Gå til innhold

HelloFresh.

Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 19.04):

Støtter ikke noen som hiver penger etter disse såkalte influencerne gitt.

Anonymkode: bdc3f...655

Takk for denne opplysningen. Kommer aldri til å kjøpe derfra på grunn av dette. Håper folk tenker seg om flere ganger. Vi trenger ikke disse "forurenserne" i samfunnet. Makan til dårlige forbilder.

Anonymkode: 6237f...8ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for denne opplysningen. Kommer aldri til å kjøpe derfra på grunn av dette. Håper folk tenker seg om flere ganger. Vi trenger ikke disse "forurenserne" i samfunnet. Makan til dårlige forbilder.

Jeg synes mange gir mye inspirasjon, så synes det er strålende at de får reklamepenger som gjør at det lønner seg for dem å bruke tid på å dele innhold. 

Mistenker at mange på KG ikke klarer å se forbi Fotballfrue og Sophie Elise... såkalte influencere jeg aldri har hatt et forhold til. 

I Norge synes jeg både funkygine og treningsfrue har gitt inspirasjon, og setter sammen gode programmer gratis. Utenfor Norge er utvalget mye større. Kunne fortsatt innen sjangeren trening. Men jeg følger en rekke matblogger og vlogger. Og ikke minst reisevlogger som har gitt meg mengder med tips. 

Anonymkode: 668e4...699

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt godt levert i 3-4 uker nå, men har sagt opp abonnementet. Jeg synes det er alt for lite variasjon. Denne uka var aioli tilbehør til tre av fire middager. Og slik har det vært hver uke, alltid aioli, og den smaker helt grusomt. 
Det er også liten variasjon ellers. Kjøtt, enten svin eller kylling, ris eller stekte poteter og salat eller grønnsaker. Ble ganske fort lei. Ville spart mye penger på å kjøpe de samme ingrediensene selv på butikken. I tillegg tar det for lang tid, det blir mye kutting og hakking. De skriver at man ikke skal skrelle poteter og ingefær (!), men kvaliteten på grønnsakene er ikke der at man kan droppe det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2022 den 15.43):

Jeg synes mange gir mye inspirasjon, så synes det er strålende at de får reklamepenger som gjør at det lønner seg for dem å bruke tid på å dele innhold. 

Mistenker at mange på KG ikke klarer å se forbi Fotballfrue og Sophie Elise... såkalte influencere jeg aldri har hatt et forhold til. 

I Norge synes jeg både funkygine og treningsfrue har gitt inspirasjon, og setter sammen gode programmer gratis. Utenfor Norge er utvalget mye større. Kunne fortsatt innen sjangeren trening. Men jeg følger en rekke matblogger og vlogger. Og ikke minst reisevlogger som har gitt meg mengder med tips. 

Deg om det. Skal jeg ha tips til noe som helst så søker jeg i hvertfall ikke til "forurenserne", men heller til folk med utdanning, kunnskap og fagpersoner. Det finnes utallige reiseprogrammer. At disse menneskene skal tjene penger på oss seere er bare helt på trynet. Er slike mennesker sol bare er opptatt av seg selv for late til å jobbe og skaffe seg utdanning og gjøre noe nyttig for samfunnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Deg om det. Skal jeg ha tips til noe som helst så søker jeg i hvertfall ikke til "forurenserne", men heller til folk med utdanning, kunnskap og fagpersoner. Det finnes utallige reiseprogrammer. At disse menneskene skal tjene penger på oss seere er bare helt på trynet. Er slike mennesker sol bare er opptatt av seg selv for late til å jobbe og skaffe seg utdanning og gjøre noe nyttig for samfunnet?

Hvilke personer søker du mot? I hvilke kanaler? Jeg er alltid åpen for tips. Særlig innenfor mat, mote og reise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvilke personer søker du mot? I hvilke kanaler? Jeg er alltid åpen for tips. Særlig innenfor mat, mote og reise. 

Jeg kan godt komme med tips, men blir lett avsporing i denne tråden. Så anbefaler deg å ta det i egen tråd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde Hello fresh 5-6 uker i høst, hver eneste boks hadde minst én grønnsak som var dårlig. Likte forsåvidt rettene, og konseptet er jo bra, men det er dyrere enn å handle selv, og når grønnsakene er dårlige gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå har vi prøvd i tre uker, og konklusjonen er sånn midt på treet. Greie retter, men lite variasjon og lite spennende vegetariske retter. Nok mat. En del av grønnsakene er veldig på grensa. Og ikke minst, det blir utrolig mye avfall av innpakningen. Alt kommer i en eske, så er jo ver middag pakket inn i en papirpose, og en del av frysevarene i en slags tøyaktig pose. Oppskriftene er og til tider forvirrende. Vi blir ikke å fortsette til full pris. Velger heller en av de andre som utfordrer mer på kjøkkenet, det er halve poenget her i huset.

Anonymkode: 4627c...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/28/2022 at 2:39 PM, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke hørt om Hello Fresh før jeg fikk det opp som betalt reklame på SoMe, så for min del er det topp. Man må vel skjønne at reklame er et effektivt virkemiddel, og at måten å reklamere på har endret seg over tid? Blir som å si at man ikke kjøper ting det blir reklamert for på TV fordi det forurenser underholdningen som vises.

Anonymkode: de5b6...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg hadde ikke hørt om Hello Fresh før jeg fikk det opp som betalt reklame på SoMe, så for min del er det topp. Man må vel skjønne at reklame er et effektivt virkemiddel, og at måten å reklamere på har endret seg over tid? Blir som å si at man ikke kjøper ting det blir reklamert for på TV fordi det forurenser underholdningen som vises.

Akkurat mitt poeng. 

Jeg har mange produkter jeg har funnet via reklame. De fleste evner jo å tenke "hm, matkasse, det kunne vært noe for meg", gjort et-par søk til, lest reviews, og en tråd som dette. 

Siste "funn" hos meg er Tanrevel. Jeg er så fornøyd. Yes, det er beautybloggere som reklamerer for denne. Men man evner jo å se hva virkelige brukere av produktet synes også før man klikker det hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
16 hours ago, AnonymBruker said:

Nå har vi prøvd i tre uker, og konklusjonen er sånn midt på treet. Greie retter, men lite variasjon og lite spennende vegetariske retter. Nok mat. En del av grønnsakene er veldig på grensa. Og ikke minst, det blir utrolig mye avfall av innpakningen. Alt kommer i en eske, så er jo ver middag pakket inn i en papirpose, og en del av frysevarene i en slags tøyaktig pose. Oppskriftene er og til tider forvirrende. Vi blir ikke å fortsette til full pris. Velger heller en av de andre som utfordrer mer på kjøkkenet, det er halve poenget her i huset.

Anonymkode: 4627c...3fd

Jeg er enig i at det er mye søppel, men samtidig kaster jeg mye mindre mat, så jeg føler at det går litt opp i opp. Jeg har hørt at matsvinn er et mye støtte problem i samfunnet enn plastinnpakning rundt mat. Jeg er enig i at de sikkert kunne hatt mindre plast altså, men generelt er det en mye bedre løsning for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Synes ikke det er det samme. Influensere og hva de står bak er ikke noe jeg hverken gidder å bruke penger på eller vil sponse på noen som helst vis. Tv reklamerer har hverdagslige folk, men når det gjelder disse kan man finne utrolig mye dumt om holdningene til disse personene som jeg ikke stiller meg bak. De burde kalles "forurensere",  for det er det de gjør med samfunnet i dag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes ikke det er det samme. Influensere og hva de står bak er ikke noe jeg hverken gidder å bruke penger på eller vil sponse på noen som helst vis. Tv reklamerer har hverdagslige folk, men når det gjelder disse kan man finne utrolig mye dumt om holdningene til disse personene som jeg ikke stiller meg bak. De burde kalles "forurensere",  for det er det de gjør med samfunnet i dag. 

Igjen; hvilke influencere følger du? 

Du skyldte jo på ikke ville avspore. Men du gjør jo her da. Så da kan det ikke være så farlig å nevne noen navn? 

(Regner da med det er noen som aldri tjener penger på reklame?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi prøvde HelloFresh i en uke for en tid tilbake, og da mener jeg å huske at vi hadde vi 5 retter.
Maten synes vi var god, men det kunne gjerne vært litt mer proteiner til hver. Vi er ikke særlig storspiste, men det ble litt knapt med en kjempeliten kyllingfilet til hver når tilbehøret besto av nesten bare grønnsaker.

Det var gode smaker og jeg synes alle ingrediensene var friske og fine. Mulig vi var heldige her. Synes enkelte av middagene tok litt for lang tid, og at det var litt mye styr med noen av dem. Ble mye oppvask da man trengte mye forskjellig kjøkkenutstyr til hver middag.

Synes det blir for dyrt å fortsette med det ut i fra proteinmengde og antall middager det er å velge i. Men det var alt i alt en ok+ opplevelse.

Anonymkode: dfaf5...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny111 skrev (På 1/16/2022 den 22.57):

Har brukt Hello Fresh ganske lenge nå. Er veldig fornøyd da vi kaster MYE mindre mat, og det er lettere å faktisk lage middagene istedenfor å ikke gidde og kjøpe takeaway, som skjedde innimellom før. Regner med at rettene er ulike i Norge og Storbritannia da.

Kan jeg spørre om hvorfor dere kastet mat før?

Litt nysgjerrig siden jeg ikke skjønner hvorfor man kaster mat når man har kjøleskap og fryser, den eneste maten jeg har kastet siden 90-tallet er mat jeg har glemt å spise, det skjer 1-2 ganger i året. Kanskje dere har en grunn jeg ikke har tenkt på?

Anonymkode: 41f49...ec6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan jeg spørre om hvorfor dere kastet mat før?

Litt nysgjerrig siden jeg ikke skjønner hvorfor man kaster mat når man har kjøleskap og fryser, den eneste maten jeg har kastet siden 90-tallet er mat jeg har glemt å spise, det skjer 1-2 ganger i året. Kanskje dere har en grunn jeg ikke har tenkt på?

Anonymkode: 41f49...ec6

F.eks. grønnsaker som man ikke får brukt opp, vanskelig å fryse en agurk. Og hvis vi kjøper inn ingredienser til en rett og ender opp med å ikke bruke opp alt også blir det bare stående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 29.1.2022 den 16.28):

Voldsomt til fordommer. De fleste influenserne jeg følger er såkalte "Fitness influencers" - og de har alle utdanning og/eller jobb. Og å spre treningsglede og nyttigheten av et sunt og variert kosthold er ABSOLUTT nyttig for samfunnet.. Det er i hvert fall bedre enn å sitte å spy dritt på KG.. *host host*.

Anonymkode: 5dcc5...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Fornøyde vi også. Hatt Hellofresh i flere måneder. Nok mat til en familie på fire, nesten litt for mye til tider, men vi spiser kanskje ikke så mye. Har vel ikke hatt noen andre problemer enn en dårlig grønnsak vi fikk refundert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Andrea_S skrev (11 timer siden):

Fornøyde vi også. Hatt Hellofresh i flere måneder. Nok mat til en familie på fire, nesten litt for mye til tider, men vi spiser kanskje ikke så mye. Har vel ikke hatt noen andre problemer enn en dårlig grønnsak vi fikk refundert. 

Så da måtte du dra frem en tråd det ikke har vært liv i på over tre år, for å fortelle dette...

Anonymkode: a61cb...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...