AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #301 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 11.05): Ungdom faktisk. Selv er jeg godt over 40 Anonymkode: 763ab...b36 Hahahahahah der traff noen andre også spikeren her inne! Ja du har rett. Hva fa En liksom folk er såååå lettlurte dem har overhodet ikke peiling på hvor eksakt disse økologiske vegetar melkekartonger deres kommer fra. Det er overhodet ikke sant at dem gjør noe miljøvennlig eller sparsomt. De tenker her og nå skjønner dere. De skal tjene penger. Og da er det ingen penger tapt på og klistre disse såkalte vi står for miljø eller ecp friendly på produktene deres. Det er bare piss. Sjekk ut flere dokumentarer om det så skal dere se hvordan distributørene og sjefene svarer. De kaster deg ut av selskapet du får ingen svar engang. For de har makt og penger til det. Og like mye til og lure dere. Så gå old school. Drikk og spis som mennesker. Alle skal leke gluten laktose intolerant shit om dagen ass. Synd FOr dere å! Dere går glipp av mye godt. Takkkkk for meg. Og takk til deg som skrev her inne. Et kjempepoeng må jeg si Anonymkode: 30b87...3f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #302 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men..da må du jo synes det er kjempeflott om andre faktisk kutter ut kjøtt? Hvorfor snakker du så utrolig mye dritt om de da?? Hmmm..henger ikke sånn helt på grep. Men det passet kanskje godt inn med en liten historie for å understreke "poenget". Tror dessverre ikke på denne historien din. Blir som om jeg skal dra fram alle i familien som fikk kreft av å spise rødt kjøtt, men den dropper jeg. At man kan være usunn vegetarianer og usunn kjøtteter er det ikke tvil om. I likhet med at man kan være sunn vegetarianer og kjøtteter. Det er viktig å spise riktig og variert uansett. Og dette ""råflotte"" kostholdet ditt (se, tre ganger i teksten din har du klart å være nedverdigende) vet jeg ikke hva du snakker om: Sustainable eating is cheaper and healthier - Oxford study | University of Oxford Oxford University research has today revealed that, in countries such as the US, the UK, Australia and across Western Europe, adopting a vegan, vegetarian, or flexitarian diet could slash your food bill by up to one-third. The study, which compared the cost of seven sustainable diets to the current typical diet in 150 countries, using food prices from the World Bank’s International Comparison Program, was published in The Lancet Planetary Health. It found that in high-income countries: Vegan diets were the most affordable and reduced food costs by up to one third. Vegetarian diets were a close second. Flexitarian diets with low amounts of meat and dairy reduced costs by 14%. By contrast, pescatarian diets increased costs by up to 2%. Anonymkode: 64242...422 Yeayeayeahm. Spar meg for det. Gå og fortell kundene i daglivaren du handler i om. Å bytte ut varer. Alle har jo penger som deg ikke sant??? Anonymkode: 30b87...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #303 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg regner med at du da har full oversikt over hvordan du får i deg nok jod når du ikke inntar meieriprodukter? Spiser du torsk 3-4 ganger i uka da eller? Eller hva er det du mener spesielt kvinner i fertil alder skal innta hvis de ikke får i seg jod gjennom meieriprodukter? Vi mangler nok jod som det er om vi ikke skal begynne å kutte ut meieriprodukter fordi noen har fått for seg at det liksom ikke er nødvendig. Vel, spiser man torsk daglig går det sikkert fint, men det gjør ikke folk flest. Anonymkode: 0a68d...bf6 Ikke den du siterte,men har full oversikt over jodinntaket og spiser ikke fisk heller Anonymkode: 763ab...b36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #304 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja. Og jeg er nok ikke den eneste som tenker sånn. Alle vet at kjøttet vi spiser kommer fra slakterier, men hvor mange ville ha taklet å se hvordan de avliver dyrene på slakteriet? Ikke jeg i hvertfall. Anonymkode: 27c39...aeb Så da er det greit? Anonymkode: 763ab...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #305 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 19.30): Alle i min omgangskrets drikker havremelk og sier at kumelk er for kalver og at det er dyreplageri. Anonymkode: e8fed...bf9 Altså, morsmelk ER jo til barna. Enten du er rotte, katt, ku eller menneske. Anonymkode: 52546...b73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #306 Del Skrevet 18. januar 2022 Jeg har ikke drukket ku-melk siden jeg bodde i Usa for et par 10 år siden. Anonymkode: 52546...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 18. januar 2022 #307 Del Skrevet 18. januar 2022 Stina234 skrev (På 16.1.2022 den 20.22): For noe tull. Drikk melk med god samvittighet. God samvittighet for systematisk vodtekt? Nei takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #308 Del Skrevet 18. januar 2022 Drikker harvremelk. Aldri likt kumelk, syns det smaker ekkelt. Anonymkode: a86ae...3f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 18. januar 2022 #309 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 20.38): Hvilken ondskap utsettes kuene for i Norge? Anonymkode: 285ff...0a1 Systematisk voldtekt feks. Søk opp insiminering av ku De tar kalv fra mor alt for tidlig osv. Hilsen barnebarnet til melkebonde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #310 Del Skrevet 18. januar 2022 36 minutter siden, AnonymBruker said: Så da gir du heller faen i dyrene og lærer barnet ditt at man skal lukke øynene for urett? Anonymkode: 763ab...b36 Hvor mye gir du til Redd Barna og SOS Barnebyer og Unicef? Eller gir du faen i at de utsettes for urett? Anonymkode: d5ea1...eb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #311 Del Skrevet 18. januar 2022 neiernei skrev (På 16.1.2022 den 19.40): Nekter og røre noe som helst som har med kjøtt eller melkeindustrien. Det er ikke bra for dyra heller klima. Håper vi snart kan få en stopp på hele greia. Vi mennesker er ikke skapt til og drikke melk fra andre dyr. Dere som drikker melk burde faktisk skamme dere og heller lese dere opp på hvilken innvirkning dere har på dyrevelferd og miljø Makan til fanatikere!! Vil du spise/ drikke opp maten til dyra istedet, så greit! Pass deg så du ikke tråkker på noen insekter når du skal på beite!!! Anonymkode: 8c343...4c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #312 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gud bedre, mangler alle veggiser hjerneceller siden det er så jælva vanskelig å svar på hva dere vil skal skje med dyrene som allerede lever og som dere ikke vil benytte i melkeproduksjon? Bedre argument for ikke ikke bli veggis enn denne tråden er vanskelig å finne. Anonymkode: c9a4b...5bf Er akkurat det som skjer når de er en gjeng som har pusha hverandre ( les hjernevasket) om og nesten ikke kan spise eller drikke noen ting! Klart de ikke får i seg nok næringstoffer, - og ergo blir det dårligere med hjerneceller også... Anonymkode: 8c343...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #313 Del Skrevet 18. januar 2022 (endret) Forstår det innmari godt- og er faktisk mer glad i dyr enn mennesker! VET dyr kan føle, og er mye mer intelligent enn mange folk! Samtidig har de all sin tid fungert som mat på bordet! Vi har alltid vært rovdyr! Og rovdyr vil aldri bli vegetarianere! Derimot så har vi blitt fler og fler folk, og dyrehold har ofte blitt industri, men er sjelden bøndene mishandler dyra sine!! Syns dyr skal ha det bra som mulig så lenge de lever, og få kort og rask avliving når de skal slaktes. Næringsrik melk får vi uten og måtte slakte! Noe annet jeg syns vi burde var og bruke mer av dyret istedetfor og kaste! Sikkert mye det går spise, men som mange bare sier æsj til.... Jeg kommer aldri til og slutte spise kjøtt, eller drikke melk, eller spise fisk for den saks skyld! Spiser ikke mengder, men litt med tilbehør til middag - når det er kjøttmiddag! Jeg har stor respekt for dyr, og absolutt for at de skal ha det bra i sitt liv, og sikkert vært litt trist om mine egne dyr skulle slaktes- men hadde også visst at de hadde hatt et godt liv så lenge de levde! Respekt, og mye og takke de for! Du og jeg blir aldri enig om det her, og det er greit! Jeg skal ikke prakke på deg og spise kjøtt, men da får du la være tvinge oss kjøttspisere ( som de "rovdyrene" vi tross alt er..) til bli som dere også! Om jeg har gått ungdomsskole eller ikke ve det ikke spm om her! Men ja, har gått den, og mer til! Fikk til og med skolemelk! Nå er den bytta ut med med en kvast havre?? Vel vel.. 😉😝 Anonymkode: 8c343...4c5 Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 25. januar 2022 av Perelandra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #314 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvor mye gir du til Redd Barna og SOS Barnebyer og Unicef? Eller gir du faen i at de utsettes for urett? Anonymkode: d5ea1...eb0 Noen har misset hvorfor det er sult i den tredje verden? Et hint kraftfôr. Anonymkode: 763ab...b36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiernei Skrevet 18. januar 2022 #315 Del Skrevet 18. januar 2022 (endret) Blir så oppgitt.. NÅR SKAL DERE FORSTÅ AT DYRENE LIDER!! Det er ikke forsvarlig eller etisk riktig og drikke melk! kan dere ikke bare begynne og drikke plantebasert melk sånn som meg?. Hva skal til for at dere slutter?. Vi må innføre høyere skatter på meieriprodukter og lavere skatter på plantebasert + kutte all bistand til norske bønder Endret 18. januar 2022 av neiernei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 18. januar 2022 #316 Del Skrevet 18. januar 2022 rampenissen72 skrev (56 minutter siden): God samvittighet for systematisk vodtekt? Nei takk. Uff så meningsløse kommentarer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #317 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er dessverre ikke slik at hvis vi dropper å gi mat til dyr, så vil denne maten automatisk gis til mennesker. Vi har mer enn nok mat, det at vi kaster så mye av den er et større problem. Hvis dyrevelferd er det viktigste, er det klart beste å spise lokale animalske produkter. Vi kan ikke unngå at dyr lider og dør for at vi skal ha mat, men vi kan velge om vi for eksempel skal slakte én ku for mat for mange, eller ofre en rekke smådyr og økosystemer, gjerne i utlandet, for å slippe å ta livet av den ene kua som, tross alt, har hatt det forholdsvis bra. Har du en kilde hvor jeg kan lese mer om det? Kulturlandskapet vårt er jo allerede etablerte økosystemer. Hvilke smådyr dør ved at ku og sau slippes på beite? Beiting er for øvrig den mest naturlige og effektive måten å utnytte disse arealene på. De kan som regel ikke dyrkes (med alt det hadde medført av ødeleggelser) uansett. Anonymkode: d5ea1...eb0 https://fewd.univie.ac.at/fileadmin/user_upload/inst_ethik_wiss_dialog/Matheny__G._2003_Defense_of_Veg__in_J._Agric_Ethics.pdf Anonymkode: 6350a...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #318 Del Skrevet 18. januar 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Noen har misset hvorfor det er sult i den tredje verden? Et hint kraftfôr. Anonymkode: 763ab...b36 Å ja da så. Da har jo ingen moralsk forpliktelse til å hjelpe barna. Forresten må du litt lenger ut på landet med at folk sulter på grunn av kraftfôr. Uansett finnes det barn som lider mange steder uten at det har noe sult å gjøre. Hva gjør du for dem? Anonymkode: d5ea1...eb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #319 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke den du siterte,men har full oversikt over jodinntaket og spiser ikke fisk heller Anonymkode: 763ab...b36 Du har vel full oversikt over inntaket fordi du tar tilskudd? Altså spiser du ikke fullverdig kost. Det er ikke anbefalt å spise kost som ikke er fullverdig. Anonymkode: 0a68d...bf6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #320 Del Skrevet 18. januar 2022 Stina234 skrev (8 timer siden): Stakkars deg, så fullstendig naiv. Håper du hverken spiser ost, yogurt eller noen andre melkeprodukter. Er det kloden du tror du redder eller er det kuene? Hva vil du gjøre med kuene da? Slakte dem? Det vil de sikkert like. Hva tror du skjer når kroppene deres slutter å funke etter 5-7 år da? Etter å ha født barn år etter år etter år etter år. Tror du de blir sluppet ut på enga for å tilbringe pensjonisttilværelsen sin? Kyr kan leve til de er 20, men det er svært sjeldent de får lov til det. Selvfølgelig redder du kyr med å slutte å spise dem/drikke melka deres. Det er ren logikk. Anonymkode: b5e89...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå