AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Hva tenker dere? Hurra? Er dette faser? Anonymkode: 334d9...3ed
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Ingen trenger kjøtt. Finn andre proteinkilder som hun spiser. Rikelig å velge av. Barna våre spiser heller ikke kjøtt. Spiser hun fisk? Anonymkode: a1aac...4a4 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Jeg spiste ikke kjøtt før jeg var nærmere 16 år. Det kjøttet som ble lagd hjemme var ikke godt! Der er som den over meg sier, andre proteinkilder. Ikke tving i barnet noe som den ikke ønsker, det er ødeleggende. Det kan fint gå over. Ikke gjør noe nummer ut av det. Plutselig en dag kan det være at barnet spør om å få noe av dere eller andre. Anonymkode: a1b27...1b8 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Det er nok en fase, bare pass på at kostholdet blir tilpasset 😊 Anonymkode: 96e33...178 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 Bare en fase. Få inn proteinkilder ed andre råvarer. Ikke stress med det. Anonymkode: b3fbd...22a 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hva tenker dere? Hurra? Er dette faser? Anonymkode: 334d9...3ed Om man slutter med kjøtt er det viktig å få i seg grønne bladgrønsaker som spinat, ruccula, grønnkål osv. Grønne urter som bladpersille, dill, koriander, basilikum, timian, rosmarin, osv. Også viktig spise sitrusfrukter og evnt drikke sitronvann eller ha lime i maten. Er en spesiell type kalsium i all sitrusfrukt. Anonymkode: 06e77...d28
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hva tenker dere? Hurra? Er dette faser? Anonymkode: 334d9...3ed Jeg har en niese på 5år som ikke liker kjøtt og ikke liker ost. Hun vil bare ha oppskårete friske grønsaker som tomat, agurk, paprika, salatblad. Og gjerne mango, eple, banan, jordbær og blåbær. Hun liker veldig godt juice og farris. Anonymkode: 06e77...d28
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 47 minutter siden, AnonymBruker said: Hva tenker dere? Hurra? Er dette faser? Anonymkode: 334d9...3ed Når du er 4, er den en fase ene dagen og en annen den neste. Men smaker barnet, eller ikke? Anonymkode: 43a71...395 1
minister-mio Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Om man slutter med kjøtt er det viktig å få i seg grønne bladgrønsaker som spinat, ruccula, grønnkål osv. Grønne urter som bladpersille, dill, koriander, basilikum, timian, rosmarin, osv. Også viktig spise sitrusfrukter og evnt drikke sitronvann eller ha lime i maten. Er en spesiell type kalsium i all sitrusfrukt. Anonymkode: 06e77...d28 Trenger man ekstra kalsium om man ikke spiser kjøtt? Hva er spesielt med kalsium fra sitrus som ikke er i kalsium fra melk f. Eks? 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #10 Skrevet 16. januar 2022 Er nok en fase men er vanskelig å si hvor lenge den varer. Datteren begynte å spise mindre og mindre kjøtt når hun var 3,5 år, når hun var fylt 4 så hadde hun en vegetarisk kost bortsett fra fisk. Hun forklarte det den gangen med at hun syntes synd på dyrene. Mistenker at det var et annet barn i barnehagen hun så opp til som kom fra en vegetarianer familie som hun lærte seg dette av. Nå fyller hun straks 10 år og hun begynner å spise litt kjøtt. Vil gjerne fortsatt få proteinet fra andre kilder men hun smaker hver gang og innimellom så kliner hun til og tar en porsjon. det har vært utfordrende til tider men det har også gjort meg mer bevisst på hva familien spiser, vi har flere dager i uka tilpasset oss henne og spist vegetarisk, dette har tvunget oss ut av komfortsonen når det kommer til matlaging og spesielt mannen har kommet langt i forhold til hva slags smaker han liker. Anonymkode: 26d40...890
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Skrevet 16. januar 2022 Etter å ha sett et reinsdyr bli slaktet på tv sluttet jeg å spise kjøtt da jeg var 4 år. Kan ikke huske at jeg led noen nød av det. Hadde et ellers helt vanlig kosthold. Tok mange år før jeg spiste kjøtt igjen. Anonymkode: 651b1...c31
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #12 Skrevet 17. januar 2022 minister-mio skrev (2 timer siden): Trenger man ekstra kalsium om man ikke spiser kjøtt? Hva er spesielt med kalsium fra sitrus som ikke er i kalsium fra melk f. Eks? Nei, det bare kom tilfeldig opp da jeg tenkte på det. Den kalsiumen som finnes i sitrus er den beste for kroppen. Den er bra for mennesker. Jeg bruker saften av minst én sitron hver dag i vann. Bruker saften av en halv sitron i en halv liter vann. Dette ifølge Anthony William medical medium, en kostholdsekspert. Så spiser jeg gjerne noen appelsiner eller klementiner iløpet av dagen. Bruker kanskje saften av en lime om jeg lager salat eller en rett eller guacamole. Den kalsiumen som finnes i kumelk er for kalver. Den er ikke bra for mennesker. Det finnes hormoner i kumelk som ikke er bra for mennesker, men er bra for kalven. Du har sikkert hørt om at barn som drikker av samme pupp får tilført et hormon fra mor som gjør at de ikke blir forelska i søskene sine? Om et barn i en søskenflokk får pupp av en annen mor enn sine søsken vil dette barnet få tilført andre hormoner enn sine søsken og kan da få føleser for sine søsken. Mest sannsynlig ikke, siden det vet at det er søskene sine, men det er noe med at kroppen sender ut forskjellige hormoner som andre mennesker fanger opp, og derfor kan du like noen mennesker, men mislike andre. Anonymkode: 06e77...d28
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #13 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva tenker dere? Hurra? Er dette faser? Anonymkode: 334d9...3ed Både jeg og søsken hadde slike faser med mat, det gikk over. Anonymkode: 43272...8e6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #14 Skrevet 17. januar 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Ingen trenger kjøtt. Finn andre proteinkilder som hun spiser. Rikelig å velge av. Barna våre spiser heller ikke kjøtt. Spiser hun fisk? Anonymkode: a1aac...4a4 Hvis du vil få mangel sykdommer som følge av at du ikke vil spise kjøtt så kjør på. Men ikke spre feilinformasjon. Anonymkode: 342ae...cd0
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #15 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, det bare kom tilfeldig opp da jeg tenkte på det. Den kalsiumen som finnes i sitrus er den beste for kroppen. Den er bra for mennesker. Jeg bruker saften av minst én sitron hver dag i vann. Bruker saften av en halv sitron i en halv liter vann. Dette ifølge Anthony William medical medium, en kostholdsekspert. Så spiser jeg gjerne noen appelsiner eller klementiner iløpet av dagen. Bruker kanskje saften av en lime om jeg lager salat eller en rett eller guacamole. Den kalsiumen som finnes i kumelk er for kalver. Den er ikke bra for mennesker. Det finnes hormoner i kumelk som ikke er bra for mennesker, men er bra for kalven. Du har sikkert hørt om at barn som drikker av samme pupp får tilført et hormon fra mor som gjør at de ikke blir forelska i søskene sine? Om et barn i en søskenflokk får pupp av en annen mor enn sine søsken vil dette barnet få tilført andre hormoner enn sine søsken og kan da få føleser for sine søsken. Mest sannsynlig ikke, siden det vet at det er søskene sine, men det er noe med at kroppen sender ut forskjellige hormoner som andre mennesker fanger opp, og derfor kan du like noen mennesker, men mislike andre. Anonymkode: 06e77...d28 Hva med de babyene som ikke får pupp da, men kun mme? Anonymkode: c4d78...ccd
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #16 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, det bare kom tilfeldig opp da jeg tenkte på det. Den kalsiumen som finnes i sitrus er den beste for kroppen. Den er bra for mennesker. Jeg bruker saften av minst én sitron hver dag i vann. Bruker saften av en halv sitron i en halv liter vann. Dette ifølge Anthony William medical medium, en kostholdsekspert. Så spiser jeg gjerne noen appelsiner eller klementiner iløpet av dagen. Bruker kanskje saften av en lime om jeg lager salat eller en rett eller guacamole. Den kalsiumen som finnes i kumelk er for kalver. Den er ikke bra for mennesker. Det finnes hormoner i kumelk som ikke er bra for mennesker, men er bra for kalven. Du har sikkert hørt om at barn som drikker av samme pupp får tilført et hormon fra mor som gjør at de ikke blir forelska i søskene sine? Om et barn i en søskenflokk får pupp av en annen mor enn sine søsken vil dette barnet få tilført andre hormoner enn sine søsken og kan da få føleser for sine søsken. Mest sannsynlig ikke, siden det vet at det er søskene sine, men det er noe med at kroppen sender ut forskjellige hormoner som andre mennesker fanger opp, og derfor kan du like noen mennesker, men mislike andre. Anonymkode: 06e77...d28 En sjarlatan, ikke kostholdsekspert. Anonymkode: 1bb16...874
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #17 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis du vil få mangel sykdommer som følge av at du ikke vil spise kjøtt så kjør på. Men ikke spre feilinformasjon. Anonymkode: 342ae...cd0 Har ikke spist kjøtt hele livet, (har veggisforeldre) er nå over 40 og sunn og frisk. Ingen får mangelsykdommer av kjøtt. Joaquin Phoenix har vært vegan siden han var 3, fikk likevel en oscar. Anonymkode: 284f9...fe2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #18 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvis du vil få mangel sykdommer som følge av at du ikke vil spise kjøtt så kjør på. Men ikke spre feilinformasjon. Anonymkode: 342ae...cd0 Får ikke mangelsykdom av å ikke spise kjøtt. Proteiner finnes i alt fra havregryn og bananer til ost,melk og egg. Men er det kun til middag hun ikke vil ha kjøtt ts? Selv synes jeg kjøtt,utenom kylling,kan være litt «mye». Bruker en evighet på å tygge det,og vi bruker derfor lite kjøtt til middag. Men pålegg i form av skinke,leverpostei og slikt spises. Anonymkode: 2d8e3...702
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå