Sexybby Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Hei Nysjerrig på hvor tidlig dere delte graviditetsnyheten offisielt?:) Vet mange ikke deler før mellom 12-18 ish😊Men så er jeg litt åpen for å dele, og heller være åpen om det hvis det ikke går veien☺️
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Jeg er 10 uker nå. Har delt det med noen gode venninner og med jobben siden jeg ble sykemeldt🙈 Skal på UL til fredag, er da uke 11. Da vil vi dele det med barna våre om alt ser greit ut inni der. Så skal de få lov å dele nyheten med familien. Men at vi ikke går fullstendig åpent til hele bygda før om noen uker til. Sånn i tilfelle. Det kommer jo an på hva slags nettverk man har. Men del det når dere får lyst. Jeg har på en måte villet vente litt i tilfelle vi mister. Går det galt såpass sent trenger vi nok mer støtte enn om jeg hadde mistet i uke 6. Har holdt et åpent sinn enn så lenge.. Nå begynner gleden så smått å dukke opp 😍 Anonymkode: 2967d...bf7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Jeg er i uke 13, men vil ikke dele før etter svar på NIPT test. Det blir i uke 15-16.. Ikke så lett å holde skjult, føler magen allerde er der.. Gleder meg veldig til å fortelle til hen som blir storesøsken, og på jobb! Delte i uke 12 sist graviditet, men da var jeg yngre og ikke så redd det skulle gå galt 😊 Anonymkode: 66174...323
Sexybby Skrevet 16. januar 2022 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2022 Var selv 17år sist jeg gikk gravid, klarte vente til uke 12 da Nå er jeg 24 år og så utålmodig, har ventet i 4 år på typen min skulle bli klar. Så vil skrike det ut. Har fortalt til hele familien. Helt klar over at det kan ende i spontanabort men tenker heller være åpen om det om det skjer🥰 Så tror jeg deler etter første ultralyd😊
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 7 uker til familie, 9 uker på SoMe. Fordi jeg er lei tabuet om at det er helt normalt hvis ting ikke skulle gå:) Anonymkode: 50e38...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 Delte til nærmeste familie i uke 7 etter tidlig UL, videre noen venner og yttligere noen i familie etter Ul i uke 13/14. resten av verden ved ca 22 uker/når det føltes naturlig. Anonymkode: 2362c...a5e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 14 uker til familie, deretter fortløpende til de vi møtte. Var noen som ble litt overraska da jeg dukka opp med gravid i uke 32-mage 😂 La ut bilde på some ca en uke etter fødsel. Anonymkode: 3ed21...810
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 Jeg sa det til søster i uke 28 er nå i uke 31, og oC har enda ikke funnet rett tidspunkt for å fortelle det til alke.. har sagt fra til arbeidsgiver.. min nærmeste leder var egnentlig siste person i hele verden jeg ville dele nyheten m - men ble jo nødt for å gjøre det... Anonymkode: e8e94...cb1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sa det til søster i uke 28 er nå i uke 31, og oC har enda ikke funnet rett tidspunkt for å fortelle det til alke.. har sagt fra til arbeidsgiver.. min nærmeste leder var egnentlig siste person i hele verden jeg ville dele nyheten m - men ble jo nødt for å gjøre det... Anonymkode: e8e94...cb1 Seriøst? Du skal snart ut i permisjon, men orker ikke gi arbeidsgiver nok tid til å finne en vikar? Årets ansatt der, altså. 🙄 Anonymkode: 6c4a2...17b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #10 Skrevet 17. januar 2022 Jeg sa det til noen venner + søsteren min dagen etter positiv test (eller muligens samme dag? husker ikke helt). Sa det til mine foreldre i uke 6 og hans foreldre i uke 12 (av forskjellige grunner og pga mannens ønsker) Fortalte det ellers gradvis til venner og sånn fra uke 6 og utover til uke 30 (som jeg er i nå) etter som vi møtte dem/snakket med dem. Annonserte aldri på sosiale medier men postet ikke noe der jeg var synlig gravid før rundt uke 26. Anonymkode: 341bc...f2a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #11 Skrevet 17. januar 2022 Vi var på hyttetur med svigers når jeg testet positivt, vi var prøvere, så testet tidlig og var nok ikke mer enn 4-5 uker. Sa det samme kveld, da svigermor ville drikke vin, og mannen min ble veldig fort beruset da jeg ga han mine glass når de ikke så 😂 fant ut at vi bare sa det, så mannen slapp å gå på en smell, og altså, hvorfor ikke? Vi har et nært forhold til de, og var klar på at det var tidlig. Sa det til mine foreldre når vi kom hjem, og jeg sendte mld til nærmeste venninner med en gang. Arbeidsgiver sa jeg det til et par uker etterpå, rett før jeg bikket tolv uker, der ville jeg være mer sikker på at det ikke gikk galt før jeg sa det. Anonymkode: 55de7...047
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #12 Skrevet 17. januar 2022 Jeg prøver. Kommer ikke til å klare å holde på hemmeligheten lenge for familie og nære venner, men de er også personer som jeg vil at skal vite det dersom det ikke går bra. Enklere å få støtte og forståelse da. Deler ikke noe i sosiale medier før etter både uke 12 og UL tenker jeg, men det kan jo hende jeg endrer mening når jeg blir gravid. Anonymkode: 8863a...3a8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #13 Skrevet 17. januar 2022 Arbeidsgiver fikk vite det i uke 9 grunnet dårlig form. Ett par kollegaer fikk vite det litt før det, samt et par venninner litt etter det. Min familie og svigerfamilien uke 13/14. Ellers har vi ikke gått ut med noe. Vet at noe slekt har fått vite fra familien, da det ikke er hemmelig, men vi har ikke gått ut med noe offentlig. Er i uke 20 nå. Anonymkode: bab7e...e57
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #14 Skrevet 17. januar 2022 Sa det til nærmeste familie (våre foreldre og søsken) rundt uke 9/10. De kommende oldeforeldrene fikk vite det et par uker etterpå. Vi sa det til våre arbeidsgivere og nærmeste venner etter typ 12-15 uker, ettersom det passet seg. Har fortalt det til en del kolleger også, mest fordi jeg fort ville ha "forsnakket" meg uansett. Er halvveis i graviditeten nå. Kommer ikke til å annonsere det på sosiale medier, det har jeg ikke behov for. Anonymkode: 98244...667
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #15 Skrevet 17. januar 2022 Fortalte kun til et par nære venninner før tidlig ultralyd. Familie og venner fikk vite det etter ordinær ultralyd. Har ikke delt noe på sosiale medier, de som er mindre nære oppdager det fort når de eventuelt treffer meg 😅 Kommer ikke til å dele på sosiale medier etter fødsel heller, syns sånt er så utrolig kleint. Anonymkode: 6814e...b8c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #16 Skrevet 17. januar 2022 Er i uke 11 og har kun fortalt det til to familiemedlemmer vi bodde hos i julen, ønsket ikke det drikkepresset hele tiden. De har lovet å holde tett så stoler på dem. Vet egentlig når jeg er komfortabel med å fortelle det. Kanskje om noen uker. Jeg har ikke noe hastverk. Vil bare føle meg tryggere på graviditeten og la det synke inn. Anonymkode: 682b4...239
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå