AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Jeg trenger litt innspill fra andre, kanskje noen har lignende erfaringer? Vi er tre søsken i slutten av 20 årene /starten av 30 årene. Vi bor ikke i samme by men mine to yngre brødre bor i samme storby hvor de nå jobber, så vi pleier stort sett å ses til jul/sommeren og kanskje et par ekstra ganger om det blir turer til byen de bor i eller de er her en helg. Greien er at han i midten har et veldig markeringsbehov når han er hjemme. Jeg innså det i julen nå hvor det ble ekstremt tydelig at han er opptatt av penger og status, og kommer med veldig (i mine øyne) idiotiske kommentarer om økonomi, forbruk osv. og det har bare blitt mer og mer de siste årene. Etter å ha pratet med foreldrene mine om det så har vi kommet frem til at han ofte lirer av seg litt pompøse kommentarer, oppfører seg som om han er rik (han tjener veldig godt, men er ikke rik, og har gjeld etc. som han må betale ned på og eier ikke leilighet) når han er hjemme. Jeg har ikke inntrykk av at han gjør det når han er med venner og alle de jeg kjenner som kjenner han syns han er en utrolig grei type, noe jeg er veldig glad for å høre! Men så er det liksom dette markeringsbehovet hjemme da. Hvor han lirer av seg mye rart om krypto, at han investerer i ditten og datten, men når man spør om gjelden hans så gir han ulike svar (ulike beløp på hva han skylder), han "gidder" ikke å ha 1 år gammel pc men skal ha siste nytt, skal bare en helgetur til Dubai og betale 20 000 fordi han ikke gidder å feire her hjemme osv. Foreldrene mine er flinke til å si at de er stolte av han og at han er dyktig i det han jobber med, og han er virkelig det. Han har jobba seg frem og opp i firmaet og har virkelig fortjent det han har fått til. Og jeg håper han når enda lenger. Så jeg føler jo at vi støtter han veldig. Så spørsmålet mitt går vel mer på hvordan jeg kan være med han for at han ikke skal kjenne på et markeringsbehov? At han ikke trenger å skryte av sånt til meg fordi jeg er jo glad i han uansett, og jeg bryr meg ikke om hvor mye han tjener og lignende. Det skal sies at når vi er alene på tomannshånd så er det ikke likt, det markeringsbehovet er ikke like intenst, selv om det ofte virker som om han vil ha ros for ulike ting. Men da er det gjerne mer egenskaper eller ting han har fått til. Jeg vet ikke om det er en usikkerhet i han som kanskje kommer frem når han er hjemme? Eller kanskje det er måten jeg er på som gjør at han må vise seg frem? Anonymkode: 5a5b0...f55
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Har han blir oversett av dine foreldre under barndommen? Fikk du og yngstemann mer oppmerksomhet og oppfølging? Anonymkode: 46c7e...05c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Mulig han har følt seg som dritten i midten? Anonymkode: e2e17...1b5 1
minister-mio Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Hvorfor spør folk han om hvor mye gjeld han har? Det er ganske uhøflig
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 Han ble vel ignorert i oppveksten slik nesten alle barn i midten blir, og han er vel lei av å bli ignorert. Anonymkode: 0f561...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 Av oss tre så er det nok han som har fått mest oppfølging av foreldre og minst oversett i oppvekst og studietid. Det er ikke noen alvorlige diagnoser i bildet, men han hadde litt sykdom i barndommen som involverte operasjoner osv. Så jeg føler ikke det stemmer i dette tilfellet, men kanskje han føler på det likevel? Årsaken til at han har blitt spurt om gjeld er fordi han tok opp et lån hos foreldrene våre på et tidspunkt, og fordi han selv har informert om en gjeld han måtte betale ned pga. permittering i fjor. Så det var et naturlig tema å komme innpå når han tok opp sin økonomiske situasjon og hvordan det stod til. Anonymkode: 5a5b0...f55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå