AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Hei. Etter juleferien begynte det en ny gutt i klassen til dattera mi på snart 9 år. De går i 3. klasse. Han gutten er ikke noe snill i det hele tatt mot dattera mi. Det er både stygge ord og fysisk mobbing. Han slår henne, lugger henne, sparker henne, spytter på henne og kaller henne ting som "drittunge" og det ordet på 4 bokstaver som begynner på h og slutter på e. Da hun kom hjem fra skolen i forrige uke så begynte hun å gråte og klemme meg med en gang hun kom inn døra. Jeg trøsta henne og spurte om hva som hadde skjedd, og hun fortalte om at den nye gutten plager henne hver dag. Jeg ble rett og slett sjokkert over å få høre hvor fæl den gutten er mot jenta mi! Huff, hun fortjener virkelig ikke dette, hun som er så snill og empatisk! Hva skal jeg gjøre for å få en slutt på mobbinga? Anonymkode: 35e0d...03e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Du kontakter lærer og informerer om hva din datter sier og ber om at det tas tak i øyeblikkelig. Anonymkode: a8349...267 18
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Jeg hadde bedt om et møte med kontaktlærer umiddelbart. Skolene er pliktig å sette inn tiltak mot mobbing. Anonymkode: 33fa3...d5a 11
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hei. Etter juleferien begynte det en ny gutt i klassen til dattera mi på snart 9 år. De går i 3. klasse. Han gutten er ikke noe snill i det hele tatt mot dattera mi. Det er både stygge ord og fysisk mobbing. Han slår henne, lugger henne, sparker henne, spytter på henne og kaller henne ting som "drittunge" og det ordet på 4 bokstaver som begynner på h og slutter på e. Da hun kom hjem fra skolen i forrige uke så begynte hun å gråte og klemme meg med en gang hun kom inn døra. Jeg trøsta henne og spurte om hva som hadde skjedd, og hun fortalte om at den nye gutten plager henne hver dag. Jeg ble rett og slett sjokkert over å få høre hvor fæl den gutten er mot jenta mi! Huff, hun fortjener virkelig ikke dette, hun som er så snill og empatisk! Hva skal jeg gjøre for å få en slutt på mobbinga? Anonymkode: 35e0d...03e Du må lære dattera di å ta igjen. Be henne om å gjøre det samme på denne gutten som han gjør mot henne. Anonymkode: b028f...467 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 Du må jo si ifra til læreren ❤️ både for ditt barn sin skyld, og gutten. Stakkars gutt, har det kanskje vanskelig hjemme, eller sliter med å ha flyttet til ny plass eller hva vet vel jeg Anonymkode: 8644e...a0c 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 I forrige uke? Really? Anonymkode: 081de...b47 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 Paragraf 9a! Anonymkode: 63a43...e11 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 Be om et møte med kontaktlærer og rektor sammen. Ta gjerne med din datter hvis hun har lyst. Forklar situasjonen, og la henne fortelle hva hun opplever. Skolen vil da sette igang tiltak med 9a sak. Dette er er verktøy de bruker for å kartlegge, observere og være tett på. Gripe inn og stoppe uønsket adferd. Ikke ta kontakt med foreldrene til gutten. Forhold deg kun til skolen. Ikke snakk om denne saken til andre foreldre. Sier dette fordi det kan bli et himla drama med foreldrene. La skolen ordne opp med denne gutten og kalle inn hans foreldre. Din jobb er å melde fra, og skolens jobb er å få bukt med dette, og «fikse» gutten sammen med foreldre. til slutt vil jeg gi deg en klem ❤️Dette er ikke greit! Støtt datteren din, og be henne si fra til voksne om noen er stygg med henne. Ikke ve henne ta igjen, det kan bli mye verre. men oppfordre henne til å stå opp for seg selv og si fra at det ikke er greit. Ønsker dere lykke til ❤️ Din datter fortjener å ha det bra på skolen hver dag Anonymkode: 2a8fb...c7d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 "Slem" gutt.. 🤔 Regner med det er en grunn til denne oppførselen, ikke fordi han egentlig er gjennomgående ond. Så, da tar du kontakt med skolen, forklarer hva dattera di opplever, og forhåpentligvis vil gutten få den hjelpa han trenger for å falle til ro på ny plass, ny skole, og med mulig helt ny livssituasjon hjemme. Og så snakker du med dattera di. Ganske garantert er det ikke henne spesifikt han er ute etter, men han fant en han føler seg litt "større" enn, og får ut all frustrasjon på henne. (SELVFØLGELIG ikke bra eller greit for dattera di, men ikke bruk ordene "Slem gutt" ovenfor henne, da han mest sannsynlig bare har det helt grusomt inni seg..) Anonymkode: 5fd79...cd8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #10 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): "Slem" gutt.. 🤔 Regner med det er en grunn til denne oppførselen, ikke fordi han egentlig er gjennomgående ond. Så, da tar du kontakt med skolen, forklarer hva dattera di opplever, og forhåpentligvis vil gutten få den hjelpa han trenger for å falle til ro på ny plass, ny skole, og med mulig helt ny livssituasjon hjemme. Og så snakker du med dattera di. Ganske garantert er det ikke henne spesifikt han er ute etter, men han fant en han føler seg litt "større" enn, og får ut all frustrasjon på henne. (SELVFØLGELIG ikke bra eller greit for dattera di, men ikke bruk ordene "Slem gutt" ovenfor henne, da han mest sannsynlig bare har det helt grusomt inni seg..) Anonymkode: 5fd79...cd8 Han er jo «slem». «Gjennomgående ond» er dine ord. Alle har geunner til å gjøre som de gjør. Spiller ingen rolle for ts og datteren, han er slem mot datteren og det må stoppes. Anonymkode: b454c...d6f 4 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Skrevet 16. januar 2022 Ingen kjenner igjen skrivestilen til dette trollet 🤦♀️ Trolling på KG slutter aldri.. Anonymkode: 8a1d0...df4 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 22.46): Ingen kjenner igjen skrivestilen til dette trollet 🤦♀️ Trolling på KG slutter aldri.. Anonymkode: 8a1d0...df4 Hva får deg til å tro at dette er en trolletråd? Jeg tror ikke det er trolling. Ts, du må prøve å kontakte både skolen og foreldrene til gutten og fortelle dem hva sønnen deres gjør mot datteren din. Dette er virkelig ikke greit, stakkars jente! Anonymkode: 073d5...623
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #13 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 22.04): I forrige uke? Really? Anonymkode: 081de...b47 Skal hun godta det bare fordi det startet forrige uke? Hadde det skjedd en eneste gang med mitt barn hadde jeg kontaktet skolen sporenstreks! Anonymkode: f0ee5...db6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 20.48): Hei. Etter juleferien begynte det en ny gutt i klassen til dattera mi på snart 9 år. De går i 3. klasse. Han gutten er ikke noe snill i det hele tatt mot dattera mi. Det er både stygge ord og fysisk mobbing. Han slår henne, lugger henne, sparker henne, spytter på henne og kaller henne ting som "drittunge" og det ordet på 4 bokstaver som begynner på h og slutter på e. Da hun kom hjem fra skolen i forrige uke så begynte hun å gråte og klemme meg med en gang hun kom inn døra. Jeg trøsta henne og spurte om hva som hadde skjedd, og hun fortalte om at den nye gutten plager henne hver dag. Jeg ble rett og slett sjokkert over å få høre hvor fæl den gutten er mot jenta mi! Huff, hun fortjener virkelig ikke dette, hun som er så snill og empatisk! Hva skal jeg gjøre for å få en slutt på mobbinga? Anonymkode: 35e0d...03e Hva slags gutt er dette? Er foreldrene norske? Anonymkode: 136c6...bb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå