AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Enda en sak i nyhetene. Den ene av de to ekskjærestene til mannen ble lurt til å låne ham litt over en million kroner. Hadde DU tatt opp lån på en million og bare ført pengene over til kjæresten? Det hadde i hvert fall aldri jeg gjort. Ikke til noen. Det kan bli slutt i et forhold hvilken dag som helst, og da er pengene tapt. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2022/01/16/195816423/mann-tiltalt-for-kjaerestebedrageri Nå kommer ikke myndighetene "i kontakt" med mannen som har svindlet... for noen tafatte tullebukker. De får vel dra og lete etter han da? Oppsøke han hjemme hos seg selv eller familie! Ekskjærestene må da ha en viss peiling på hvor han pleide å oppholde seg? Han har løyet om jobb, så der er det vel ikke mye å hente, men en gjennomgang av bankkontiene hans kan vel avsløre om han får lønnsintekt fra NOE sted? Anonymkode: 647a1...54a 1
Milky Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Helt ærlig disse damene er utrolig lettlurte og dumme. Finnes ingen annen forklaring. Jeg låner ikke penger til noen!! Ingen!! Når man låner bort penger bør man forberede seg på å aldri se dem igjen 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Jeg ble sammen med en fyr.. heldigvis ble det slutt. Men med etterpåklokskapens øyne, ser jeg at han kun var ute etter å komme seg inn på boligmarkedet, ved hjelp av meg. Han var opptatt av at jeg skulle selge eller leie ut min leilighet, for å kjøpe sammen med han. Jeg har barn, og ville ikke gjort det uten videre. Barnet er stort og jeg vil heller hjelpe hen inn på boligmarkedet når hen er ferdig utdannet. Min ex er en sleip ål, som vil ha ei norsk dame for å oppnå det han vil. Det med norsk dame er det han som vektlegger, ikke jeg. Han er selv utlending, men vil kun ha norsk dame. Glad jeg er kvitt han der. Han var manipulerende og sjarmerende.. men nå blir jeg helt kvalm av å tenke på han. Forelskelse gjør en virkelig blind! Anonymkode: b83a7...369
GrønnNellik68 Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 Utrolig så dømmende svar. Vi vet ikke bakgrunnen for at disse kvinnene godtok det. Det var ekser... og mange har jo fortsatt følelser for sine ekser det er det jo tråd opp og ned om her på kg. Og i tillegg så kunne jo mannen vært stødig som fjell før. Han fikk dem jo til å tro at han hadde en godt betalt statelig jobb. Sjekker dere andre når dere blir sammen med noen lønnslippene til frierne? Stoler dere på hva de sier? Er kvinnene i en sårbar situasjon er det selvsagt enda lettere å bli lurt med litt varme og godord. Jeg hadde en tante som ble lurt av samboeren sin. Hun stolte blindt på han da de var sammen i sikkert 20-25 år. Det kom nå frem tilslutt at han hadde gjort underslag og tatt opp lån med henne som sikkerhet for låne og hun måtte kjøpe igjen sitt eget hus på tvangsauksjon. Så jeg dømmer ikke disse kvinnene. I en gitt situasjon så kan det skje den beste. De som tror at det aldri kan skje dem. Er fryktelig hovmodige ovenfor andre mennesker.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 GrønnNellik68 skrev (1 time siden): Utrolig så dømmende svar. Vi vet ikke bakgrunnen for at disse kvinnene godtok det. Det var ekser... og mange har jo fortsatt følelser for sine ekser det er det jo tråd opp og ned om her på kg. Og i tillegg så kunne jo mannen vært stødig som fjell før. Han fikk dem jo til å tro at han hadde en godt betalt statelig jobb. Sjekker dere andre når dere blir sammen med noen lønnslippene til frierne? Stoler dere på hva de sier? Er kvinnene i en sårbar situasjon er det selvsagt enda lettere å bli lurt med litt varme og godord. Jeg hadde en tante som ble lurt av samboeren sin. Hun stolte blindt på han da de var sammen i sikkert 20-25 år. Det kom nå frem tilslutt at han hadde gjort underslag og tatt opp lån med henne som sikkerhet for låne og hun måtte kjøpe igjen sitt eget hus på tvangsauksjon. Så jeg dømmer ikke disse kvinnene. I en gitt situasjon så kan det skje den beste. De som tror at det aldri kan skje dem. Er fryktelig hovmodige ovenfor andre mennesker. De i artikkelen var selvfølgelig ikke ekser på tidspunktet da de ga fyren pengene! De ble ekser etterpå, og så gjorde han ikke opp for seg. Da hadde han jo fått hva han var ute etter, nemlig økonomisk vinning. Anonymkode: 647a1...54a
GrønnNellik68 Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De i artikkelen var selvfølgelig ikke ekser på tidspunktet da de ga fyren pengene! De ble ekser etterpå, og så gjorde han ikke opp for seg. Da hadde han jo fått hva han var ute etter, nemlig økonomisk vinning. Anonymkode: 647a1...54a Enig i at han er en luring men syns det blir feil å kalle damene dum.
Hannah80 Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 GrønnNellik68 skrev (48 minutter siden): Enig i at han er en luring men syns det blir feil å kalle damene dum. Nja. Man er vel ikke akkurat sylskarp, heller. Samme med mange andre, som øser ut hundretusener av kroner til "nettkjærestene" sine i utlandet. Fordi moren feks trenger en "livsviktig operasjon". 3
GrønnNellik68 Skrevet 17. januar 2022 #9 Skrevet 17. januar 2022 Hannah80 skrev (6 timer siden): Nja. Man er vel ikke akkurat sylskarp, heller. Samme med mange andre, som øser ut hundretusener av kroner til "nettkjærestene" sine i utlandet. Fordi moren feks trenger en "livsviktig operasjon". Der og disse kvinnene er i en sårbar situasjon. Kanskje aldri fått oppmerksomhet, trasig ekteskap, aldri vært online før, aldri hørt om scammere, drømt om den store kjærligheten, ensomhet u name it. Så kommer en som sier de riktige ordene. Gir henne oppmerksomhet, ringer og hun føler seg plutselig sett… over tid så blir de knyttet til personen og poff er det følelser der og så kommer det små spørsmål om noen småkroner først. Hun blir oppsatt på å møte sin store kjærlighet og hva gjør man ikke for kjærlighet?? Nei har ingenting til overs for de som er hovmodige og må fremstå som en smartere utgave enn alle andre. I gitt situasjon og rette timiningen kan hvem som helst få til å havne der. Disse folkene er utrolig smarte. De vet akkurat hva slags offer de ser etter. Ja kvinnene er naive men hvorfor er det så feil å være det? Da det er viktig med gode venner og familie som kan støtte og hjelpe. Noen er født naive. Jeg mener det er et normalt menneskelig trekk som er sterkere hos andre enn andre. Ikke noe du får til å endre over natta og slutte å være naiv hvis du er født med den egenskapen. Ikke noe man plutselig blir. Da har man vært naiv hele livet. Det er en del av personligheten til noen som det er å være arrogant hos andre. Same shit.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #10 Skrevet 17. januar 2022 GrønnNellik68 skrev (3 timer siden): Der og disse kvinnene er i en sårbar situasjon. Kanskje aldri fått oppmerksomhet, trasig ekteskap, aldri vært online før, aldri hørt om scammere, drømt om den store kjærligheten, ensomhet u name it. Så kommer en som sier de riktige ordene. Gir henne oppmerksomhet, ringer og hun føler seg plutselig sett… over tid så blir de knyttet til personen og poff er det følelser der og så kommer det små spørsmål om noen småkroner først. Hun blir oppsatt på å møte sin store kjærlighet og hva gjør man ikke for kjærlighet?? Nei har ingenting til overs for de som er hovmodige og må fremstå som en smartere utgave enn alle andre. I gitt situasjon og rette timiningen kan hvem som helst få til å havne der. Disse folkene er utrolig smarte. De vet akkurat hva slags offer de ser etter. Ja kvinnene er naive men hvorfor er det så feil å være det? Da det er viktig med gode venner og familie som kan støtte og hjelpe. Noen er født naive. Jeg mener det er et normalt menneskelig trekk som er sterkere hos andre enn andre. Ikke noe du får til å endre over natta og slutte å være naiv hvis du er født med den egenskapen. Ikke noe man plutselig blir. Da har man vært naiv hele livet. Det er en del av personligheten til noen som det er å være arrogant hos andre. Same shit. Hva er så feil med å være naive, sier du? Alt! Du blir lurt og bedratt og folk utnytter deg hele livet, om du går rundt og er naiv og ikke sørger for å stramme deg selv opp litt og bli litt mer kynisk. Det er dessuten så godt som umulig å ikke få med seg alle artiklene rundt om kring om kjærestesvindler og nettbedragerier. Og ja, man kan jo bare lese på Kvinneguiden en stund. Er det noe som lærer deg å bli kynisk og ikke tro på alt folk sier til deg, så er det det. ts Anonymkode: 647a1...54a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #11 Skrevet 17. januar 2022 GrønnNellik68 skrev (6 timer siden): Der og disse kvinnene er i en sårbar situasjon. Kanskje aldri fått oppmerksomhet, trasig ekteskap, aldri vært online før, aldri hørt om scammere, drømt om den store kjærligheten, ensomhet u name it. Så kommer en som sier de riktige ordene. Gir henne oppmerksomhet, ringer og hun føler seg plutselig sett… over tid så blir de knyttet til personen og poff er det følelser der og så kommer det små spørsmål om noen småkroner først. Hun blir oppsatt på å møte sin store kjærlighet og hva gjør man ikke for kjærlighet?? Nei har ingenting til overs for de som er hovmodige og må fremstå som en smartere utgave enn alle andre. I gitt situasjon og rette timiningen kan hvem som helst få til å havne der. Disse folkene er utrolig smarte. De vet akkurat hva slags offer de ser etter. Ja kvinnene er naive men hvorfor er det så feil å være det? Da det er viktig med gode venner og familie som kan støtte og hjelpe. Noen er født naive. Jeg mener det er et normalt menneskelig trekk som er sterkere hos andre enn andre. Ikke noe du får til å endre over natta og slutte å være naiv hvis du er født med den egenskapen. Ikke noe man plutselig blir. Da har man vært naiv hele livet. Det er en del av personligheten til noen som det er å være arrogant hos andre. Same shit. Hvis man fortsetter å være naiv hele livet er man jo bare rett og slett dum som et brød, ærlig talt. Hjelper det disse personene å dulle med dem og forstå dem i hjel? Nei. Trenger de en oppvåkning og en realitetsorientering? Ja! Anonymkode: 4a747...bbb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå