AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Hei Har vært på ordinær ul, tok opp forrige fødsel med jordmora som utførte det. Ho skulle ta det videre. Har nå fått time neste uke hvor det står på brevet «Samtale med jordmor» hva vil det si? Sist ble det en tidlig fødsel og jeg fikk aldri noe samtale eller omvisning på avd før jeg fikk babyen, er dette en vanlig time alle får? Tar de ny UL også den dagen? Anonymkode: da311...021
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei Har vært på ordinær ul, tok opp forrige fødsel med jordmora som utførte det. Ho skulle ta det videre. Har nå fått time neste uke hvor det står på brevet «Samtale med jordmor» hva vil det si? Sist ble det en tidlig fødsel og jeg fikk aldri noe samtale eller omvisning på avd før jeg fikk babyen, er dette en vanlig time alle får? Tar de ny UL også den dagen? Anonymkode: da311...021 Glemte å si at jeg er i uke 20 nå. Anonymkode: da311...021
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Hva det vil si? Du får samtale med en jordmor, klarere blir det vel ikke? Anonymkode: f7d82...1d7 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva det vil si? Du får samtale med en jordmor, klarere blir det vel ikke? Anonymkode: f7d82...1d7 Forrige svangerskap hadde jeg ikke sånn.. derfor spør jeg om noen har hatt det før? Anonymkode: da311...021
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 Nei det er ikke vanlig. Hun tenkte sikkert at det kunne være hensiktsmessig med en grundigere samtale mtp det du tok opp på ordinær UL, som et ledd i at du skal oppleve trygghet. timen er for samtale, ikke enda en UL. Anonymkode: 5bb57...9a9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 Det er jo noe du har fått nå fordi du spurte om det på OUL... Det er ikke rutine å få samtale på sykehuset på det sykehuset jeg har fødeplass på. Men min jordmor på helsestasjonen har henvist meg til det pga fødselsangst så om de godtar henvisningen skal jeg på en sånn samtale en gang fremover (er i uke 33) Anonymkode: 1e179...244 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei det er ikke vanlig. Hun tenkte sikkert at det kunne være hensiktsmessig med en grundigere samtale mtp det du tok opp på ordinær UL, som et ledd i at du skal oppleve trygghet. timen er for samtale, ikke enda en UL. Anonymkode: 5bb57...9a9 Takk for svar Anonymkode: da311...021
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo noe du har fått nå fordi du spurte om det på OUL... Det er ikke rutine å få samtale på sykehuset på det sykehuset jeg har fødeplass på. Men min jordmor på helsestasjonen har henvist meg til det pga fødselsangst så om de godtar henvisningen skal jeg på en sånn samtale en gang fremover (er i uke 33) Anonymkode: 1e179...244 Har ikke spurt om det 🤷🏼♀️ Visste ikke at man kunne få sånn samtale .. også er jeg i uke 20, det er ikke på slutten liksom. Men glad de har gitt meg timen. Anonymkode: da311...021
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Har ikke spurt om det 🤷🏼♀️ Visste ikke at man kunne få sånn samtale .. også er jeg i uke 20, det er ikke på slutten liksom. Men glad de har gitt meg timen. Anonymkode: da311...021 Hun oppfattet det sikkert sånn da, men tenker det er jo bare fint sikkert? Kan også være ditt sykehus har andre rutiner enn mitt, mitt har mange pasienter og sliter med kapasitet så inntrykket mitt er at man får så lite som mulig der 😄 Anonymkode: 1e179...244
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #10 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har ikke spurt om det 🤷🏼♀️ Visste ikke at man kunne få sånn samtale .. også er jeg i uke 20, det er ikke på slutten liksom. Men glad de har gitt meg timen. Anonymkode: da311...021 Jeg var på samtale på sykehuset jeg skulle føde på når jeg var i uke 29 Men det er ikke noe alle får automatisk. Den samtalen, er det på samme sykehus som forrige fødsel? De vil jo at en skal ha det så bra som mulig under fødsel og hvis du nå gruer deg allerede kan det være veldig bra med en slik samtale Anonymkode: cdbdc...0fd
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #11 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg var på samtale på sykehuset jeg skulle føde på når jeg var i uke 29 Men det er ikke noe alle får automatisk. Den samtalen, er det på samme sykehus som forrige fødsel? De vil jo at en skal ha det så bra som mulig under fødsel og hvis du nå gruer deg allerede kan det være veldig bra med en slik samtale Anonymkode: cdbdc...0fd Hei og takk for svar takker alle for svarene dere har gitt Gikk 3 andre brev med innkallelse til samtale med lege og en til ul med blodprøver osv ringte inn i dag for å høre, da sa ho at det var pga forrige fødsel gikk som det gikk og at jeg ikke trengte å ha det sånn igjen og blir følgt opp. veldig glad for det og fornøyd. Blir mange timer på sykehuset fremover 🙈 Anonymkode: da311...021 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå