Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, jeg håper noen har noen tips for å få venner? 
Jeg er en ung kvinne i 20 årene, og jeg føler meg utrolig ensom. Har også ett barn. De eneste vennene jeg har er to venninner fra ungdomsskolen/vgs, der den ene ikke bor i samme by. Det er ofte slik at hvis jeg vil gjøre noe må jeg gjøre det med den ene venninnen, eller mamma og hvis ingen kan må jeg dra alene. Jeg sitter veldig mye alene. Har i tillegg andre utfordringer, så jeg jobber ikke men tar noen fag som privatist. Så jeg omgås lite voksene siden jeg ikke har en jeg går til. Føler meg mange ganger irriterende og i veien, at folk egentlig ikke vil ha meg der, jeg får bare være med fordi en av venninne mine er ønsket der om vi drar på f.eks en fest eller noe en sjelden gang. Det er også en liten by så det gjør det ikke så mye lettere.. Jeg ønsker meg bare noen å være sammen med, og gjerne noen venner med barn.. 

Anonymkode: f4cc3...12c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen aktiviteter du kan melde deg på i byen din? En eller anne hobby, turgruppe eller noe som kan gi et avbrekk? Bare for å begynne et sted.

Vil også råde deg til å jobbe med tankene og følelsene du har om deg selv. Det er så viktig å ikke snakke seg selv ned fordi det gjør livet så veldig mye tyngre og det kan skape den avstanden til andre som du egentlig ikke ønsker.

Si gode ting til deg selv hver dag selv om du kanskje ikke tror på det.

Anonymkode: e6210...d35

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, jeg håper noen har noen tips for å få venner? 
Jeg er en ung kvinne i 20 årene, og jeg føler meg utrolig ensom. Har også ett barn. De eneste vennene jeg har er to venninner fra ungdomsskolen/vgs, der den ene ikke bor i samme by. Det er ofte slik at hvis jeg vil gjøre noe må jeg gjøre det med den ene venninnen, eller mamma og hvis ingen kan må jeg dra alene. Jeg sitter veldig mye alene. Har i tillegg andre utfordringer, så jeg jobber ikke men tar noen fag som privatist. Så jeg omgås lite voksene siden jeg ikke har en jeg går til. Føler meg mange ganger irriterende og i veien, at folk egentlig ikke vil ha meg der, jeg får bare være med fordi en av venninne mine er ønsket der om vi drar på f.eks en fest eller noe en sjelden gang. Det er også en liten by så det gjør det ikke så mye lettere.. Jeg ønsker meg bare noen å være sammen med, og gjerne noen venner med barn.. 

Hvis det er en trøst så har jeg mer eller mindre vært alene siden 6. klasse. Det er 19 år siden. 

Anonymkode: b5599...d21

Skrevet

Så leit å lese at du har det sånn..Det virker som du har litt dårlig tanker om deg selv...Det er ikke godt for deg, og det kan gjøre det vanskeligere for deg å la andre kommer inn på deg også....Det er ikke alltid enkelt å opprette et nytt eller større nettverk. Man må nok jobbe litt for det, ta kontakt med mennesker selv. Kan du begynne å invitere noen til deg, f eks venninnen din og noen av hennes venner? Så blir du kanskje mer kjent med flere av hennes venner samtidig som du viser initiativ og interesse for å bli kjent. Er det noen grupper du og barnet ditt kan være med i/på hvor du møter andre foreldre?

Husk at det antagelig bare er deg selv som føler at andre ikke vil ha deg der og at du er i veien! Du må forsøke å ikke rakke ned på deg selv. Du er mer enn bra nok som du er, og hvis andre ikke synes du er interessant nok, er det ikke DEG det er noe i veien med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ville bare sende en klem❤ 

Kjenner meg igjen. Ting kan bli bedre - husk det. Jeg har kun 2-3 venner + en mann. Har plutselig fått flere bekjentskaper i naboer og på dugnader med ungene. 

Mime tips for å overleve ensomheten: 

- Hund. Fin venn og man kommer i prat med folk overalt. Min erfaring hverfall. 

- Ekstra jobb eller studier (om du har mulighet) evt frivillighets jobb. 

- Treningssenter. Jeg synes ofte det er fint å bare ha folk rundt meg. 

- Si hei til naboer. 

- Engasjer deg gjennom barnets fritidsaktivitet om det er aktuelt. 

Det krever virkelig å gå ut av egen komfortsone. 

Anonymkode: e486e...7d1

• Liker 1
Skrevet

Hva med å prøve her på KG å finne venner? Om du vil dele hvor sånn ca du bor, da? 

Anonymkode: 78c4b...0fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...