AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Når jeg søker etter søknad-maler, så opplever jeg at mange virker litt enkle? Eller er det bare meg? Vet jo at man må vinkle den inn mot seg selv, men er disse malene virkelig søknader som hadde slått gjennom? Har dere en mal (gjerne fra nettet) som dere synes er en gid søknad? Trenger litt drahjelp! Anonymkode: 1276d...352
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Tenker du på form eller innholdet? En søknad er et formelt brev og følger derfor slike krav. Mange fine templates/designs på nettet, men tviler på at de fleste av dem er gangbare hvis man ønsker å fremstå som profesjonell og har forståelse for hva som gjelder og går. Innholdsmessig må man klare å få frem at man er motivert og hvorfor man er den rette for jobben. Søknaden er en utdypning av cv, men det skal ikke være en oppramsing av hva man har holdt på med. Er viktig å kunne begrunne hvorfor du er rett person til akkurat den stillingen. Hva slags kompetanse eller personlighetstrekk er det du har som kan gjøre deg til den rette.Er også bra om man har gjort nok research til at man vet noe om bransjen eller bedriften og klarer å bruke det i søknaden Man må prøve selge seg inn godt nok til at man blir kalt inn på et intervju Ville rett og slett satt meg ned å begynt å skrive. Flere utkast om nødvendig og les om søknadskrivning på flere seriøse nettsteder. Å skrive en søknad som du sender til 30 arbeidsgivere er helt bortkastet. Det er viktig å huske at det er stillingen du skal spisse den til og ikke deg selv. Anonymkode: f798e...f59
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Just now, AnonymBruker said: Tenker du på form eller innholdet? En søknad er et formelt brev og følger derfor slike krav. Mange fine templates/designs på nettet, men tviler på at de fleste av dem er gangbare hvis man ønsker å fremstå som profesjonell og har forståelse for hva som gjelder og går. Innholdsmessig må man klare å få frem at man er motivert og hvorfor man er den rette for jobben. Søknaden er en utdypning av cv, men det skal ikke være en oppramsing av hva man har holdt på med. Er viktig å kunne begrunne hvorfor du er rett person til akkurat den stillingen. Hva slags kompetanse eller personlighetstrekk er det du har som kan gjøre deg til den rette.Er også bra om man har gjort nok research til at man vet noe om bransjen eller bedriften og klarer å bruke det i søknaden Man må prøve selge seg inn godt nok til at man blir kalt inn på et intervju Ville rett og slett satt meg ned å begynt å skrive. Flere utkast om nødvendig og les om søknadskrivning på flere seriøse nettsteder. Å skrive en søknad som du sender til 30 arbeidsgivere er helt bortkastet. Det er viktig å huske at det er stillingen du skal spisse den til og ikke deg selv. Anonymkode: f798e...f59 EDIT: Det viktigste er at det du skriver er et svar på teksten som står i utlysningen. Les den godt og merk deg ut nøkkelord som sier noe om hva de er ute etter. Hva slags behov er det de har og hvordan skal du dekke de behovene. Tenk at de er kunde og du selger en tjeneste. Anonymkode: f798e...f59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå