AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Jeg er 23 uker gravid og våknet i morges med å være uvel og ha løs mage. Avføringen har blitt mer fast i løpet av dagen, men jeg føler meg generelt uvel og småkvalm samt hodepine. Jeg har også merket at jeg klør litt på håndflatene, noe jeg har hørt kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Men jeg klør også generelt mye på resten av kroppen også da. Har kjent liv i dag, men kanskje ikke like mye som andre dager, men det er vel vanlig så tidlig i svangerskapet? Hadde dere ringt føden eller hadde dere ventet til i morgen til legekontoret åpnet? Anonymkode: 685d4...2e2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Kan nok vente til i morgen. Lever urinprøve og sjekk blodtrykk. Anonymkode: 950a4...b4f 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Gambler du livet til barnet ditt på råd fra kvinneguiden? Virkelig 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: 47ff0...4bd 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Ring lege i morgen. Anonymkode: 8e06f...035 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gambler du livet til barnet ditt på råd fra kvinneguiden? Virkelig 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: 47ff0...4bd Slutt å overdrive. Anonymkode: 950a4...b4f 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gambler du livet til barnet ditt på råd fra kvinneguiden? Virkelig 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: 47ff0...4bd Dette handler vel ikke om livet til barnet? Høres veldig udramatisk ut. Anonymkode: 8e06f...035 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 Ring heller en gang for mye enn en gang for lite Jeg ville ringt føden fordi de er eksperter på området, i mye større grad enn fastlegen. Anonymkode: 65cca...41c 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 Alle de øvrige symptomene kan vente. Lite/reduksjon i bevegelse bør sjekkes!! Anonymkode: 20b30...b6c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 Du har litt kløe er det jeg leser her. Barnet har rørt seg, og du sier KANSKJE mindre enn vanlig 🤔 spis noe og legg deg på venstre side og kjenn etter bevegelser. Det her kan vente til i morgen ja. Du er uansett ikke langt nok på vei til at de ville kunne berget fosteret ved fødsel. Anonymkode: 96fa7...4b0 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #10 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har litt kløe er det jeg leser her. Barnet har rørt seg, og du sier KANSKJE mindre enn vanlig 🤔 spis noe og legg deg på venstre side og kjenn etter bevegelser. Det her kan vente til i morgen ja. Du er uansett ikke langt nok på vei til at de ville kunne berget fosteret ved fødsel. Anonymkode: 96fa7...4b0 Hva er vitsen med å skrive sånt egentlig? Du synes jeg bare skal drite i det fordi han ikke vil overleve likevel? Veldig usympatisk skrevet spør du meg. Takk for svar av dere andre her, tar kontakt med lege i morgen så lenge jeg ikke kjenner veldig lite liv i løpet ac kvelden nå. -ts Anonymkode: 685d4...2e2 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Alle de øvrige symptomene kan vente. Lite/reduksjon i bevegelse bør sjekkes!! Anonymkode: 20b30...b6c Ikke i uke 23. Anonymkode: c88af...f3d 4
Curlyme Skrevet 16. januar 2022 #12 Skrevet 16. januar 2022 Tror vel du kan ringe føden allerede i uke 23, du får snakket med en jordmor som kan gi deg råd. 1
Curlyme Skrevet 16. januar 2022 #13 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du har litt kløe er det jeg leser her. Barnet har rørt seg, og du sier KANSKJE mindre enn vanlig 🤔 spis noe og legg deg på venstre side og kjenn etter bevegelser. Det her kan vente til i morgen ja. Du er uansett ikke langt nok på vei til at de ville kunne berget fosteret ved fødsel. Anonymkode: 96fa7...4b0 Sikkelig sympatisk du. Hun er 23 uker på vei og når det gjelder svangerskapsforgiftning er det farlig for både mor og barn. 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #14 Skrevet 16. januar 2022 Ville ringt føden bare for å spør. Så får du en roligere natt før du kontakter lege i morgen Anonymkode: 456f0...012 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #15 Skrevet 16. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Alle de øvrige symptomene kan vente. Lite/reduksjon i bevegelse bør sjekkes!! Anonymkode: 20b30...b6c Ikke i uke 23 vel? Her står det på nettsidene til sykehuset at man skal ringe dem fra uke 24 men før det skal man kontakte jordmor/fastlege som hovedregel... Jeg hadde ofte "lite liv" i uke 23 sånn en dag her og der uten at det var noe, var bare fordi fosteret snudde seg rundt inni der (god plass) TS - jeg vet ikke hva du skal gjøre men er du bekymret så ringer du og spør, de kan gi veiledning på telefon Velger du å ikke ringe i kveld ville jeg iallfall fått en legetime i morgen for å sjekke blodtrykk og ta urinprøve Anonymkode: d68b5...652
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #16 Skrevet 17. januar 2022 Oppdatering! Jeg ringte føden fordi jeg bare kjente 1 spark på en time. Ble bedt om å kjenne etter en time til og skulle få komme inn hvis jeg ikke kjente noe etter det. Heldigvis begynte han å bli ganske aktiv inni der etter en halvtimes tid, så nå er jeg mye roligere 💙 Ringer legen i morgen i forhold til de andre symptomene 😊 Anonymkode: 685d4...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #17 Skrevet 17. januar 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Oppdatering! Jeg ringte føden fordi jeg bare kjente 1 spark på en time. Ble bedt om å kjenne etter en time til og skulle få komme inn hvis jeg ikke kjente noe etter det. Heldigvis begynte han å bli ganske aktiv inni der etter en halvtimes tid, så nå er jeg mye roligere 💙 Ringer legen i morgen i forhold til de andre symptomene 😊 Anonymkode: 685d4...2e2 Så bra, håper alt er i orden i morgen også ❤️ Anonymkode: d68b5...652 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #18 Skrevet 17. januar 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Oppdatering! Jeg ringte føden fordi jeg bare kjente 1 spark på en time. Ble bedt om å kjenne etter en time til og skulle få komme inn hvis jeg ikke kjente noe etter det. Heldigvis begynte han å bli ganske aktiv inni der etter en halvtimes tid, så nå er jeg mye roligere 💙 Ringer legen i morgen i forhold til de andre symptomene 😊 Anonymkode: 685d4...2e2 Dersom det er krise at man "bare kjenner 1 spark på en time" fra uke 23...ja da burde sykehuset hatt callsenter for bekymra fødedamer... Babyen sover den også, og har masse plass og kan ha snudd seg.. Altså 🙈😰 det blir en tøff tid framfor deg nå, hvis det ikke er mer som skal til. Og den kløen er ikke typisk for svangerskapsforgiftning. Den er typisk for forhøyede leververdier og gallestase, som kan behandles. Anonymkode: 349fd...80c 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #19 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom det er krise at man "bare kjenner 1 spark på en time" fra uke 23...ja da burde sykehuset hatt callsenter for bekymra fødedamer... Babyen sover den også, og har masse plass og kan ha snudd seg.. Altså 🙈😰 det blir en tøff tid framfor deg nå, hvis det ikke er mer som skal til. Og den kløen er ikke typisk for svangerskapsforgiftning. Den er typisk for forhøyede leververdier og gallestase, som kan behandles. Anonymkode: 349fd...80c Hva er greia med så negative toner på dette forumet? For det første så bruker babyen å være veldig aktiv på kveldstid og jeg er vant til at han sparker ofte og kraftig. Har kjent det slik siden uke 18, så da er det ikke rart at jeg blir bekymret når det plutselig endrer seg?? Og for det andre så har jeg opplevd SA tidligere som gjør til at jeg kanskje blir litt mer stressa over slikt enn andre som ikke har opplevd noe sånt. Er jo også en grunn til at de ønsket å ha meg inn om jeg ikke kjente noe mer liv i løpet av den neste timen. Den kløen er vanlig for svangerskapsforgiftning jo. -ts Anonymkode: 685d4...2e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå