AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Altså, hva skjer med Finn.no og eiendomsannonsene? I hvert fall i appen? Store og små annonser om hverandre, uoversiktlig og rotete, synes det var ufattelig mye bedre før. Nå hopper jeg jo over flere annonser fordi de «drukner» i de andre… Vil ikke Finn at folk skal få solgt boligene sine lenger? Anonymkode: a12af...cc1 13
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Har også merket det, trodde kanskje det var problem med nettleseren og AdBlock. Anonymkode: f66b2...5e6 1
solmåneogstjerner Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Merket det samme. Plukket spesielt ut for meg: en enebolig i tromsø, når jeg ser etter leilighet i Kristiansand (eksempel). 8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Jeg liker det heller ikke! Anonymkode: 3e0ba...066 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Altså, hva skjer med Finn.no og eiendomsannonsene? I hvert fall i appen? Store og små annonser om hverandre, uoversiktlig og rotete, synes det var ufattelig mye bedre før. Nå hopper jeg jo over flere annonser fordi de «drukner» i de andre… Vil ikke Finn at folk skal få solgt boligene sine lenger? Anonymkode: a12af...cc1 Helt enig! Anonymkode: 5b9c6...cb0 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 haha, jeg bare bladde forbi de "store" annonsene fordi jeg trodde det var reklame... Hjernen er så innstilt på å bare overse alt som popper opp som ikke er det jeg spesifikt kikker på. Så så jeg plutselig at det var jo reelle annonser, bare i et annet format? Anonymkode: 48d5d...b3b 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #8 Skrevet 17. januar 2022 Jeg bruker bare kartet når jeg søker, pga at det er beliggenheten som er alt og ett for meg. Har ikke merket noe der, heldigvis. Anonymkode: 8844e...2de
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #9 Skrevet 17. januar 2022 Mye dårligere. Slik er det i dag. Alt skal være grafisk, og helst skal 2 ikoner dekke hele skjermen, samt en teit cookie-advarsel som er vanskelig å trykke bort. Anonymkode: 85816...a98 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #10 Skrevet 17. januar 2022 Utrolig plagsomt!!! Anonymkode: 1b279...402 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #11 Skrevet 17. januar 2022 Det ser så rotete ut! Anonymkode: 5a45f...ada 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #12 Skrevet 17. januar 2022 Jeg liker det heller ikke. Uoversiktlig og plagsomt å se på. Kikket på Finn.no på Facebook, og der var det et par stykker som har kommentert det. Og svaret dems er: «Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med den nye resultatsiden på FINN eiendom. Målet og ambisjonen vår med nylanseringen er å gjøre markedsplassen vår enda mer effektiv for boligkjøper, boligselger og eiendomsmeglere. Man kan selv bestemme om man ønsker å se annonsene på FINN eiendom i listevisning eller grid visning (på desktop), men størrelsen på annonsene på resultatsiden får ikke bruker endret. Størrelsen på annonsene på FINN eiendom har sammenheng med annonsepakkene meglerkjedene som distribuerer annonsene har valgt for sin kjede. 5. januar i år lanserte vi tre nye annonsepakker for eiendomsmeglerkjedene - Stor pakke, Medium pakke og Liten pakke, hvor Stor og Medium pakke inneholder en del nye markedsføringsløsninger, deriblant muligheten til å vise større boligannonser enn tidligere. Våre undersøkelser har vist at større boligannonser bidrar til flere visninger til boligannonsen - som er positivt for megler og boligselger i form av at man gjerne kan få et mer effektivt salg. Og det er positivt for boligkjøper (og andre brukere) med tanke på at man får tilgang til å se større bilder i resultatlisten/siden, som kanskje kan gjøre det enklere å bestemme seg for om boligen er aktuell eller ikke. Vi håper og tror at flesteparten av brukerne våre vil like den nye resultatsiden etter hvert som man blir mer vant med konseptet, og så langt har responsen på endringene vært god.» Håper de endrer det, for det var ingen god løsning! Anonymkode: 9b63d...2ad 1
Tvist Skrevet 17. januar 2022 #13 Skrevet 17. januar 2022 Synes det er litt plagsomt med de forskjellige størrelsene. Det gir finn mulighet til å ha forskjellige "pakker" og dermed også priser. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #15 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Altså, hva skjer med Finn.no og eiendomsannonsene? I hvert fall i appen? Store og små annonser om hverandre, uoversiktlig og rotete, synes det var ufattelig mye bedre før. Nå hopper jeg jo over flere annonser fordi de «drukner» i de andre… Vil ikke Finn at folk skal få solgt boligene sine lenger? Anonymkode: a12af...cc1 Har både merket det og irritert meg over det. Fryktelig rotete. Men det handler vel om penger. Finn.no skal tjene mest. Annonsene betaler ekstra for store annonser. Tilslutt vil de fleste betale for store annonser. Brukeropplevelser, salg osv betyr ingenting. Det handler om finn.nos fortjeneste. At boliger ikke selger tjener finn.no mye penger på, for da forblir annonsene på deres nettside mot at noen betaler for det. Forbanna pengesamfunn. Alt blir dårligere og dyrere. Anonymkode: fa05b...619 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #16 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har både merket det og irritert meg over det. Fryktelig rotete. Men det handler vel om penger. Finn.no skal tjene mest. Annonsene betaler ekstra for store annonser. Tilslutt vil de fleste betale for store annonser. Brukeropplevelser, salg osv betyr ingenting. Det handler om finn.nos fortjeneste. At boliger ikke selger tjener finn.no mye penger på, for da forblir annonsene på deres nettside mot at noen betaler for det. Forbanna pengesamfunn. Alt blir dårligere og dyrere. Anonymkode: fa05b...619 Vel, de mister MANGE klikk fra meg i hvert fall, for dette gidder jeg ikke å scrolle i. Og som en som bare liker å følge med, i tilfelle, og har gjort dette nørmest som hobby i mange år vil det jo utgjøre noen klikk! Anonymkode: 1b279...402 1
sommermor Skrevet 17. januar 2022 #17 Skrevet 17. januar 2022 Her synes jeg ikke det er blitt verre på finn.no sitt eiendomsøk. Jeg søker gjerne spesifikt område og får dermed opp riktig søk.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #18 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, de mister MANGE klikk fra meg i hvert fall, for dette gidder jeg ikke å scrolle i. Og som en som bare liker å følge med, i tilfelle, og har gjort dette nørmest som hobby i mange år vil det jo utgjøre noen klikk! Anonymkode: 1b279...402 Samme her. Anonymkode: b3641...da7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #19 Skrevet 17. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg liker det heller ikke. Uoversiktlig og plagsomt å se på. Kikket på Finn.no på Facebook, og der var det et par stykker som har kommentert det. Og svaret dems er: «Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med den nye resultatsiden på FINN eiendom. Målet og ambisjonen vår med nylanseringen er å gjøre markedsplassen vår enda mer effektiv for boligkjøper, boligselger og eiendomsmeglere. Man kan selv bestemme om man ønsker å se annonsene på FINN eiendom i listevisning eller grid visning (på desktop), men størrelsen på annonsene på resultatsiden får ikke bruker endret. Størrelsen på annonsene på FINN eiendom har sammenheng med annonsepakkene meglerkjedene som distribuerer annonsene har valgt for sin kjede. 5. januar i år lanserte vi tre nye annonsepakker for eiendomsmeglerkjedene - Stor pakke, Medium pakke og Liten pakke, hvor Stor og Medium pakke inneholder en del nye markedsføringsløsninger, deriblant muligheten til å vise større boligannonser enn tidligere. Våre undersøkelser har vist at større boligannonser bidrar til flere visninger til boligannonsen - som er positivt for megler og boligselger i form av at man gjerne kan få et mer effektivt salg. Og det er positivt for boligkjøper (og andre brukere) med tanke på at man får tilgang til å se større bilder i resultatlisten/siden, som kanskje kan gjøre det enklere å bestemme seg for om boligen er aktuell eller ikke. Vi håper og tror at flesteparten av brukerne våre vil like den nye resultatsiden etter hvert som man blir mer vant med konseptet, og så langt har responsen på endringene vært god.» Håper de endrer det, for det var ingen god løsning! Anonymkode: 9b63d...2ad Uff, jeg klikker ikke på de store bildene, ser ut som reklame jo! Finn må vel tjene mer penger... Anonymkode: f66b2...5e6
ekkoet Skrevet 17. januar 2022 #20 Skrevet 17. januar 2022 Enig - jeg blar ofte fort nedover listen - før kunne man holde blikket på ett sted og bla effektivt igjennom - nå må må refokusere for å finne hvor det interessante står etterhvert som det varierer mellom store og små annonser. Synes ikke den endringen er gjort til det beste for forbrukerne som ser på annonsene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå