Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alene mamma med en datter på et år og et halv snart som skal begynne i barnehagen. 

Mitt første barn så anner ikke hva slags klær og merke som er bra. 

Noen som kan anbefale meg hva jeg burde kjøpe til barnehagen? Til alle sesongene. 😊

Anonymkode: 03324...83a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk 3-lags prinsippet når det er kaldt.

Tynn ull innerst, tykkere ull (eller fleece) som isolerende mellomlag og vann- & vindtett ytterst. 

Barnehagen sender sikkert en liste over hva du bør ha, men i korte trekk dette (vinterstid):

- Vinterdress

- Parkdress

- Regntøy

- Støvler

- Regnvotter

- Vintersko

- Lue

- Buff/hals

- Vintervotter

- Ullsokker

- 2-3 skift (inneklær) til enhver tid

Finnes mange forskjellige merker, noe dyrere enn annet. Enkelte sverger til Reima, Didriksons o.l., mens jeg synes at f.eks. Stormberg er mer enn bra nok til en billigere penge. De har forresten tilbud på barnehagepakke nå.

Anonymkode: 5e556...47f

• Liker 2
Skrevet

Beklager, ser nå at tilbudet ikke gjelder lenger.. men disse er på tilbud jevnlig

Anonymkode: 5e556...47f

Skrevet

God liste fra anonym her. Og det er ikke nødvendig å ha alle klær til alle sesonger klart fra dag 1 i barnehagen. Hvis barnet begynner i august, så trengs ikke vinterdressen før i desember (avhengig av hvor i landet du bor etc)

Sjekk også hva du finner brukt 😊 det er mange som selger spesielt utetøy pent brukt på Finn.no eller brukt-sider på Facebook.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du lurer på merker og slikt så kan det være lurt å spørre en som jobber i barnehage om hva de anbefaler. Jeg vet fra en som jobber i Bhg at hun ofte får spørsmål om det fra foreldre. 
hun tilpasser ofte svarene ut fra økonomien som hun vet at foreldre har. 
Eks så mener hun at Isbjørn vinterdress er den beste dressen, men at en dress til 1/3 av prisen kan være mer enn godt nok for de som ikke ønsker/kan bruke 2000kr på en dress. 

Mye bra å finne brukt på Finn også. Bra for miljøet og lommeboken😊

Jeg har for øvrig dårlig erfaring med Stormberg som jeg ser anbefales over her, så det ville jeg ikke kjøpt (utenom regntøyet deres).

Anonymkode: a4ca5...e53

Skrevet

De første par årene slites stort sett ikke tøyet så voldsomt, hvertfall ikke dresser og regntøy. Så kjøp brukt!

bor du på Vestlandet er det viktigere med skikkelig bra regntøy enn på Østlandet. I nord trenger du skikkelig varmt tøy, mens det meste holder lenger sør som feks Oslo. 

Vi bort i Oslo, har hatt brukte vinterdresser fra både Reima og Lindex, og vært fornøyd med begge det første året i barnehagen :)

Anonymkode: a3e31...fac

Skrevet

Fra vinter mot sommer trenger du:

Innesko/tøfler 

Ull balaclava

Votter

Ullundertøy 

Ull mellomlag 

Vinterdress

Vintersko 

Dockboots

Gummistøvler 

Regntøy 

Sydvest

Regnvotter

Overgangssko 

Tynn balaclava 

Parkdress

Joggesko

Sandaler

Solhatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...