ordet, har muligheten til å enten kjøpe noe via nett - og således måtte stole på den tabellen som er oppgitt - eller gå i butikken, prøve buksa og se hvordan den sitter. Den samme muligheten har ikke de som er overvektige i like stor grad, og butikkjedene driver i beste fall med misvisende reklame ved å si at de har klær som passer "alle". 

• Liker 18
Skrevet

De har det jo på nett da..

Anonymkode: b340b...549

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skal ALT ut i media? 

https://www.tv2.no/underholdning/14447111/

Jeg forstår det må være vanskelig å være overvektig, og ikke kunne finne bukser som passer i butikken. Flere kjeder villeder kundene ved å reklamere for at de har bukser for ALLE kropper. 

Men årsaken til at buksene sprekker opp gang på gang på gang er muligens siden de er for små? 

Anonymkode: 9f3e0...835

Nei de var ikke nødvendigvis defor , i kommentarfelt rundt står flere frem med samme problem og det gjelder både tynne og overvektige 

Anonymkode: 5984e...fcc

• Liker 8
Skrevet

Dette innslaget minnet mest om et humorinnslag. Jeg trodde nesten ikke det jeg så.

Anonymkode: c2750...2c2

• Liker 12
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg tenker man er meget oppmerksomhetssyk når man går ut i media med sånt. 

Skrevet

Hvis du ser på denne buksen revner den ikke i sømmen, det er stoffet som gir etter.  Det handler altså ikke om at buksen er for liten, da ville sømmen gått, men at kvaliteten på stoffet blir ekstremt fort slitt, og ikke er godt nok.  Dette er et problem for alle brukere av denne typen bukse, uansett størrelse.

Jeg tenker at det er helt legitimt å klage på kvaliteten når flere av samme type/merke bukse revner etter 2-3 ukers bruk, det har jeg også gjort (og jeg er ikke overvektig).  At slike klager når media er ofte tilfeldig, uten at jeg skal si at det er slik i dette tilfellet.

Anonymkode: 75c60...9bd

• Liker 19
Skrevet

Det er da ikke noen som har «gått ut i media» tv2 har laget et program hvor de har undersøkt noe, den sammenhengen har de fått hjelp av noen som har forutsetninger for å undersøke. Ville dere sakt at en foto ekspert gikk ut i media om han var med å undersøke kameraer? Veldig merkelig ordbruk😂

Uanset, tv2 laget et program noen syntes det var intresant, andre sikkert ikke. Heldigvis har vi mer end en kanal, så ingen ble tvunget til å se på☺️ 

• Liker 15
Skrevet

De lager bukser opp til str 36, det burde jo holde for "alle". At buksene revner mellom lårene på overvektige burde de selvsagt funnet en løsning på. Ekstra stoff,som på ridebukser.

Anonymkode: 6a2ef...9b5

• Liker 2
Skrevet

Det blir enorm slitasje innsida av lårene på bukser når en person er overvektig eller driver med styrkeløft. Kvaliteten på stoffet er nok vel så viktig som størrelsen noe man kanskje ikke er så nøye med å sjekke ut. Dongeri bør være ubehandlet da "steinvasking", bleking, produserte hull etc forringer stoffet. "Arbeidstøykvalitet" har mindre sannsynlighet for å revne, det var slik disse buksene opprinnelig var brukt. Nå kan vi kjøpe dem ferdig utslitt, noe som verken er bra for miljøet eller lommeboka.

Anonymkode: 5d64c...56c

Skrevet

Ikke kjøp bukser i tear & wear-stil om du vil stoffet skal vare. 

Anonymkode: a7b0d...432

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Athena79 said:

Jeg tenker man er meget oppmerksomhetssyk når man går ut i media med sånt. 

Hun har ikke gått "ut i media" med noe som helst, hun har vært med i TV2 hjelper deg...

Anonymkode: 0a7f9...878

• Liker 14
Skrevet

Bukser er vanskelig hvis en er litt utenfor det smale «normalsegmentet».

Enten det nå er overvektig, lav eller ekstra lang. Utvalget er lite og dårlig og måltabeller går ofte ikke så langt opp som det størrelsene gjør. Så da må en gjette da. Passform sier jo ikke måltabell noe om heller. Vil buksa sitte pent i livet?  Er den trang i lårene? For lang/kort i beina? Blir mye returer av sånt og kanskje var det i dag en trengte ny bukse, ikke om ei drøy uke!

Det hadde vært fint å kunne gå inn i en vanlig kjedebutikk og finne seg ei bukse, selv om er størrelse 48/50 (and beyond som en av kjedene reklamerte med) særlig når de reklamerer med at de har bukser til alle. 
Tenk litt på det, dere som synes dette var en ikke-sak; det er kanskje Zizzi, Cubus, KappAhl og noen Match-butikker (de har to modeller) hvor en kan få kjøpt bukser fysisk hvis en er over str 46. Bor en på et mindre sted, kanskje ingen. Som ungdom vil en jo gjerne bruke de samme klærne som venner.

Bukser bør jo også ha god nok kvalitet i stoffet til å overleve mer enn et par uker, uavhengig av bruker (men ikke bruken, krabber en på asfalt og grus kan en kanskje ikke forvente at det holder).  

Og i tillegg er jo ikke størrelsene like i de ulike merkene, en 36’’ er ikke like stor over alt. Det er kanskje greit hvis en som vanligvis bruker small må opp i large, men da har ikke den som bruker large noe alternativ, for xxl selger de jo ikke. 

Synes det er bra at Tv2 setter fokus på dette jeg. Markedsfører en noe, skal en holde det. 

Anonymkode: d241b...b19

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun har ikke gått "ut i media" med noe som helst, hun har vært med i TV2 hjelper deg...

Har vel tipset de om saken og ble kontaktet? Eller har tv-produksjonen bare funnet henne tilfeldig på gata tror du?

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har vel tipset de om saken og ble kontaktet? Eller har tv-produksjonen bare funnet henne tilfeldig på gata tror du?

Jeg tippeR de har gjort relativt grundig research på forhånd, og kontaktet aktuelle kandidater. Å gå ut ifra at det er snakk om et oppmerksomhetsbehov fra de som deltar i programmet virker uforholdsmessig dømmende, spesielt når ingen av oss aner hvordan hun endte opp med å være med.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tippeR de har gjort relativt grundig research på forhånd, og kontaktet aktuelle kandidater. Å gå ut ifra at det er snakk om et oppmerksomhetsbehov fra de som deltar i programmet virker uforholdsmessig dømmende, spesielt når ingen av oss aner hvordan hun endte opp med å være med.

Fordi noen av oss vet hvordan en produksjonssak oppstår? Tv2 hjelper deg lager ikke hypoteser som de så finner aktuelle kandidater for

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Flere av de som var med er aktive i sosiale medier hvor de skriver om temaer som kroppspositivisme, kropp og den slags. Fetmenfattet har skrevet mange kronikker og blitt intervjuet mange ganger før. Jeg tror ikke at de ble funnet tilfeldig på gata, men jeg tror nok vi kan gå ut fra at det er produksjonen som har ønsket å lage noe på dette temaet - også har tatt kontakt med mennesker som har en større kropp OG som har snakket om det i medier og sosiale medier før. 

Anonymkode: faf97...fb8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi noen av oss vet hvordan en produksjonssak oppstår? Tv2 hjelper deg lager ikke hypoteser som de så finner aktuelle kandidater for

Hypoteser? Dette er en velkjent problemstilling og jeg har sett tilsvarende typer medieoppslag i 20 år. Bransjen endrer seg ikke og da må ting gjentas (til de gjør det?). Det samme gjelder problemene som adresseres gjennom den årlige utdelingen av Gullbarbie. Når bransjen skjerper seg forsvinner Gullbarbie.

Anonymkode: c3b85...39c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bukser er vanskelig hvis en er litt utenfor det smale «normalsegmentet».

Enten det nå er overvektig, lav eller ekstra lang. Utvalget er lite og dårlig og måltabeller går ofte ikke så langt opp som det størrelsene gjør. Så da må en gjette da. Passform sier jo ikke måltabell noe om heller. Vil buksa sitte pent i livet?  Er den trang i lårene? For lang/kort i beina? Blir mye returer av sånt og kanskje var det i dag en trengte ny bukse, ikke om ei drøy uke!

Det hadde vært fint å kunne gå inn i en vanlig kjedebutikk og finne seg ei bukse, selv om er størrelse 48/50 (and beyond som en av kjedene reklamerte med) særlig når de reklamerer med at de har bukser til alle. 
Tenk litt på det, dere som synes dette var en ikke-sak; det er kanskje Zizzi, Cubus, KappAhl og noen Match-butikker (de har to modeller) hvor en kan få kjøpt bukser fysisk hvis en er over str 46. Bor en på et mindre sted, kanskje ingen. Som ungdom vil en jo gjerne bruke de samme klærne som venner.

Bukser bør jo også ha god nok kvalitet i stoffet til å overleve mer enn et par uker, uavhengig av bruker (men ikke bruken, krabber en på asfalt og grus kan en kanskje ikke forvente at det holder).  

Og i tillegg er jo ikke størrelsene like i de ulike merkene, en 36’’ er ikke like stor over alt. Det er kanskje greit hvis en som vanligvis bruker small må opp i large, men da har ikke den som bruker large noe alternativ, for xxl selger de jo ikke. 

Synes det er bra at Tv2 setter fokus på dette jeg. Markedsfører en noe, skal en holde det. 

Anonymkode: d241b...b19

Selvsagt vil ungdom gjerne bruke de klærne som vennene bruker. Det er en sårbar alder hvor de fleste ikke vil skille seg ut. Men dette betyr jo ikke at kleskjedene eller produsentene plikter å føre klær i absolutt alle størrelser. Butikkene selger de størrelsene de lettest får omsatt og dermed tjent penger på. Dersom de skal føre størrelser som passer absolutt alle så finnes det jo omtrent ikke grenser for hvor mange størrelser de skal måtte ha, og en del av de ville de antageligvis måtte selge med tap. 🤷‍♀️

Når det gjelder bukser så burde de produseres i materialer som tåler at det gnisser ved lårene, uansett størrelse. 

Anonymkode: 94109...d2c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tror du tv2 siter der og venter til noen forteller de hva de skal lage tv om? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...