AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Samboer å jeg er del av en liten vennegjeng som på en måte er den innerste sirkelen vår av venner. Vi er en fin, åpen gjeng. Vi møtes alt for sjeldent alle mann siden mange jobber turnus å halvparten av oss har barn under 4 år, men når vi møtes så flyter praten å vi snakker om alt fra hverdag med hus å gjeld til barn, sex og samliv. Vi har ellers en felles chat der vi alle har kontakt daglig, siden det ikke alltid passer å møtes. Min samboer har imidlertid en i denne gjengen hen har litt mer kontakt med.. De har flere felles interesser, har noen prosjekter på gang sammen å min samboer har hjulpet til litt økonomisk der når ting har vært litt tungt. Jeg anser det sånn at de er bestevenner, i den forstand man her det i voksen alder. Nå har imidlertid bestevennen betrodd seg til meg, om at hen har gjort ulovlige ting for å spe på økonomien. Ting med ganske strenge strafferammer. Jeg er den eneste i gjengen som vet om dette enda å jeg skulle ønske jeg aldri hadde fått vite dette, på en måte. Jeg ønsker selvfølgelig å løpe rett til samboer for å fortelle alt dette, jeg ønsker, etter dette, at deres vennskap ikke skal være så tett å det tror jeg heller ikke det blir, når/hvis min samboer får høre om dette. Jeg føler meg allikevel som en sviker, ovenfor en god venn, dersom jeg sier noe som helst! Å jeg føler at ikke bare jeg svikter, men at jeg også, med intensjon, ødelegger ett godt vennskap, dersom jeg forteller dette til samboer. Jeg har heldigvis aldri stått i en posisjon der jeg har måttet holde noe skjult eller hemmelig for samboer før, å jeg kjenner nå at dette hater jeg! Jeg ønsker så innmari å være lojal mot min kjære, å jeg er livredd for at samboer vil miste tillit til meg om hen får vite at jeg har visst dette over tid, dersom jeg ikke sier noe nå! Hva hadde dere gjort? Anonymkode: d1f57...3bf
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Helt ærlig hadde jeg sendt et tips til politiet. Anonymkode: e6216...865 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Helt ærlig hadde jeg sendt et tips til politiet. Anonymkode: e6216...865 Det er jeg allerede på saken om, men anonymt. Da vet jeg at det vil komme "frem" i gjengen å da er jeg allikevel redd det vil komme frem at jeg har visst dette lengre enn de andre TS Anonymkode: d1f57...3bf 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Ville nok ikke holdt informasjonen for meg selv. Ville sagt det til samboer uansett. Kanskje også gitt beskjed til vennen om at jeg er bekymret og derfor ikke har holdt på hemmeligheten. Hva er vennen sin plan for å løse situasjonen? Det ville også spilt inn på hva jeg hadde gjort ut over å fortelle det til samboer. Hvis salg av dop, f.eks., og vedkommende sluttet med det, så er det ikke sikkert at jeg hadde meldt fra. Men ville meldt fra om det fortsatte. Anonymkode: cb3b9...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ville nok ikke holdt informasjonen for meg selv. Ville sagt det til samboer uansett. Kanskje også gitt beskjed til vennen om at jeg er bekymret og derfor ikke har holdt på hemmeligheten. Hva er vennen sin plan for å løse situasjonen? Det ville også spilt inn på hva jeg hadde gjort ut over å fortelle det til samboer. Hvis salg av dop, f.eks., og vedkommende sluttet med det, så er det ikke sikkert at jeg hadde meldt fra. Men ville meldt fra om det fortsatte. Anonymkode: cb3b9...ff5 Takk for innspill! ♥️ Jeg ønsket ikke å vite så mye mer om hva hen tenkte eller hvordan hen tør dette. Hen er singel og barnløs ihvertfall, dette er ikke en av vennene som har små barn, heldigvis! Litt sjokkert ble jeg også, av dette, så alt rundt det har ikke sunket helt inn. Jeg tror, sånn jeg kan se det, ikke at det skjer ofte, men jeg tror heller ikke det slutter før det evt går galt. TS Anonymkode: d1f57...3bf
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 Hvis du skal være illojal mot vennen din, så må du si det. Jeg gar vært i samme situasjon før, jeg er en person folk betror seg til. En gang fikk jeg en ganske alvorlig «hemmelighet». Jeg sa til vedkommende at dette var ikke noe jeg kunne stå inne for, og sa at enten får du fortelle det ellers gjør jeg det. Ville aldri gått bak ryggen ved å si det videre uten at vedkommende viste om det/fikk sjans å gjøre det selv. Anonymkode: b5d4c...411 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå