Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 19. oktober 2005 #1 Skrevet 19. oktober 2005 Eg hever meg over andre eg.... heile tidå. Det er kult...og det får meg til å verkja tøff. Eg får god sjølvtillit av det... og eg likar å berre heve meg sjølv over andre rett og slett. Likar dere å heve dokker over andre? Å ja... dokker gjer det? kvifor?
Gjest Gamle Alex Skrevet 19. oktober 2005 #2 Skrevet 19. oktober 2005 Det kommer ann på hva du mener med å heve deg over. Hvis du mener at dy synes du er bedre enn alle andre er det en utrolig negativ egenskap. Hvis du hever deg over hvis noen feks skulle snakke stygt om deg så er det en postitv egenskap
Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2005 #3 Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Uansett: Jeg hever meg ikke over andre, men ofte hever jeg meg på siden av dem for å få litt avstand. Endret 19. oktober 2005 av Remyline
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 19. oktober 2005 #4 Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Uansett: Jeg hever meg ikke over andre, men ofte hever jeg meg på siden av dem for å få litt avstand. ← Fint. ikke hev deg over andre. trur ikkje det er bra. Endret 19. oktober 2005 av Remyline
Gjest Violetta Skrevet 19. oktober 2005 #5 Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Sånn jeg ser det er det å trakke på andre for å få selvtillit en ganske så kortvarig måte å komme seg opp på. Da er det bedre å hevde seg på en annen måte er min erfaring. Endret 19. oktober 2005 av Remyline
Gjest GreenSky Skrevet 19. oktober 2005 #6 Skrevet 19. oktober 2005 Hva er vitsen med å heve seg over folk? Slik har jeg aldri tenkt.
Gjest lurven Skrevet 19. oktober 2005 #8 Skrevet 19. oktober 2005 de som har behov for å heve seg over andre tror jeg har dårlig selvtillit eller lider av komplekser
Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2005 #9 Skrevet 19. oktober 2005 Enig med lurven. Må man tråkke på andre for å hevde seg sjøl, har man det ikke godt med sitt eget selvbilde..
LilleBille Skrevet 19. oktober 2005 #10 Skrevet 19. oktober 2005 de som har behov for å heve seg over andre tror jeg har dårlig selvtillit eller lider av komplekser ← Helt enig - og jeg er glad jeg for at jeg ikke behøver å heve meg over andre for å ha det bra.
waco Skrevet 19. oktober 2005 #11 Skrevet 19. oktober 2005 Alle prøver jo å heve seg selv i forhold til andre hele tiden, hvem er det som vil være den som trekker nedover da?
Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2005 #12 Skrevet 19. oktober 2005 Det handler vel ikke om å trekke nedover. Selvfølgelig vil man gjerne hevde seg selv, men har man det bra med seg selv, hevder man seg ved hjelp av sine egne gode egenskaper eller kunnskaper - ikke ved å snakke nedsettende om, eller drite ut andre.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2005 #13 Skrevet 19. oktober 2005 spørs hva jeg hever meg over. barnsligheter og filleting kan jeg glatt overse, mens urettferdighet og baksnakking irriterer meg såpass at jeg sier ifra. så får man heller bli litt upop fordi at man slenger med leppa der man synes det passer.
waco Skrevet 19. oktober 2005 #14 Skrevet 19. oktober 2005 man kan virke belærende uten å nødvendigvis prate dritt om andre. en gang ble jeg klappa til av en dame bare fordi hun leste mellom linjene. man kan jo få fram et poeng uten å si det.
aline Skrevet 19. oktober 2005 #15 Skrevet 19. oktober 2005 synes det blir som salg, man skal selge produktet på dets gode egenskaper ikke på konkurrenters dårlige. føler ikke jeg har noe behov for å heve meg over andre, har ikke verdens største selvbilde, men skal jeg først jobbe med det, så blir det pga egne egenskaper som hever det, ikke sett i forhold til andre.
Gjest GreenSky Skrevet 19. oktober 2005 #16 Skrevet 19. oktober 2005 synes det blir som salg, man skal selge produktet på dets gode egenskaper ikke på konkurrenters dårlige. Enig. Når jeg er deppa, tenker jeg: Jeg er snill, jeg er kul, jeg er pen, osv. Jeg tenker ikke - jeg er snillere enn... Jeg er kulere enn... Jeg er penere enn...
Gjest Gjesta Skrevet 19. oktober 2005 #17 Skrevet 19. oktober 2005 Nei, det tror jeg med hånden på hjertet at jeg kan si at jeg ikke gjør. Jeg synes vel egentlig ikke at en bør gjøre det heller..
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2005 #18 Skrevet 19. oktober 2005 Dette mener jeg flere burde gjøre! Man skal da ikke la andre mennesker kue en, og slettes ikke de som i kraft av sine stillinger/titler tror de kan gjøre hva de vil. Dessuten bør de som innehar stillinger ha tilstrekkelig kunnskap til å utøve det de er satt til å gjøre på en forvarlig måte. Så lenge man ikke trakkaserer og gjør vondt mot andre kan jeg ikke se at det å heve seg over andre er så ille. Mange går da også bare i flokk. Det er viktig å tenke selv!
Lillesøster Skrevet 19. oktober 2005 #19 Skrevet 19. oktober 2005 Hva menes med å heve seg over andre? Er det å se ned på andre? Tro at man er bedre en andre? Jeg må vite litt om definisjonen av begrepet før jeg kan svare.
Gjest Violetta Skrevet 19. oktober 2005 #20 Skrevet 19. oktober 2005 Hva menes med å heve seg over andre? Er det å se ned på andre? Tro at man er bedre en andre? Jeg må vite litt om definisjonen av begrepet før jeg kan svare. ← Jeg oppfatter det som at man tråkker på andre for å komme seg opp selv. Tror ikke det kan være bra for noen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå