Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å studere sosiologi i Bergen eller Stavanger. Hvor er det best å bo? Hvor er det best studiemiljø? Er også interessant å høre erfaringer med å studere sosiologi uansett hvor dere har studert. Gjerne skriv hva dere syns om studiet og hva dere jobber med den dag idag.

Anonymkode: e0d06...b4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bergen har et suverent godt studentmiljø! Utallige ting du kan bedrive og masse kulturtilbud, anbefales!

Anonymkode: 89e30...2c4

Skrevet

Sosiologi anbefales overhodet ikke. Faget er så logisk at det er ubrukelig i arbeidslivet at du blir ekspert på hvordan mennesker samhandler.

Anonymkode: 2149f...ffe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sosiologi anbefales overhodet ikke. Faget er så logisk at det er ubrukelig i arbeidslivet at du blir ekspert på hvordan mennesker samhandler.

Er det alle sier, og det er det som gjør meg usikker. Er ingenting annet jeg vil, men har ikke veldig lyst til å studere det egentlig når jeg hører at folk er så negative til det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er det alle sier, og det er det som gjør meg usikker. Er ingenting annet jeg vil, men har ikke veldig lyst til å studere det egentlig når jeg hører at folk er så negative til det.

Da er det kanskje på tide å ta et hint ja. Sosiologi som fag er spennende, men det er ikke lurt å ta studielån i 3+ år for å studere seg selv til arbeidsledighet/en jobb som er irrelevant til studiet.

Det er altfor mange som studerer sosiologi og lignende samfunnsvitenskapelige studier. Spennende er de helt sikkert, det synes jeg og. Men jeg ville aldri valgt å studere det med tanke på hvordan arbeidsmarkedet er for denne type kompetanse. Det fins jobber, men de er så få i forhold til hvor mange som går ut med en sosiologigrad hvert år.

Lykke til! Selv skal jeg begynne på ingeniørstudie til høsten.

• Liker 1
Skrevet

Det er heller ikke bra å begynne på et studium du ikke interesserer deg for bare for å få jobb.

Been there done that. Sløst tid.

Anonymkode: fb19a...611

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er heller ikke bra å begynne på et studium du ikke interesserer deg for bare for å få jobb.

Been there done that. Sløst tid.

Anonymkode: fb19a...611

Å få en jobb er jo (nesten) hele poenget med å studere da. Det er langt bedre å studere noe man ikke er så veldig interessert i, men som fører til en jobb heller enn å studere noe som er interessant, men som ikke fører til noen som helst jobb.

Det beste er selvsagt å studere noe interessant som fører til sikker jobb, men det er ikke alltid en mulighet. 

Anonymkode: 0b152...af8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å få en jobb er jo (nesten) hele poenget med å studere da. Det er langt bedre å studere noe man ikke er så veldig interessert i, men som fører til en jobb heller enn å studere noe som er interessant, men som ikke fører til noen som helst jobb.

Det beste er selvsagt å studere noe interessant som fører til sikker jobb, men det er ikke alltid en mulighet. 

Anonymkode: 0b152...af8

Ja, dette er jo den beste kombinasjonen.

Det går an for de fleste å finne noe som er interessant, samtidig som det fører til jobb.

Kanskje ikke topp 3 på lista over fagfelt man synes er interessante, men kanskje top 10?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...