AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Hei! I fjor sommer bestilte jeg og samboer tur til utlandet med avreise nå på torsdag. På fredag ble jeg syk med halsbetennelse. Pga det og koronasituasjonen bestemte vi oss for å droppe turen. Avbestilte derfor flybillettene i går. Jeg har fortsatt halsbetennelse. Er det gyldig grunn for avbestillingsforsikringen? Og hvordan går jeg i såfall frem - må jeg få legeerklæring på avreisedagen? Eller kan jeg få legeerklæring i morgen? Hvor syk må man være for at forsikringen skal inntre? Anonymkode: 2e04f...517
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 Så syk at du ikke ville få noe utbytte av å gjennomføre turen, og i disse dager med koronasituasjonen er jo alle symptomer i luftveiene grunn nok til å holde seg hjemme. Man "skremmer" jo folk rundt seg om man går og harker og hoster, alle ser på deg og tror du har korona med slike symptomer. Jeg svelget vrangt på Rema en dag, og begynte å hoste pga det. Alle hodene rundt meg bråsnudde seg og glodde mistenksomt og stygt på meg. "Går du i butikken med korona!!!???" liksom. Sitte på et fly med halsbetennelse tror jeg ingen lege eller flyselskap vil at du skal gjøre i dagens pandemi. Så få legeerklæring, i dag helst, og send kopi til de du hadde avbestillingsforsikringen hos. Anonymkode: e3e20...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå