Gå til innhold

Dere med booster, ble dere smittet av Omikron?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smitte i husstanden nå. Vi har begge booster. Lurer litt på sjansen for at vi voksne blir smittet. Noen med booster som har blitt smittet ved smitte i husstanden? 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på samme. Har hatt smitte i hjemmet i høst, men unngikk smitte med 2 doser og litt smittevern😊 Nå flyter smitten I skolen.. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg ble smittet med booster.

• Liker 5
Skrevet
Perlesukker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg ble smittet med booster.

Hvor lenge etter booster, symptomer, Moderna/Pfizer?

Skrevet

Jeg venter spent på det samme. Har tatt Pfizer booster, mannen har tatt Moderna. Nå er sønnen vår smittet (han har vært syk siden onsdag) og vi har foreløpig ikke blitt smittet. 

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar. Dette blir spennende. Pfizer som booster her. 
Lykke til til dem som venter!

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i isolat nå, og tre venner med booster er også smittet nå. Jeg hadde bare to doser, siden det må være minst 20 uker mellom 2. og 3. dose.

• Liker 2
Skrevet
NorthernLight skrev (21 timer siden):

Hvor lenge etter booster, symptomer, Moderna/Pfizer?

Ca 14 dager etter siste vaksina, 3 x Pfizer

• Liker 4
Skrevet

Både mannen og jeg fikk pos test nå. Vi fikk booster i desember

• Liker 3
Skrevet
velociraptor skrev (19 timer siden):

Jeg er i isolat nå, og tre venner med booster er også smittet nå. Jeg hadde bare to doser, siden det må være minst 20 uker mellom 2. og 3. dose.

Ble du sykere enn dem som hadde booster dosen?

• Liker 2
Skrevet
Babushka skrev (1 time siden):

Ble du sykere enn dem som hadde booster dosen?

nei tvert i mot. 

• Liker 6
Skrevet

Mine foreldre ble smittet av omikron nå på tross av booster tatt i desember, men de ble bare kraftig forkjølet. Det samme ble jeg, med bare to doser Pfizer innabords.

• Liker 1
Skrevet

I morgen er det en uke siden sønnen vår ble syk og vi har fortsatt ikke blitt smittet. Vi kan teste oss ut av isolasjon i morgen. Jeg er helt overrasket over at vi ikke har blitt forkjølet en gang. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjenner til mange med booster som har blitt smitta. Stort sett milde symptomer eller litt mer influensaliknende, men noen syns feber og muskelverk er mer slitsomt enn andre 🤷‍♀️ Jeg forventer at omikron finner meg også før eller senere, og skal ha ibux, paracet og netflix klar 😅

• Liker 2
Skrevet
Alin skrev (3 timer siden):

I morgen er det en uke siden sønnen vår ble syk og vi har fortsatt ikke blitt smittet. Vi kan teste oss ut av isolasjon i morgen. Jeg er helt overrasket over at vi ikke har blitt forkjølet en gang. 

Forstår ikke helt hva du mener med at dere kan teste dere ut av isolasjon i morgen. Dersom dere har 3. dose kan dere teste dere ut av karantene hver dag:) 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Alin skrev (4 timer siden):

Ella Grisella skrev (29 minutter siden):

Forstår ikke helt hva du mener med at dere kan teste dere ut av isolasjon i morgen. Dersom dere har 3. dose kan dere teste dere ut av karantene hver dag:) 

Det stemmer. Med booster og daglige negative hjemmetester eller PCR test annenhver dag er man unntatt karantenereglene ved smittet husstandsmedlem (regner med Alin mener karantene, ikke isolasjon).

Endret av Påkrevd
Skrevet
4 hours ago, Påkrevd said:

Det stemmer. Med booster og daglige negative hjemmetester eller PCR test annenhver dag er man unntatt karantenereglene ved smittet husstandsmedlem (regner med Alin mener karantene, ikke isolasjon).

Jeg bor i Danmark og fordi vi har valgt å være isolert sammen med sønnen vår kan vi ikke teste oss ut før han har vært symptomfri i to døgn. Kanskje reglene er annerledes her? 

Skrevet

Vi hadde 2 Pfizer og booster med Moderna (meg og mannen). Vi ble ikke smittet når datteren vår fikk korona. Vi fikk booster i desember og hun testet positivt i starten av januar.

• Liker 1
Skrevet

Tre doser Pfizer på meg, tre doser moderna på samboeren. Jeg testet positivt samtidig som barna våre, samboer testet positivt 3 dager etterpå. Barna har ikke symptomer, jeg og samboer er nå litt snufs. Vi tok tredje dose i desember.

• Liker 1
Skrevet

Ja, har booster dose å ble smittet av en med booster dose. 

• Liker 1
  • Opprett ny...