AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Jeg fikk i dag tidlig helt plutselig smerter i korsryggen. Vondt når jeg bøyer meg, snur meg, reiser meg opp og løfter noe. Kan derimot fint gå, gikk en flere timer lang tur i dag, og kjente det ikke særlig under gange. Men, veldig om jeg bøyet meg ned for å knytte skolisser og om jeg satte meg ned for ta meg forsiktig fram (litt is her). Spørsmålet mitt er om dette vil gi seg eller vedvare? Er det vanlig å ha litt smerter tidlig i graviditet som så forsvinner igjen? Eller er dette starten på en heftig bekkenløsning😢 Jeg har ingen andre endringer, ingen blod eller slikt. Jeg er i uke 9+6. Anonymkode: 18efc...dda
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Minner om sånn jeg har hatt det siden jeg var rundt 14 uker på vei, tror det er bekkenløsning. Er i uke 30 nå og har det fortsatt sånn, men jeg tror ikke plagene har blitt noe verre siden sånn uke 20, det er kanskje en trøst Anonymkode: e1f1d...d4d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Minner om sånn jeg har hatt det siden jeg var rundt 14 uker på vei, tror det er bekkenløsning. Er i uke 30 nå og har det fortsatt sånn, men jeg tror ikke plagene har blitt noe verre siden sånn uke 20, det er kanskje en trøst Anonymkode: e1f1d...d4d Tja, det var både og😅 Kan jo leve med dette om det ikke blir verre, men det hemmer meg jo en del. Pluss at det blir vanskelig å skjule på jobb/ fritid. Snur meg langsommere og støtter meg automatisk når jeg reiser meg opp. Har måttet konsentrere meg for å ikke lage grimaser under et besøk i dag. Tok du det opp med lege/ jordmor? Anonymkode: 18efc...dda
Kakaoen Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Høres mer ut som bekkenlåsning når det sitter i korsryggen. Har hatt det mye av og på i graviditeter. Kiropraktor har fungert best for meg. Samt styrketrening av ryggen. Det var ofte bra når jeg gikk, men om jeg satt i ro en stund ble jeg helt stiv og det var vondt og reise seg 😬
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tja, det var både og😅 Kan jo leve med dette om det ikke blir verre, men det hemmer meg jo en del. Pluss at det blir vanskelig å skjule på jobb/ fritid. Snur meg langsommere og støtter meg automatisk når jeg reiser meg opp. Har måttet konsentrere meg for å ikke lage grimaser under et besøk i dag. Tok du det opp med lege/ jordmor? Anonymkode: 18efc...dda Ja, det er skikkelig dritt! Jeg tok det opp med legen for to måneder siden da jeg kjente at det ikke gikk an å jobbe fullt lenger, fordi det endte opp med at jeg ble sengeliggende etter jobb. Fungerer fint med 50% sykmelding og halve arbeidsdager nå, men det forutsetter at samboeren min gjør alt husarbeid, alle typer løft osv. for det skal veldig lite til før jeg får vondt. Fikk også beskjed med jordmor om at jeg gjerne måtte prøve å bevege meg og gjøre litt lette øvelser, men jeg skulle unngå ting som gjorde vondt, for det kunne gjøre det verre. Ellers fikk jeg bare beskjed med legen om å dra til fysioterapeut, men det har jeg utsatt litt for lenge nå 😅 Anonymkode: e1f1d...d4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå