Gå til innhold

Hvordan har du taklet ugjengjeldt kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste par månedene båret på veldig store og sterke følelser for kvinnelige kollega. Har fått avklart at de ikke er gjengjeldt, og kjenner jeg sliter mye. Er en voksen mann i 30-årene, og kan ikke huske å ha opplevd noe slikt før. Jeg sliter veldig og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, (har fått byttet arbeidsplass til og med, men følelsene sitter veldig i meg enda).

Anonymkode: 00624...50b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tid. Tvinge seg sel til å ikke tenke på personen. Finnet et annet fokus når tankene dukker opp.
Finne noe nytt å fokusere på- noe du kan utvikle deg på f.eks personlig utvikling.
Bli kjent med nye damer

Anonymkode: e3d65...ed5

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tid. Tvinge seg sel til å ikke tenke på personen. Finnet et annet fokus når tankene dukker opp.
Finne noe nytt å fokusere på- noe du kan utvikle deg på f.eks personlig utvikling.
Bli kjent med nye damer

+ tenke at denne persoen er IKKE interssert i deg. At dere derfor ikke er en god match

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har de siste par månedene båret på veldig store og sterke følelser for kvinnelige kollega. Har fått avklart at de ikke er gjengjeldt, og kjenner jeg sliter mye. Er en voksen mann i 30-årene, og kan ikke huske å ha opplevd noe slikt før. Jeg sliter veldig og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, (har fått byttet arbeidsplass til og med, men følelsene sitter veldig i meg enda).

Jeg skrur av «knappen» om jeg får følelser jeg ikke vil ha/blir overveldet.

Lærte meg dette da jeg sto i en svært belastende situasjon. Dette har jeg tatt med meg videre som et nyttig verktøy. Veldig fint å kunne skru av og bare gå videre.

Mennesker flest kan ha langt større kontroll over følelser en hva man er klar over. Det finnes flere dyktige behandlere som kan trene på dette med deg. Lære deg å tidsavgrense emosjoner/følelser. Særdeles nyttig i traumebehandling, men kan selvfølgelig overføres til å gjelde feks forelskelse osv 😊

• Liker 2
Gjest Ghostface
Skrevet

Man blir til slutt vant til det.

Skrevet

Det er dessverre ikke noe annet å gjør enn å ta tiden til hjelp. Kjærlighetssorg/ugjengjeldt kjærlighet kan gjøre veldig vondt og man kan bli helt tullete i hodet av å tenke på den andre konstant, men med tiden vil det gå over.

Anonymkode: 41e7d...4f6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Her er det en ting å gjøre. Nemlig skaffe seg baller. Det er tusenvis av damer der ute, og det er ingen grunn til å sippe over en spesifikk dame. Hun er ikke unik og det finnes alltid massevis av damer som er milevis bedre enn den man holder på med. 

Antageligvis er du litt sånn tøffelgutt som blir veldig forelsket med engang noen utviser deg litt oppmerksomhet hvor du tror det kan bli noe. 

Anonymkode: 048b4...76e

Skrevet

Tid, det er bare å vente til følelsene går over. De gjør alltid det før eller senere. Jeg har på det lengste gått slik 2-3 år før det gav seg. 

Anonymkode: af1bb...e96

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Antageligvis er du litt sånn tøffelgutt som blir veldig forelsket med engang noen utviser deg litt oppmerksomhet hvor du tror det kan bli noe

Det er noen, som har den personligheten ja, det være seg avstandsforelskelser, og dagdrømming, og jeg tror ikke du hjelper dem så mye med kommentaren din. 

Anonymkode: e10a2...98e

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ha følt meg som en overgriper dersom jeg hadde følelser for noen som ikke hadde de samme følelsene for meg, og dermed ville følelsene forsvunnet i det øyeblikket jeg forstod dette.

Ville følt det samme motsatt vei, dersom noen hadde følelser for meg enda de visste at følelsene ikke var gjengjeldt.

Synes du bør tenke hardt og grundig gjennom hvorfor dine følelser ikke tilpasser seg den andre. Jeg synes det er et skummelt tegn, for å være helt ærlig.

Anonymkode: 8ff9f...03a

Skrevet
sicario skrev (14 timer siden):

Jeg skrur av «knappen» om jeg får følelser jeg ikke vil ha/blir overveldet.

Lærte meg dette da jeg sto i en svært belastende situasjon. Dette har jeg tatt med meg videre som et nyttig verktøy. Veldig fint å kunne skru av og bare gå videre.

Mennesker flest kan ha langt større kontroll over følelser en hva man er klar over. Det finnes flere dyktige behandlere som kan trene på dette med deg. Lære deg å tidsavgrense emosjoner/følelser. Særdeles nyttig i traumebehandling, men kan selvfølgelig overføres til å gjelde feks forelskelse osv 😊

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Her er det en ting å gjøre. Nemlig skaffe seg baller. Det er tusenvis av damer der ute, og det er ingen grunn til å sippe over en spesifikk dame. Hun er ikke unik og det finnes alltid massevis av damer som er milevis bedre enn den man holder på med. 

Antageligvis er du litt sånn tøffelgutt som blir veldig forelsket med engang noen utviser deg litt oppmerksomhet hvor du tror det kan bli noe. 

Anonymkode: 048b4...76e

Hør på disse, TS.

Ikke vær en av disse ubehagelige menneskene som ikke evner å tilpasse seg andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ha følt meg som en overgriper dersom jeg hadde følelser for noen som ikke hadde de samme følelsene for meg, og dermed ville følelsene forsvunnet i det øyeblikket jeg forstod dette.

Ville følt det samme motsatt vei, dersom noen hadde følelser for meg enda de visste at følelsene ikke var gjengjeldt.

Synes du bør tenke hardt og grundig gjennom hvorfor dine følelser ikke tilpasser seg den andre. Jeg synes det er et skummelt tegn, for å være helt ærlig.

Hæ? Det å ha følelser for noen som ikke har gjensidige følelser har jo ingenting med overgrep å gjøre... 

Man kan jo ikke akkurat styre følelsene sine, å styre handlingene sine er derimot noe helt annet. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har hatt de samme følelsene for en kollega da vi jobbet i sammen. Men det var ikke noe gjensidig følelser tilbake. Han ønsker kun å vær venner har han sagt til meg.

Han vet om mine følelser som jeg har hatt for han. Kjente at det hjalp meg til å slappe mer av og de følelsene gikk vekk av seg selv etterhvert da jeg fikk vite at han ønsket kun å vær venn. Har sagt at det er sårt,men det er bra at han er ærlig om det.  Men det tok tid at de følelsene gikk vekk. 

k33

Anonymkode: 16b42...2ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har også hatt følelser for en kollega,men jeg er ikke noe overgriper fordi. 

Skrevet
Forundret.. skrev (1 time siden):

Hæ? Det å ha følelser for noen som ikke har gjensidige følelser har jo ingenting med overgrep å gjøre... 

Man kan jo ikke akkurat styre følelsene sine, å styre handlingene sine er derimot noe helt annet. 

Det har ALT med overgrep å gjøre.

Jo, normale mennesker kan styre følelsene sine. Så hvis man ikke kan det, bør man oppsøke hjelp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har også hatt følelser for en kollega,men jeg er ikke noe overgriper fordi. 

Det er ikke opp til deg å avgjøre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er et skummelt tegn, for å være helt ærlig.

Takk for den, da føler jeg meg enda verre.

Skrevet
Alterego666 skrev (1 minutt siden):

Jeg har taklet det dårlig.

Samme her du er ikke alene 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...