Gå til innhold

Må barna ta pcr test når foreldrene er smittet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei da har både mor og far testet positiv på hurtigtester.

Jeg tok 3 stk i hals, og mannen min tok 3 stk i hals. Alle positive. I nesten var de negative...

Vi må ta pcr test I morgen, men må barna også ta pcr test? De har negative hurtigtester..  de er 2 og 4 år så er bare redd det blir veldig traumatisk for de.. men de skal være hjemme i isolasjon med oss hele tiden selvfølgelig. Når jeg har tatt tester på de har det vært når de har sovet, men når vi reiser på teststasjonen for å ta pcr så er det våkentiden til barna...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Visdomstannaverker skrev (31 minutter siden):

Hei da har både mor og far testet positiv på hurtigtester.

Jeg tok 3 stk i hals, og mannen min tok 3 stk i hals. Alle positive. I nesten var de negative...

Vi må ta pcr test I morgen, men må barna også ta pcr test? De har negative hurtigtester..  de er 2 og 4 år så er bare redd det blir veldig traumatisk for de.. men de skal være hjemme i isolasjon med oss hele tiden selvfølgelig. Når jeg har tatt tester på de har det vært når de har sovet, men når vi reiser på teststasjonen for å ta pcr så er det våkentiden til barna...

Traumatisk skal det ikke være. Barn skal ikke tvinges til testing står det på FHI:

• Det skal ikke brukes tvang eller medisiner for å gjennomføre testing.
  • Barn under 16 år skal ikke testes dersom det er uforholdsmessig krevende å få tatt test av barnet.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/narkontakter-og-smittekarantene/

• Opprett ny...