Gå til innhold

Tror jeg vil sterilisere meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ung mann som vet helt sikkert at jeg ikke vil ha barn. Jeg er redd for at jeg en dag vil gjøre en kvinne gravid og så få beskjeden om at hun ikke klarer å ta abort, og merker at det ødelegger litt for sexlivet mitt. Det kan jo løses enkelt med sterilisering, men det er to ting som gjør at jeg nøler. 

1. Jeg ser for meg at operasjonen vil føre til smerter i ettertid. Ballene er liksom det siste stedet en mann vil ha vondt i. Vil det føre til mye smerter? Vil det gjøre noe med sexlysten? 

2. Folk forandrer seg. Hva om jeg en dag blir en av disse som vil ha en junior? Kan ikke se for meg at det noen gang vil skje, men hva om? Kan operasjonen reverseres? 

Anonymkode: 845bf...d29

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frivillig barnløs er en ærlig sak, men når du er så ung synes jeg nok utstrakt kondombruk er en bedre løsning for deg.  Hvis de unge damene ikke respekterer det, bør du finne en som gjør det. De burde prise seg lykkelig over en så ansvarsfull kjæreste. Jeg kan godt forstå unge menns bekymring over å havne i «fella.»

Refertilisering lykkes kanskje i ca 50 % av tilfellene, avhengig av alder og hvor lang tid det har gått.

• Liker 2
Skrevet

1. Ja det vil føre til smerter, men som den bestemte mannen du er så klarer du dette fint og du vil få smertestillende. 

2. Ja det kan reverseres, men det blir ny operasjon og ny runde med smertestillende. I verste tilfelle hvis reversering ikke fungerer så må du gjennom en ny operasjon og inseminering eller ivf for å kunne lykkes med en graviditet. 

PS. Sterilisering kan feile det også. Så spørsmålet er - hvor viktig er det for deg å ikke bruke kondom over lengre tid? 

Skrevet

Du kan fryse ned sæd da. Ellers er sterilisering en god idé

Anonymkode: 544e9...958

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er en ung mann som vet helt sikkert at jeg ikke vil ha barn. Jeg er redd for at jeg en dag vil gjøre en kvinne gravid og så få beskjeden om at hun ikke klarer å ta abort, og merker at det ødelegger litt for sexlivet mitt. Det kan jo løses enkelt med sterilisering, men det er to ting som gjør at jeg nøler. 

1. Jeg ser for meg at operasjonen vil føre til smerter i ettertid. Ballene er liksom det siste stedet en mann vil ha vondt i. Vil det føre til mye smerter? Vil det gjøre noe med sexlysten? 

2. Folk forandrer seg. Hva om jeg en dag blir en av disse som vil ha en junior? Kan ikke se for meg at det noen gang vil skje, men hva om? Kan operasjonen reverseres? 

Anonymkode: 845bf...d29

Om du vet helt sikkert så hvorfor ikke. Ditt valg. Og tryggheten det gir i forhold til beskyttelse mot ett barn er høyere enn noe annet. Men du bør være veldig sikker. Nye metoder gjør at det ikke går ann å vokse sammen og bli gravid igjen. Da de klipper vekk en stor bit istedenfor å lage knute. Det sies at i 75% (tror jeg det var) kan reversere innen 5år. Muligheten synker for hvert år. Og du må tenke at det kanskje ikke går heller. Hva om du møter den rette og ønsker deg barn men da er det for sent? Snakk med legen om dette så h*n kan veilede deg for det som er riktig for deg. Husk at det ikke er sikkert at du får det om du er for ung!

Det gjør litt vondt etter operasjonen, men du får smertelindring og reiser hjem etter operasjon. Det går fort over. Sex og utløsning fungerer utmerket etterpå. Men har fått noen klumper som kommer med sæden noen ganger som ikke alltid er like godt men helt ok. Eller så er jeg veldig fornøyd. Befriende å ha gjort det. Mye greiere enn jeg hadde forestilt meg. Men jeg har barn så visste at det var rett for meg da jeg gjorde det! Lykke til uansett hva du velger!

Anonymkode: 1c17a...ba9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...