Gå til innhold

Når gjorde dere hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i hvertfall bestilt kirke, skal ringe på lokaler i dag. Men det er ikke det jeg lurer på jinter..

Når bestillte dere prøvetime hos frisøren(er)

Sminkeprøver?

Og selvfølgelig alt annet... Er så lenge til jeg skal gifte meg.. føles som evigheter.. Men tida går fort..

Har kjøpt div ting som jeg har tenkt å prøve meg på, som innbydelser, bordkortet som vi tenkte å ha, får vi ikke tak i så man får bare prøve noe annet. osv..

Noen andre som har det som meg hel?

Kom med flere tips..

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare på så mye, da sminke og hår blir gjort av min svigerinne.

Vi skal gifte oss 13.10.06 og det er ikke i "bryllupssesongen".

Vi bestilte lokalene torsdag 06.10.05, litt over et år før.

Vi skal gifte oss i rådhuset i Sandvika - vielsen kan vi ikke booke særlig lang tid i forveien, skal ringe de over jul og høre om de kan notere oss opp da evt legge en liten gul lapp med vårt navn og klokkeslett på den datoen.

Blomster har jeg avtalt med min mor om at vi skal se på i mai. Invitasjoner og bordkort er nesten ferdig alt. Invitasjonene har vi grunnideen klar - lages etter jul engang. Bordkortene er i press nå - det er høstblader som skal presses og skrives på.

Jeg skal møte kjoledesigneren i dag - og vi skal se på bilder av ting jeg liker slik at hun får en ide om hva jeg ønsker, også kan hun si hva som kler meg.

Skrevet

Har ikke bestilt prøvetime enda jeg. Jeg kjenner frisøren min da, og har gitt henne et hint om dato. Tenker jeg skal begynne å se på sminke, etc til våren.

Dersom du ringer en frisør nå og vil booke prøvetime, tror jeg frisøren vil få litt sjokk siden du skal gifte deg i 2007!! Jeg liker også å få ting på plass, men det er noen ting man bør vente med. Ville heller konsentrert meg om å finne lokale, lage forslag til invitasjoner, osv. før jeg tenkte på frisøk og sminkør om jeg var deg.

Mener ikke være negativ altså, men en del bryllupsting kan man ikke gjøre noe med før tiden nærmer seg :)

:klem:

Skrevet

Jaha.. Stemmer det at du ikke skal gifte deg før 2007 ???

Ja, da ville jeg ikke ha tenkt så mye på dette ennå. Det er nok MINST ett år for tidlig..

Jeg bestilte lokale og vigsler 3 mnd før, blomster 14 dager før. Kjolen fikk jeg sydd så jeg avtalte med skredder i april (giftet meg i juli) - og hun sydde den i mai-juni.

Jeg får helt skrekken av de som så lang tid i forveien detaljplanlegger... Syntes også et år i forveien er mye..

Husk en ting: jo mer du detaljplanlegger, jo større er skuffelsen om noe ikke går som det skal..

Lykke til.

Skrevet

Du har veeeeldig god tid.....

Lykke til, og kos deg her på KG!!

:)

Skrevet

Var bare noe jeg lurte på.. presten sa det var greit å bestille i god tid, men skulle ringe igjen noen mnd før bryllupet!!

Skrevet

Du kan ihvertfall vente med å bestille ting og tang til sommeren...? Jeg vet at det er vanskelig å vente. Tro meg. Men det er alt for tidlig å ringe og bestille sminke og blomster ett år før. I ditt tilfelle nesten to år før.... Jeg skal gifte meg til sommeren, og har ikke bestilt noe annet enn kirke og lokale. Andre ting venter jeg med til etter påske.

Kos deg heller med å lage gjestelister, prøveinvitasjoner og slike ting. Det kan man gjøre akkurat når man vil ;)

Skrevet

Kommer an på hvor du skal gifte deg. Trodde selv jeg hadde sinnsykt god tid når jeg ringte på lokaler 1 år og 3 mnd før bryllupet. Fikk da beskjed om at de var bortbestillt alle helger minus én i juli og august året etter. Ikke flust med valgmuligheter når det gjelder lokaliteter der vi skal holde bryllupet.....

Dersom lokalet først er i boks så kan det jo og være greit å bestille kirke (får den tiden dere vil ha). Heller ikke dumt å ta frisøren og fotografen i samme slengen, dersom det er lite utvalg der dere skal ha bryllupet.

Skrevet

Hehe

Da vi skulle gifte oss, tusla vi inn i en blomsterbutikk og bad om å få se på brudebuketter. VI fikk et svært album med masse flott.

Etter en stund spurte dama i butikken: Når skal dere gifte dere?

Svaret var: I morgen.

HUn holdt på å ramle av pinnen, og ryddet vekk albumet nokså fort. Men vi fikk en flott bukett, da :ler:

Skrevet

Kirke og lokale er greit å ha i boks.

Frisøren har nok ikke bok for 2007 klar engang. Jeg prøvde å booke frisør 1/2 år før men fikk beskjed om å ringe tilbake om noen mnd...

Blomster, sminke osv er også alt for tidlig.

Vet ikke men tror nok det er litt tidlig å bestille fotografen også.

Men ...det er jo mye "dill" som du kan kose deg med nå:

- Gjesteliste

- Invitasjoner

- Bordkort

- Sanghefte

- Serviettringer (om du skal ha/lage det)

- Du kan jo også lage klar kort til takkekort om du vil

Litt etter hvor dere skal ha festen. Om dere ikke skal ha det på hotell, men på grendehus eller lignende kan du begynne å se på:

- Bordpynt, stearinlys, staker, vaser osv. Du kan be om å få komme inn på lokalet for å se hva de har av glass, service, staker og vaser for så å planlegge hva du trenger.

- Hva med duker?

- Alkohol? Hvilke typer og hvor mye?

Du kan også tenke etter hvordan dere skal gjøre det med musikk. Skal noen spille eller skal dere brenne CD-er/MP3? I så fall kan du begynne å tenke på hvilken musikk dere skal ha. Prøve å få noe for enhver smak.

Ellers kan du jo surfe på internett for å finne den perfekte kjolen :sjarmor:

Kos deg med planleggingen/lagingen!

Skrevet

Tusen takk for mange mega fine ting jeg kan finne på.. var innom hobbybutikken i Hamar ( bor i ca 7 km der i fra) og fant noe papirer, sånn stempel greie.. ehh.. hva mer var det jeg kjøpte mon tro.. boka om bordkort, invitasjoner er det ei stund siden jeg kjøpte..

Det blir liksom sånn småkjøp her og der.. bare sånne prøvegreier altså... :)

Vi håper det er ledig der jeg skal ringe på.. vi blir totalt rundt 110 - 120 gjester, jeg har liten familie, men han har stor familie.. Hans far hadde 7 søsken + mætti søskenbarn, og hans mor hadde 7 søsken + da mætti søskenbarn der igjen.. Så blir en god del.. Heter Høyvang der jeg skal ringe på, Kommunen som eier det og gubben jobber jo i kommunen.. så vi håper på det beste der...

Har funnet en kjole jeg liker ganske godt, har lagret den inne på ei mappe.. men dum som jeg er, har jeg glemt hva kjolen heter, og hvor jeg fant den hen...

Har sett masse fint av brudeting..

Skal på Løitenlys for å se på lys og div.. få litt inspirasjon...

Tror det er 4 etasjer med masse lys....

Noen andre som har forslag, så skyt i vei!!!!

Er glad for alle tipsene jeg får

Nei, frisør og sånn var jeg bare nysgjerrig på når dere begynte å bestille, veit det er litt væl tidlig å bestille...

Klems

Skrevet

Eg vil berre få lov til å seie at eg utelukkande har fått gode tilbakemeldingar på at vi har vore ute i god tid når det gjeld bestilling av mat, lokale, klede, pynte-hjelp og liknande. Dei fleste innan diverse "ordne-bransar" likar å få bestillingar i god tid. Så dersom du føler for å booke ting tidleg, så syns eg du kan gjere det. Lykke til! :)

Skrevet

Ja, er enig der å... veit sånn ca hva, mener hvor vi skal bestille maten i fra...

og div andre ting.. joho.. var innom Løitenlys i går, var masse bra tips der.. men dem hadde tatt vekk brudebordet sitt i utstillinga.. men jeg fant et lite oppe i 4 etasje.. som var et mega fint bord egentlig.. masse rart man kan finne på

Gjest Markblomsten
Skrevet
Ja, er enig der å... veit sånn ca hva, mener hvor vi skal bestille maten i fra...

og div andre ting.. joho.. var innom Løitenlys i går, var masse bra tips der.. men dem hadde tatt vekk brudebordet sitt i utstillinga.. men jeg fant et lite oppe i 4 etasje.. som var et mega fint bord egentlig.. masse rart man kan finne på

Løiten Lys var en god idè. Må nok se om jeg kan få med meg snuppen min dit en dag ja ;)

Vi gifter oss til sommeren, og det eneste vi foreløpig har bestilt er kirke (men ikke klokkeslett) og lokalet vi skal ha. Men jobber på spreng nå for å få bestemt oss for fotograf, slik at vi er sikre på å få det. Og slik at klokkeslett i krika kan fastsettes. Men vi har visst vært veeeeldig tidlig ute der vi skal gifte oss. Var kun 1 annen vielse som var booket da jeg ringte kirka for ca 6-7 uker siden. Så ikke akkurat poppis-sted vi skal gifte oss ser det ut til :ler:

Skrevet

Spørs hvor populære lokalene og kirken er..

Ellers klarer du det meste fint på 4 mnd ;)

Men mange liker å planlegge også, så feks invitasjonene har jeg designet på lenge, så man kan jo gjøre det man vil når man vil :)

Skrevet

Hvis en av dere er fra hedmarken en stand.. ikke så langt fra Hamar, så hadde det kanskje vært fint med et treff.. kanskje ta det som et nytt emne.. ikke dumt.. ;);)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...