Gå til innhold

Koronatest

Silkepels

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hm, jeg ville kanskje tatt en ny ja. Kanskje du hadde for mye væske i brønnen? Det er ikke så mange dråper som skal til, les nøye på bruksanvisningen og ta en ny test du 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt masse hurtigtester. Sånn see den ut når den har ligget en stund. Min positive test hadde en tynn strek. Fargen var svak, men en helt rett strek. Ikke sånn som den på bildet ditt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ab_naturals skrev (12 minutter siden):

Hm, jeg ville kanskje tatt en ny ja. Kanskje du hadde for mye væske i brønnen? Det er ikke så mange dråper som skal til, les nøye på bruksanvisningen og ta en ny test du 🤞

Hadde 4 dråper som det stod i bruksanvisningen. Men vi tar en ny i morgen tidlig. Ikke min test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en ny en, kan være en feil på den også. På mine tok det 10 minutter før det var to streker, før det var det antydning til litt grums.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeliten skrev (23 timer siden):

Jeg har tatt masse hurtigtester. Sånn see den ut når den har ligget en stund. Min positive test hadde en tynn strek. Fargen var svak, men en helt rett strek. Ikke sånn som den på bildet ditt. 

Dette er etter 20 minutter som det står i bruksanvisningen, men jeg reagerer på at det er rosa farge oppover. Tenker at den ikke er gyldig da🧐

Har også tatt masse tester av alle her i huset, men aldri fått noen som dette.

Men det er en tynn rosa strek der streken skal være. Tar en ny test av han i morgen tidlig.

Duff skrev (23 timer siden):

Ta en ny en, kan være en feil på den også. På mine tok det 10 minutter før det var to streker, før det var det antydning til litt grums.

Vi tar en ny i morgen, for lurer på om det er noe feil med denne.
Har fulgt bruksanvisningen og lest av innen tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silkepels skrev (1 minutt siden):

Vi tar en ny i morgen, for lurer på om det er noe feil med denne.
Har fulgt bruksanvisningen og lest av innen tiden.

Lykke til. Det er jo ikke usannsynlig at det kan oppstå en og annen feil blant millioner av tester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (1 minutt siden):

Lykke til. Det er jo ikke usannsynlig at det kan oppstå en og annen feil blant millioner av tester. 

Nei, helt sant.

Men samtidig vet vi jo at han tester seg for han er nærkontakt (i klasserommet) og han er syk nå😷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en klar stek der, mellom alt det rosa grumset! Når kom den? Da min datter testet positivt tidligere kom begge strekene nesten umiddelbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (3 minutter siden):

Det er jo en klar stek der, mellom alt det rosa grumset! Når kom den? Da min datter testet positivt tidligere kom begge strekene nesten umiddelbart

Den kom ikke umiddelbart, men kunne se den da jeg sjekket etter 20 minutter.

Tar uansett ny i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkepels skrev (1 minutt siden):

Den kom ikke umiddelbart, men kunne se den da jeg sjekket etter 20 minutter.

Tar uansett ny i morgen tidlig.

Den nye er nok positiv. Du bør ta bak på tungen også før du tar i nesa. Mange som tester negativt på hurtigtester hvis de kun tar i nesa(omikron). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkepels skrev (1 time siden):

Nei, helt sant.

Men samtidig vet vi jo at han tester seg for han er nærkontakt (i klasserommet) og han er syk nå😷

Da bør dere ta en test på teststasjonen og fortsette med hjemmetester hvis den er negativ. Jeg hadde symptomer i 5 dager før det slo ut.

Klump skrev (53 minutter siden):

Den nye er nok positiv. Du bør ta bak på tungen også før du tar i nesa. Mange som tester negativt på hurtigtester hvis de kun tar i nesa(omikron). 

Det er sant. Koronateamet anbefalte meg å ta i halsen også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Silkepels said:

Dette er etter 20 minutter som det står i bruksanvisningen, men jeg reagerer på at det er rosa farge oppover. Tenker at den ikke er gyldig da🧐

Har også tatt masse tester av alle her i huset, men aldri fått noen som dette.

Men det er en tynn rosa strek der streken skal være. Tar en ny test av han i morgen tidlig.

Merkelig. Ja, mulig det er noe galt med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silkepels skrev (31 minutter siden):

Ny test i morges var negativ👍
men tester igjen i dag eller morgen.

Så rart. Vi fikk PCRtest i dag morges siden vi har utviklet symptomer. Testet også negativt på hurtigtester i dag tidlig.  Blir spennende med svar på PCR. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er symptomer ville jeg bedt om  PCRtest. Hadde 2 negative hurtigtester før positiv PCRtest

Endret av Vasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klump skrev (7 timer siden):

Så rart. Vi fikk PCRtest i dag morges siden vi har utviklet symptomer. Testet også negativt på hurtigtester i dag tidlig.  Blir spennende med svar på PCR. 

Symptomer her også, men pga uheldige episoder ved tidligere PCR tester er protestene mot dette store🙈

Vasa skrev (7 timer siden):

Om det er symptomer ville jeg bedt om  PCRtest. Hadde 2 negative hurtigtester før positiv PCRtest

Ingen problem å få PCR-test. Men siden dette er et barn som har litt dårlig erfaring med PCR fra før, så avventer vi litt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkepels skrev (1 time siden):

Symptomer her også, men pga uheldige episoder ved tidligere PCR tester er protestene mot dette store🙈

Ingen problem å få PCR-test. Men siden dette er et barn som har litt dårlig erfaring med PCR fra før, så avventer vi litt med det.

De tok kun fra hals hos barn opptil 12 år. Oslo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (1 minutt siden):

Vi fikk positive PCR nå i kveld, men tester fortsatt negativt på hurtigtester, bare sånn til info 

Og jeg har testet positivt på hurtigtaster ved 3 tilfeller de siste 9 månedene. 

Alltid kommer pcr tilbake negativ.  

Falsk positiv 3 ganger, ca hver 3 måned 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...