Gå til innhold

Privat samtale på Bluetooth høyttaler.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bor i en enebolig i et villastrøk med ca 70-100 meter til nærmeste nabo. Midt på natten i natt kom det plutselig en privat samtale mellom det som hørtes ut som en samtale mellom barn og forelder, på min bærbare Bluetooth høyttaler. Jeg hadde besøk av to venner som hørte det samtidig. Bluetooth høyttaleren var på fordi vi tidligere den kvelden hadde spilt litt musikk, men skrudd av musikken på det tidspunktet. 

Dette har jeg aldri opplevd før og synes var veldig rart.. litt skummelt egentlig! For hva hvis mine private samtaler inni huset havner hos en i nabolaget 😥

Jeg kikket ut av vinduet men det så ut som alle sov rundt meg (mørkt i vinduene), og nærmeste småbarnsfamilie er også en del lenger nedi gata.  

hva skjedde her egentlig??? Litt ekkelt at privatlivet til folk blir utlevert på en høyttaler inne hos oss.. det var ingen andre enn meg og de to på besøk inni huset. 

Anonymkode: c6582...7d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ekkelt! Det må jo komme fra noen som tidligere har vært tilkoblet din høyttaler? Har noen av dine naboer noen gang vært det? Vil ikke lyden forsvinne fra deres telefon når de kobler seg til en høyttaler?

Skrevet
Sirah skrev (Akkurat nå):

Så ekkelt! Det må jo komme fra noen som tidligere har vært tilkoblet din høyttaler? Har noen av dine naboer noen gang vært det? Vil ikke lyden forsvinne fra deres telefon når de kobler seg til en høyttaler?

Nei, de har aldri vært koblet til vår høyttaler. 😅

Jeg fikk inntrykk av at de som samtalte ikke var klar over at samtalen deres ble sendt til en høyttaler. Aner ikke hvordan det har skjedd.. jeg tror ikke de snakket i telefon, det var to-tre personer i samme rom som snakket sammen. For foreldren spurte barnet «svelget du alt? (Kan være medisin?) 

føler det er upassende å spørre naboen om de tilfeldigvis var våkne i natt og ga barnet deres noe medisin eller lignende. Menneskene hørtes også lys våkne ut. 

Skrevet

Jeg er naturlig nok svært bekymret for hacking nå 😔

Skrevet

Har du åpen Bluetooth slik at folk kan koble seg på? 
Hvis du noen gang bruker en iPhone til å koble til et høyttalersystem, bilstereo, hodetelefoner eller mikrofon eller stereo via Bluetooth, kan du ha vært i en situasjon der du har en aktiv samtale på iPhone. Da slår man av Bluetooth så slipper man det.

(Høre andres private samtaler kan man og høre fra dem som sitter å snakker i mobilen inni bilen.)

Anonymkode: 90777...631

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har du åpen Bluetooth slik at folk kan koble seg på? 
Hvis du noen gang bruker en iPhone til å koble til et høyttalersystem, bilstereo, hodetelefoner eller mikrofon eller stereo via Bluetooth, kan du ha vært i en situasjon der du har en aktiv samtale på iPhone. Da slår man av Bluetooth så slipper man det.

(Høre andres private samtaler kan man og høre fra dem som sitter å snakker i mobilen inni bilen.)

Anonymkode: 90777...631

Jo forstår det- men her var det ikke folk som snakket i telefonen - men i sitt eget hjem. En samtale mellom en voksen og et barn midt på natten.

Dette er også et hus som ligger innerst i en blindvei- ingen går forbi og kan ha koblet seg på. Det er altså snakk om at de må ha kunne koblet seg på minst 100 meter unna, inni et hus og inne i en reise Bluetooth høyttaler inni et annet hus. 

eneste forklaring er isåfall at de har et eller annet system i hjemmet som har koblet seg på vårt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bor i en enebolig i et villastrøk med ca 70-100 meter til nærmeste nabo. Midt på natten i natt kom det plutselig en privat samtale mellom det som hørtes ut som en samtale mellom barn og forelder, på min bærbare Bluetooth høyttaler. Jeg hadde besøk av to venner som hørte det samtidig. Bluetooth høyttaleren var på fordi vi tidligere den kvelden hadde spilt litt musikk, men skrudd av musikken på det tidspunktet. 

Dette har jeg aldri opplevd før og synes var veldig rart.. litt skummelt egentlig! For hva hvis mine private samtaler inni huset havner hos en i nabolaget 😥

Jeg kikket ut av vinduet men det så ut som alle sov rundt meg (mørkt i vinduene), og nærmeste småbarnsfamilie er også en del lenger nedi gata.  

hva skjedde her egentlig??? Litt ekkelt at privatlivet til folk blir utlevert på en høyttaler inne hos oss.. det var ingen andre enn meg og de to på besøk inni huset. 

babycallen gjerne?

Anonymkode: 6cc77...fe0

Skrevet

Babycall kanskje? 

Anonymkode: 136a1...179

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...