AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Del Skrevet 16. januar 2022 Når man prøver å endre litt livsstil så kjenner jeg at dette er en av de tingene jeg fint kan få til. Men i dag kom jeg over et dilemma. Laget søtpotetfries i aifryer, så maks en teskje olje eller noe. Hadde også salat til, og at det er grønnsaker skjønner jeg jo. Men da jeg lempet søtpotetene på tallerkenen så begynte jeg plutselig å lure på om de gikk som grønnsaker? Sannsynligvis total hjernedødt spørsmål, men stekte grønnsaker teller vel som grønnsaker når det er snakk om tallerkenmodellen? Anonymkode: 7d521...5d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Del Skrevet 16. januar 2022 Det er grønnsaker ja:) Anonymkode: c154b...d76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Del Skrevet 16. januar 2022 Søtpotet er grønnsak. Selv om den er varmebehandlet. Anonymkode: 4d754...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Del Skrevet 16. januar 2022 Potet og søtpotet er ikke del av grønnsakene i tallerkenmodellen. Søtpotet kan du ha 1/4 av, samme som ris, pasta, linser, bønner osv. Anonymkode: e10e7...871 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #5 Del Skrevet 17. januar 2022 Søtpotet og potet har begge deler relativt mye kalorier og karbohydrater til å være grønnsaker, så selv om de er sunne, bør mengden begrenses til 1/4. De metter bedre og gir flere vitaminer enn hvit ris f.eks, så de er gode valg. Men du bør fylle tallerkenen din med tomat, aubergine, squash, gresskar, brokkoli, bøomkål, spinat, grønnkål, rosenkål, paprika, agurk, selleri, sopp, grønne bønner, asparges, reddik, nepe... for å nevne noen alternativer. Anonymkode: f5801...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Del Skrevet 17. januar 2022 Søtpotet er mettende, godt og sundt, og bidrar til variasjon i kostholdet. Særlig når man spiser mye grønt er det en ingrediens som gjør kostholdet mer fristende over tid. Det er også en ingrediens som ofte brukes som substitutt for kjøtt i gryter, og veganske retter. Så spis søtpotet med god samvittighet, uten å tenke for å mye på tallerkenmodellen akkurat til dette måltidet. Om ikke er det eneste du oppnår at du detter av livsstilsendringen, og raskt gir fullstendig opp Anonymkode: cfc6c...2bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #7 Del Skrevet 17. januar 2022 Søtpotet går under stivelse og skal ha 1/4 av tallerkenen. Litt rart, men sånn er det. Anonymkode: 562fb...299 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #8 Del Skrevet 17. januar 2022 Takk for svar, alle sammen. Da vet jeg det. Samtidig tenker jeg at det er bedre enn mye annet, forsåvidt - så jeg trenger vel ikke begrense det så veldig så lenge det ikke blir kilovis i uka håper jeg! Anonymkode: 7d521...5d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #9 Del Skrevet 17. januar 2022 Søtpotet er stivelse og ikke grønnsak, ja. Spis med god samvittighet, men du trenger andre grønnsaker i kostholdet også. Anonymkode: bd9bd...b81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå