Gå til innhold

Er det nesten ingen som drikker kumelk lengre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Melk i frokostblanding, baking, kan lage et glass sjokolademelk til meg selv om jeg lager til barna, bare fordi jeg får lyst på, om jeg skal drikke melk så skal det være nyåpnet kartong, kald

Anonymkode: f84b1...d0a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker ikke melk, men det er fordi jeg har vokst opp med å kun "drikke" melk når jeg hadde det i frokostblanding.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (3 minutter siden):

For noe tull.  Drikk melk med god samvittighet. 

Nei man kan ikke gjøre det med god samvittighet. 

Anonymkode: 763ab...b36

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Med god samvittighet faktisk. Og nei jeg sluttet ikke å større de grufulle industriene grunnet YouTube. 

Anonymkode: 763ab...b36

Definitivt med god samvittighet. 

Anonymkode: 0a813...93c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (54 minutter siden):

Jeg tåler laktose dårlig, så jeg forsøker å holde melkedrikkingen på ået minimum, men jeg elsker melk da så litt blir det uansett.

Anbefaler Rørosmelk eller liknende som er uhomogenisert og lavpastaurisert. Virker å være bedre for magen ut ifra egen erfaring.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker melk og meieriprodukter, så ja, jeg drikker melk. 

Jeg har agronomutdannelse og har jobbet flere år innen landbruk, så vet utmerket godt hvor både melk, kjøtt, egg og ull kommer fra, lever godt med det. 

Anonymkode: f35d9...c01

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ca 3 millioner mennesker blir drept direkte av alkohol hvert år. Jeg drikker fortsatt alkohol. Har jeg lav empati og støtter en grusom næring?

Anonymkode: 8db22...311

Mennesker kan ta deres egne valg, det kan ikke dyrene! så slutt og prøv og rasjonaliser drikking av melk du bidrar til og støtte en avskyelig industri. Det gir ingen mening og kjøpe melk fra dyr når man faktisk kan drikke soya eller havre melk istede.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan aldri noensinne se for meg at jeg skulle sluttet å drikke melk:sjokkert:  Av og til har jeg skikkelig craving på melk, og det er få ting som kan smake så inderlig godt.. 

Kald, til frokost, i kaffen, i frokostblanding, i middagsretter, baking, med o boy, i kakao og av og til et glass til middag. 

-Stolt KUmelkedrikker😊

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Unngår alt av meieriprodukter fordi jeg ikke kan leve med ondskapen kuene utsettes for, bare fordi jeg skal ha fløte eller melk i kaffen… da er man så egoistisk eller uviten at jeg har ikke ord

Anonymkode: c4205...615

Hvilken ondskap utsettes kuene for i Norge? 

Anonymkode: 285ff...0a1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke melk, så her brukes det kun i gryter, sauser etc.

Synes ren melk både lukter og smaker vondt 😅

Anonymkode: d0914...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neiernei skrev (7 minutter siden):

Mennesker kan ta deres egne valg, det kan ikke dyrene! så slutt og prøv og rasjonaliser drikking av melk du bidrar til og støtte en avskyelig industri. Det gir ingen mening og kjøpe melk fra dyr når man faktisk kan drikke soya eller havre melk istede.

Stakars kua om den ikke blir melket. Da får den vondt da. 

Anonymkode: e5407...a6a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skreppamedleppa skrev (7 minutter siden):

Kan aldri noensinne se for meg at jeg skulle sluttet å drikke melk:sjokkert:  Av og til har jeg skikkelig craving på melk, og det er få ting som kan smake så inderlig godt.. 

Kald, til frokost, i kaffen, i frokostblanding, i middagsretter, baking, med o boy, i kakao og av og til et glass til middag. 

-Stolt KUmelkedrikker😊

Jeg syns det høres så ekkelt ut å drikke puppemelka til en ku. Og kuer har alltid så masse avføring overalt på seg fordi de står i tilgrisa mini innhengninger. 🤢

Anonymkode: e8fed...bf9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imariuz skrev (12 minutter siden):

Anbefaler Rørosmelk eller liknende som er uhomogenisert og lavpastaurisert. Virker å være bedre for magen ut ifra egen erfaring.

Ah, takk for tips - det skal jeg prøve 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vanlige melkeprodukter. Hender seg jeg kjøper den der soya sjokoladedrikken, fordi den er god, men ellers brukes ikke erstatninger. Å havremelk smaker høgg. 

Anonymkode: d6028...99f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Stakars kua om den ikke blir melket. Da får den vondt da. 

Anonymkode: e5407...a6a

Hørt om kalv? Det er sånn kua får melk i utgangspunktet 

Anonymkode: d6028...99f

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

De fleste jeg kjenner drikker kumelk. Dyreplageri? I all verden. Det har jeg aldri hørt noen mene før😅

Drikker ikke ren melk selv, det har jeg aldri gjort. Kun fordi jeg aldri har likt melk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neiernei skrev (14 minutter siden):

Jeg prøver bare å få litt perspektiver på ting i livet. Aktivister som deg lever i en svart-hvitt verden, et binært syn der man enten er ond eller god og det finnes ikke gråsoner.

Anonymkode: 8db22...311

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed av lege å unngå melkeprodukter pga smertetilstand i munnen. Jeg drikker derfor ikke melk lenger, men jeg spiser noe melkeprodukter som ost og yoghurt naturell. Om jeg drikker ren kumelk får jeg forverring av symptomer.

Anonymkode: 90ce9...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...