Gå til innhold

Er menn eller kvinner mest kravstore når det kommer til valg av partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror du? Og hvorfor? 

Selv er jeg usikker på hvem som har mest krav til potensiell kjæreste. Her inne på forumet leser jeg jo en del tråder der frustrerte kvinner har blitt glad i en mann, mens han bare ønsker sex og ingen forpliktelse. Da tenker jeg at menn er kravstore. Men jeg leser jo også tråder om alt hva vi kvinner forventer av en mann - og da høres plutselig damene rimelig kravstore ut de også.... så, hvem har flest krav tror dere?

Anonymkode: b3b69...553

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

så klart er de mennene som har størst krav. De vil jo bare ligge rundt, det er så og si umulig og finne en bra mann som ikke er en player nå i 2022

Endret av neiernei
  • Liker 7
Skrevet

Kvinner er mest kravstore sånn rent biologisk sett, da de har mer å eventuelt å ofre hvis de skulle bli gravide.

Er jo nettopp derfor kvinner har en lang liste med krav, mens menn ofte er happy hvis dame er attraktiv nok(for hann) , hyggelig og oppegående med sunne verdier. 

Tinder er jo ett prakt eksempel på dette. Menn sveiper til høyre på mye flere kvinner en hva kvinner gjør på menn.

Ikke stol på hva som skrives her av kvinner, da de baserer ting kun på egne erfaringer. Men alle undersøkelser og vår biologi og seksuelle seleksjon viser ganske entydig til at kvinner er mer kravstore!

Anonymkode: 71498...b01

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjenner ingen kvinner som har stilt så store krav til en samlivspartner som jeg og flere av mine kompiser har gjort. Jeg tror det langt på vei er en myte at kvinner stiller strengere krav enn menn; det beror først og fremst på erfaring, refleksjonsnivå og i hvor stor grad man er i posisjon til å velge. At mange menn er mer ukritiske enn kvinner i forhold til rene sexpartnere er en helt annen sak.

Anonymkode: e0338...913

• Liker 6
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Her inne på forumet leser jeg jo en del tråder der frustrerte kvinner har blitt glad i en mann, mens han bare ønsker sex og ingen forpliktelse. Da tenker jeg at menn er kravstore.

Hvorfor betyr dette at menn er kravstore :klo:

Anonymkode: a0fdc...fec

• Liker 4
Skrevet

For meg virker det som både menn og kvinner har ekstremt urealistiske forventinger til partner, er ikke noe galt å ha preferanser, men en del menn og kvinner burde kanskje ha litt mer realistiske forventinger til hva de kan få.

Dette er det eneste jeg kommer til å si om denne saken.

• Liker 6
Skrevet

Usikker, men tror kanskje en bør skille mellom både grupper og i hva slags relasjon en ser etter. For "lettvinte" relasjoner er nok kvinner generelt mye mer "kravstore", evt. menn "løsere" mens når det gjelder forhold tror jeg kjønnene generelt stiller likere. 

Så finner de fleste noen, og en bør kunne anta at de fleste kvinner og menn dermed er noenlunde realistiske i sine forventninger. Blant de kravstore "evig enslige" mistenker jeg at en finner noe flere kvinner enn menn. Dette fordi jeg tror det er flere mekanismer som vil kunne bygge et feilaktig bilde av egen attraktivitet hos kvinner. Dette gjelder blant annet at sex med mer attraktive menn er så lett tilgjengelig og en del kvinner derfor kan tro de har muligheter for forhold hos like attraktive menn, at kvinner gjerne "peaker" attraktivitetsmessig noe tidligere samtidig som kunnskap om dette er veldig uglesett og at idealene kvinner og menn i dag er ment å oppfylle er likere enn tidligere, samtidig som oppfyllelsen av disse har mer positiv effekt på menns attraktivitet enn kvinners. 

Skrevet

Kommer litt an på...

Til sex: helt klart kvinner

Til forhold: mulig det er likt? Eventuelt vil jeg si at kanskje menn er mer "kravstore", eller forsiktige som jeg heller vil kalle det.

Anonymkode: 698d5...f6e

• Liker 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Nei, det er alltid jeg som er dumpet fordi de er alltid mer interessert i en annen.

Skrevet

Rent biologisk har det alltid vært kvinnen. Menn har historisk sett tatt det de kan få.

Men i vår moderne tid er det ikke lenger så viktig for menn å slå seg ned, dermed blir de også kravstore.

Når begge er kravstore får vi dagens Norge. (Uten at jeg egentlig synes det er negativt.)

Anonymkode: b4700...5e1

• Liker 1
Skrevet
neiernei skrev (2 timer siden):

så klart er de mennene som har størst krav. De vil jo bare ligge rundt, det er så og si umulig og finne en bra mann som ikke er en player nå i 2022

Det er fordi kvinner kun er interessert i 10 % av menn.

Men det klarer dere ikke å forstå.

Anonymkode: 6cd79...30e

• Liker 4
Skrevet

Jeg lurer egentlig på hvilke krav er egentlig for høye ift valg av partner. Hvilke krav har folk som en bør senke ?

Anonymkode: 949d6...f7d

Skrevet

Jeg tror dette med krav er relativt likt fordelt. Men det er likevel en forskjell der. Menn ser ut til å være langt mer kravstore for å gå inn i et forhold enn de er for å ha sex, og kvinner ser ut til å være langt mer kravstore i førstesorteringen sin. Frustrasjonen til kvinner ser ut til å handle om et generelt lite utvalg, noe som statistikken også viser. Kvinner går oftere etter de samme mennene, mens menn sveiper mye bredere. Frustrasjonen til menn handler ofte om at det blir få dater, og lite interesse og initiativ fra kvinner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner ingen kvinner som har stilt så store krav til en samlivspartner som jeg og flere av mine kompiser har gjort. Jeg tror det langt på vei er en myte at kvinner stiller strengere krav enn menn; det beror først og fremst på erfaring, refleksjonsnivå og i hvor stor grad man er i posisjon til å velge. At mange menn er mer ukritiske enn kvinner i forhold til rene sexpartnere er en helt annen sak.

Anonymkode: e0338...913

Nå ble jeg nyssgjerrig, hvilke krav er det, og hvilken posisjon har dere til å velge?

• Liker 1
Gjest AprilRyan
Skrevet

Når jeg leser tråder om hva menn og kvinner ser etter i en partner så virker det ganske jevnt fordelt uansett hva som skrives i diverse tråder. 

Menn har størst krav til utseendet virker det som og har mange spesifikke ting de ser etter der, men ikke særlig mange krav til personlighet. Selv om man kanskje kan si at de få kravene de har er nok litt kravstore i forhold til hvordan det faktisk er å leve med et annet menneske over tid. Når det skrives om blid og sprudlende og aldri er vanskelig så lurer jeg litt på realismen i det. Ingen er vel sånn hver eneste dag. Det å ha høyt fokus på utseendet når man søker etter partner er vel heller ikke nødvendigvis så lurt om det overskygger alt annet ved henne. 

Kvinner har vel størst krav til egenskaper og personlighet. Også det stusser jeg av og til. Folk er liksom så bastante, men de er det kanskje av en grunn. 

Allikevel lurer jeg på om alle kravene er særlig realistisk. Stort sett har folk både feil og mangler, og ting som kanskje kan irritere litt. Så da gjelder det vel å finne noe man kan leve med. 

Skrevet
AprilRyan skrev (1 minutt siden):

Når jeg leser tråder om hva menn og kvinner ser etter i en partner så virker det ganske jevnt fordelt uansett hva som skrives i diverse tråder. 

Menn har størst krav til utseendet virker det som og har mange spesifikke ting de ser etter der, men ikke særlig mange krav til personlighet. Selv om man kanskje kan si at de få kravene de har er nok litt kravstore i forhold til hvordan det faktisk er å leve med et annet menneske over tid. Når det skrives om blid og sprudlende og aldri er vanskelig så lurer jeg litt på realismen i det. Ingen er vel sånn hver eneste dag. Det å ha høyt fokus på utseendet når man søker etter partner er vel heller ikke nødvendigvis så lurt om det overskygger alt annet ved henne. 

Kvinner har vel størst krav til egenskaper og personlighet. Også det stusser jeg av og til. Folk er liksom så bastante, men de er det kanskje av en grunn. 

Allikevel lurer jeg på om alle kravene er særlig realistisk. Stort sett har folk både feil og mangler, og ting som kanskje kan irritere litt. Så da gjelder det vel å finne noe man kan leve med. 

Tror det er motsatt, kvinner har høyere krav på utsende. Det kan man jo se på dating apps der det har vært frigjort data at kun top 20% av mennene får liker av 80% av kvinnene. Mens menn har lavere krav på utsende. Men når det kommer til forhold da har kanskje mennene ganske jevne krav til det personlige i likhet med kvinnene men det har jeg ingen statistikk på.

Jeg tror uansett ikke KG er det jeg ville satt som referansepunkt i denne diskusjonen da folk bruker og ha veldig ekstreme meninger enten den ene eller andre veien.

Anonymkode: b6278...088

• Liker 3
Gjest AprilRyan
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror det er motsatt, kvinner har høyere krav på utsende. Det kan man jo se på dating apps der det har vært frigjort data at kun top 20% av mennene får liker av 80% av kvinnene. Mens menn har lavere krav på utsende. Men når det kommer til forhold da har kanskje mennene ganske jevne krav til det personlige i likhet med kvinnene men det har jeg ingen statistikk på.

Jeg tror uansett ikke KG er det jeg ville satt som referansepunkt i denne diskusjonen da folk bruker og ha veldig ekstreme meninger enten den ene eller andre veien.

Jeg ser på for eksempel den tråden om hva menn ser etter i en kvinne og der er det jo litt ulike meninger, men hovedsakelig høyt fokus på utseendet og kropp og mindre på personlighet. Det er allikevel et representativt utvalg av menn uansett om vi befinner oss på kg. 

Men tror egentlig ikke at det er motsatt. Klart kvinner også har krav til utseendet, men det er ikke sånn at det kun er kjekke menn som har kjæreste. Helt vanlige menn blir valgt hele tiden. 

Datingapper er ikke nødvendigvis like representative når det gjelder hvem som egentlig blir sammen og valgt som partner. 

Skrevet

Kvinner burde ha større krav. Gang på gang ser jeg pene, smarte, hyggelige og fantastiske kvinner sammen med udugelige menn som ikke klarer å plukke opp skittent undertøy fra gulvet engang.

Anonymkode: e0bb2...f07

• Liker 4
Skrevet
AprilRyan skrev (3 minutter siden):

Jeg ser på for eksempel den tråden om hva menn ser etter i en kvinne og der er det jo litt ulike meninger, men hovedsakelig høyt fokus på utseendet og kropp og mindre på personlighet. Det er allikevel et representativt utvalg av menn uansett om vi befinner oss på kg. 

Men tror egentlig ikke at det er motsatt. Klart kvinner også har krav til utseendet, men det er ikke sånn at det kun er kjekke menn som har kjæreste. Helt vanlige menn blir valgt hele tiden. 

Datingapper er ikke nødvendigvis like representative når det gjelder hvem som egentlig blir sammen og valgt som partner. 

Kan være enig med deg på det at nettdating kan være mer utsende basert en den virkelige verden. Og hvis man tenker sånn så er det kanskje rett det du sier. Men nettdating har kvinner helt klart høyere krav en det menn har.

I den virkelige verden tror jeg det er litt mer jevnt egentlig. Det virker som damer baserer hvem de liker ut ifra sjarm og hvem de føler seg komfortabel med, mens menn baserer seg litt mer på utsende men nå er det jo mange jenter som er pene generelt sett.

Og i sitatet under her er hva jeg mener med at man ikke kan bruke KG som eksempel. Det er veldig ekstreme meninger begge veier så man får aldri et reelt bilde.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kvinner burde ha større krav. Gang på gang ser jeg pene, smarte, hyggelige og fantastiske kvinner sammen med udugelige menn som ikke klarer å plukke opp skittent undertøy fra gulvet engang.

Anonymkode: e0bb2...f07

• Liker 1
Skrevet
neiernei skrev (7 timer siden):

Hvor stor andel av menn vil du si er "bra" nok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...