AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 oppkast og feber🤮 Det fikk meg til å lure på hvordan praksis er i landets barnehager nå. Blir det bedt om coronatest om ungen kaster opp, eller regnes det som vanlig spysyke? Jeg hadde nok ikke tenkt corona hadde det ikke vært for at vi har syke søsken i hus, så det fikk meg til å lure litt😅 Anonymkode: b60af...1e0 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Man bør teste når barn har feber. Anonymkode: 68955...62c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): oppkast og feber🤮 Det fikk meg til å lure på hvordan praksis er i landets barnehager nå. Blir det bedt om coronatest om ungen kaster opp, eller regnes det som vanlig spysyke? Jeg hadde nok ikke tenkt corona hadde det ikke vært for at vi har syke søsken i hus, så det fikk meg til å lure litt😅 Anonymkode: b60af...1e0 Her var vi klar over at oppkast og feber var mulige symptomer hos små barn, derfor testet vi med en gang her Anonymkode: 2e55e...7c0 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Vår barnehage har gitt beskjed om at det er lurt å teste ved oppkast også, som kan være et symptom. Det sagt, min treåring hadde corona før jul uten et eneste symptom. Helt vanlig form. Hadde aldri tenkt på å teste henne hvis ikke det var for at det var et utbrudd i barnehagen. Anonymkode: 16791...1f8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Man bør teste når barn har feber. Anonymkode: 68955...62c Ja, det tenker jeg også er lurt, men synes det er så mye fokus på luftveissymptomer, at dette med oppkast har kommet litt i andre rekke når det gjelder corona.. Ts Anonymkode: b60af...1e0
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): oppkast og feber🤮 Det fikk meg til å lure på hvordan praksis er i landets barnehager nå. Blir det bedt om coronatest om ungen kaster opp, eller regnes det som vanlig spysyke? Jeg hadde nok ikke tenkt corona hadde det ikke vært for at vi har syke søsken i hus, så det fikk meg til å lure litt😅 Anonymkode: b60af...1e0 Mange små bhg og skolebarn har diare eller oppkast som symptom. Såklart du skal teste da! Har jo stått i nyheter i 1år.. Anonymkode: 4a9e8...aec 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange små bhg og skolebarn har diare eller oppkast som symptom. Såklart du skal teste da! Har jo stått i nyheter i 1år.. Anonymkode: 4a9e8...aec Ja, vi testet som sagt. Men jeg har ikke hatt barnehagebarn siste året, og det meste av info fra skolen når det gjelder corona har gått på luftveissymptomer som hoste/ sår hals/ snørr osv. Derfor jeg lurte på om test ved oppkast var vanlig praksis i barnehagene nå. Ts Anonymkode: b60af...1e0
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #8 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, vi testet som sagt. Men jeg har ikke hatt barnehagebarn siste året, og det meste av info fra skolen når det gjelder corona har gått på luftveissymptomer som hoste/ sår hals/ snørr osv. Derfor jeg lurte på om test ved oppkast var vanlig praksis i barnehagene nå. Ts Anonymkode: b60af...1e0 Ja ikke sant. Du sitter med positiv test, endelig, etter utallige tester. Og lurer på om alle andre har vært like flinke. Anonymkode: 845ce...794 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #9 Skrevet 17. januar 2022 Med omikron-varianten så har jeg hørt om ganske mange som har vært skikkelig kvalm og/eller hatt vondt i magen. Anonymkode: efe09...891
Gjest Albbas Skrevet 17. januar 2022 #10 Skrevet 17. januar 2022 Jeg visste ikke at oppkast kunne være et symptom. FHI (og dermed kommunen og barnehage) fokuserer jo kun på luftveissymptomer.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #11 Skrevet 17. januar 2022 Ja, et barn hos oss fikk feber og oppkast som symptom. Ingen luftveisymptomer. Anonymkode: 54a36...fd0
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #12 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, et barn hos oss fikk feber og oppkast som symptom. Ingen luftveisymptomer. Anonymkode: 54a36...fd0 Men nei vi har ikke blitt informert om at det skal tolkes som symptom fra fhi eller kommunen. Kun feberen og andre luftveismptomer. Anonymkode: 54a36...fd0
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #13 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men nei vi har ikke blitt informert om at det skal tolkes som symptom fra fhi eller kommunen. Kun feberen og andre luftveismptomer. Anonymkode: 54a36...fd0 Ja sant? Jeg synes det virker veldig underkommunisert, og hadde nok ikke tenkt i de baner selv hadde det ikke vært fordi søsknene hadde fått påvist corona allerede. Ts Anonymkode: b60af...1e0
Jadzia Skrevet 17. januar 2022 #14 Skrevet 17. januar 2022 Kjenner et barn nå som kun har feber og magevondt med oppkast som symptomer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå