Gå til innhold

Jeg vil gjerne høre skrekkhistoriene om "stemor/stefar,bonusbarn" og samlivet sånn sett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat gjort det slutt fordi dette ikke funket.. 

Jeg må bare høre andre sine historier hvor dette ikke funket.. det hjelper kanskje på psyken..

Anonymkode: 0f873...9ca

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på forumet så vil du finne mange historier sett fra stemonster sin side.

Anonymkode: 08a8c...0a6

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Stemonster? Hva mener du med det..?

Jo jeg kunne kanskje søkt men aner ikke hva jeg skal søke på..

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor sier du stemonster sin side? 

Er det et forsøk på ironi? 

Til ts: skrekkeksempel over her. Enhver stemor som har følelser eller er frustrert eller lurer på noe defineres som et monster. Faktisk, om du gjør noe som helst annet enn å være altoppofrende er du ond og fæl og hater barn. 

Anonymkode: f437c...7e5

• Liker 31
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor sier du stemonster sin side? 

Er det et forsøk på ironi? 

Til ts: skrekkeksempel over her. Enhver stemor som har følelser eller er frustrert eller lurer på noe defineres som et monster. Faktisk, om du gjør noe som helst annet enn å være altoppofrende er du ond og fæl og hater barn. 

Ja, det er litt sånn det føles faktisk. 

• Liker 5
Skrevet

Så en video på fb tidligere idag. Ei jente som skulle feire jul hos pappaen sin, når hun kom dit var hans nye kjæreste der. Hennes første spørsmål til jenta var «er det imorgen du blir hentet». Jenta ble lei seg og ønsket seg uønsket der. 

Anonymkode: bc0db...aa2

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så en video på fb tidligere idag. Ei jente som skulle feire jul hos pappaen sin, når hun kom dit var hans nye kjæreste der. Hennes første spørsmål til jenta var «er det imorgen du blir hentet». Jenta ble lei seg og ønsket seg uønsket der. 

Det samme har jeg opplevd. -skal du ikke snart dra??

Anonymkode: d854e...aa7

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det samme har jeg opplevd. -skal du ikke snart dra??

Hvordan har du opplevd det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvordan har du opplevd det?

Meget frekt. Har ikke snakket med damen etter det. Jeg er voksen, og må ikke forholde meg til det mennesket. Hadde vært verre om jeg var barn. Da har man ikke noe valg.

• Liker 8
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Klønete spurt av stemor. 

Kan jeg få fortelle hva jeg som stemor opplevde i jula? At barnas mor nektet å svare på når barna skulle komme til far ila romjula. Vi forsøkte å få klarhet i det pga matinnkjøp, planlegge å få hilst på mannens foreldre og søsken osv. 

Det er utrolig frustrerende å ikke vite. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Meget frekt. Har ikke snakket med damen etter det. Jeg er voksen, og må ikke forholde meg til det mennesket. Hadde vært verre om jeg var barn. Da har man ikke noe valg.

Åja du opplevde det som voksen? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klønete spurt av stemor. 

Kan jeg få fortelle hva jeg som stemor opplevde i jula? At barnas mor nektet å svare på når barna skulle komme til far ila romjula. Vi forsøkte å få klarhet i det pga matinnkjøp, planlegge å få hilst på mannens foreldre og søsken osv. 

Det er utrolig frustrerende å ikke vite. 

Kan si meg enig i dette. Jeg måtte ofte spørre stebarnet hva planene var da far ikke hadde snøring i noe som helst.

• Liker 11
Skrevet

Hvorfor spør stemødre når barna skal dra? Dra hvor? De bor der! Dra selv. 

Kanskje foreldre som skiller seg burde vurdere om det er de som skal bo 50/50 i barnas hovedhjem. Aboslutt mest rettferdig!

Anonymkode: 72b6a...d4c

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje foreldre som skiller seg burde vurdere om det er de som skal bo 50/50 i barnas hovedhjem. Aboslutt mest rettferdig!

Spør jo mitt barn på samme måte når h*n skal til faren, om de har noe konkret plan. 
Har da ingen annen betydning en at jeg vil vite hva planene er slik at man kan planlegge rundt. Jeg har et liv jeg også. 

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spør jo mitt barn på samme måte når h*n skal til faren, om de har noe konkret plan. 
Har da ingen annen betydning en at jeg vil vite hva planene er slik at man kan planlegge rundt. Jeg har et liv jeg også. 

Stemmer, du har et liv med barnet ditt. At du er skilt fra far frikjøper deg ikke fra dette ansvaret. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stemmer, du har et liv med barnet ditt. At du er skilt fra far frikjøper deg ikke fra dette ansvaret. 

Så,for at man har barn så har man ikke rett på et liv utenom? Man har ikke rett på egentid,venninnetid,jobb, eller noe sånt? ok.. skjønner..

• Liker 20
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du har hørt ett eksempel på dette, er det ikke som om stemødre spør om dette hele tiden. 

Leste du eksempelet mitt tidligere i tråden? Jeg kan forsøke å forklare deg bedre:

For min del, som står for matinnkjøp, har to tenåringer til eller fra mye å si for mengden mat som skal kjøpes. Om jeg vet de skal være her, er jeg ogå mer oppmerksom på å kjøpe inn ting de liker. 

Vi har en kjellerstue. Dit liker jeg å invitere venninner på vin. Stebarna liker å game der med sine venner. Det er enklere for meg å invitere venninner en dag de ikke vil henge i kjelleren om jeg vet på forhånd når de skal være her. 

Det er heller ikke som i eventyrene (forfattet i "gamledager"), hvor en stemors eneste mulighet til livsopphold var en manns formue. De fleste steforeldre eier halvparten av boligen, betaler fellesutgifter, mat og strøm. De også bor der, sånn på lik linje med mannen og stebarna. Så hdra selv? Hvor tenker du stemor skal dra? 

Så, du må gjerne lure på hvorfor stemødre spør når barna skal dra. Men kan du svare på hvorfor steforeldre ikke skal få vite hvor lenge barna blir? 

Når jeg drar til min mor spør hun også hvor lenge jeg blir. Ikke fordi hun misliker meg, men for å ha informasjon og mulighet til å planlegge best mulig. 

• Liker 39
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om du har hørt ett eksempel på dette, er det ikke som om stemødre spør om dette hele tiden. 

Leste du eksempelet mitt tidligere i tråden? Jeg kan forsøke å forklare deg bedre:

For min del, som står for matinnkjøp, har to tenåringer til eller fra mye å si for mengden mat som skal kjøpes. Om jeg vet de skal være her, er jeg ogå mer oppmerksom på å kjøpe inn ting de liker. 

Vi har en kjellerstue. Dit liker jeg å invitere venninner på vin. Stebarna liker å game der med sine venner. Det er enklere for meg å invitere venninner en dag de ikke vil henge i kjelleren om jeg vet på forhånd når de skal være her. 

Det er heller ikke som i eventyrene (forfattet i "gamledager"), hvor en stemors eneste mulighet til livsopphold var en manns formue. De fleste steforeldre eier halvparten av boligen, betaler fellesutgifter, mat og strøm. De også bor der, sånn på lik linje med mannen og stebarna. Så hdra selv? Hvor tenker du stemor skal dra? 

Så, du må gjerne lure på hvorfor stemødre spør når barna skal dra. Men kan du svare på hvorfor steforeldre ikke skal få vite hvor lenge barna blir? 

Når jeg drar til min mor spør hun også hvor lenge jeg blir. Ikke fordi hun misliker meg, men for å ha informasjon og mulighet til å planlegge best mulig. 

Regner med at du drar på besøk til moren din? Eller har du kanskje ikke flytta ut enda? Visst du skjønner forskjellen….
Et hjem er et hjem og en plass man skal få bo, uten å føle på en byrde om at man er «på besøk» for lenge og ødlegger stemors vinkveld. 

• Liker 5
Skrevet

Regner med at du drar på besøk til moren din? Eller har du kanskje ikke flytta ut enda? Visst du skjønner forskjellen….
Et hjem er et hjem og en plass man skal få bo, uten å føle på en byrde om at man er «på besøk» for lenge og ødlegger stemors vinkveld. 

Om du snakker om voksne barn som nå har egne hjem som kommer på besøk i hjemme ditt, så stiller selvsagt saken seg annerledes. Greit å vite hvor lenge gjester blir.

• Liker 4
Skrevet

Barnemor anmelder for kidnapping når vi er på ferie som hun visste om

barnemor leverer barn uten sko om vinteren for det var jo hennes sko

barn på 5 år sier til far og mamma sier at de ikke er venner

går rett inn i huset og spiser suppe som vi hadde til middag, ingen invitasjon

Anonymkode: 69a29...d6c

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...