Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget at typen har møtt en av sine venninner flere ganger og skjer bare i det skjulte. Konfronterte han med det og da ble det klikk og han orket ikke mer mistenkeliggjøring og at jeg ikke kunne stole på han. Skal sies at dette er andre gang jeg oppdager det. Han mener de bare er venner og utveksler erfaringer om problemer i respektive forhold så det er bare uskyldig. 

Ikke hørt et ord fra han siden igår morges og prøver komme til en løsning men han tar ikke telefonen, svarer ikke på meldinger. Men han har ikke slettet meg og står fortsatt i et forhold på FB. Vi er i avstandsforhold og får ikke møtt han på en stund. 

Synes det er for dårlig å rømme fra problemer på den måten og legge skyld på meg siden jeg har snoket. Vet det er dumt men bra å få bekreftet at magefølelsen stemte. 

Skal jeg bare svare med samme mynt, altså ingen kommunikasjon?. Har lagt meg flat og bedt om unnskyldning igår. Ikke prøvd å kontakte han idag. Hva kan jeg gjøre flere hundre kilometer unna? Han er min livs kjærlighet. 

Anonymkode: 2f65a...0ec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Hva er det du har bedt om unnskyldning for?

Jeg hadde sluttet å ta kontakt med han og når han etter hvert dukket opp på raderen hadde jeg spurt hva som feilte han - han er jo helt åpenbart ikke interessert i et forhold der to parter respekterer hverandre og at den manglende kontakten bare har bekreftet for deg at dette forholdet er over.

Skrevet

Voksne mennesker har sunn og god dialog sammen, også ved konfrontering. Han er typen som går rett i offer- rollen og unngår helt hva han selv burde ta selvkritikk på. Ikke la en sånn umoden og urovekkende oppførsel - som silent treatment er- ta kontroll over deg og få deg til å tro at du har gjort noe galt ved å stille legetime spørsmål rundt hans oppførsel. Ja, du snoket, men virker som du hadde god grunn til det . Det skjønte sikkert han også, men for han gjelder det å få fokuset bort fra seg selv og sine handlinger, og legge problemet tilbake på deg gjennom silent-treatment- sånn at du lærer deg å stille færre og færre spørsmål ved hans eventuelle  handlinger videre i samme gate. Du sier han er ditt livs kjærlighet, det sier meg at du kan være i stand til å finne deg i mye for å være med han , ikke glem deg selv og dine grenser oppi det hele. Lykke til:)

Anonymkode: 9bf11...836

• Liker 2
Skrevet

Ba om unnskyldning for at jeg snoket. Men sa samtidig at jeg var glad for at jeg fikk bekreftet den dårlige magefølelsen. 

Men veldig barnslig at han nå skal bestemme når det passer for han at vi skal løse problemer. Vurderer ringe morens hans og be hun sjekke at det står bra til når han ikke gidder gi lyd fra seg. Men blir vel bare enda mer sur av det. Synes i allefall han virker skyldig når han oppfører seg på denne måten. 

Ts.

Gjest StellaNova
Skrevet

Silent treatment brukes for å snu situasjonen. Du blir litt desperat og tar kontakt og slutter fred. Manipulering og utrolig barnlig! Om han er glad i deg mister du han ikke over dette, men det er så stor makt stillheten hans har over deg. At dere kominiser godt er det som får forhold til å vare. Dere må ta tak i dette, jeg tror ikke denne episoden er slutten på forholdet. La han sutre fra seg først :) 

Han har rett til å bli litt sur over dette da, men reaksjonen (eller straffen som silent treatment er) passer ikke i forhold til det du gjorde. 

Skrevet

Synes ikke han har rett til å bli sur. Treffer kjæresten min en dame bak min rygg, er det kroken på døra. Vi kan begge ha venner av motsatt kjønn, men ikke skjule det. Da er det ugler i mosen. Kjæresten din bruker i tillegg silent treatment, som er en slem manipuleringstaktikk. Røde flagg all the way her

Anonymkode: ea2df...6f0

• Liker 3
Skrevet

Kanskje han rett og slett trenger litt tid til å roe seg ned før ny diskusjon starter.

Anonymkode: fee62...3b8

Skrevet

Omsider svar. Sier han trenger tid nå og er utrolig skuffet og at jeg må se det fra hans ståsted. 

Skrevet

Selvfølgelig sier han det, fokuset skal over på deg og din " dårlige" oppførsel. La den mannen få den tiden han mener han trenger  , han må sikkert treffe og diskutere dette også med venninnene sine. Tror ikke jeg hadde tatt kontakt først den kommende tiden. Her må du være litt på vakt for videre oppførsel fra hans side.

Anonymkode: 9bf11...836

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Omsider svar. Sier han trenger tid nå og er utrolig skuffet og at jeg må se det fra hans ståsted. 

Ikke vær med på denne galeien her, det vil aldri ende godt. Silent treatment brukes til å snu situasjonen der fokuset nå blir på at du sjekket og må si unnskyld, i stedet for det opprinnelige og mye større problemet som er at han viser tillitsSvekkende atferd + ignorering/straff fremfor å være en god kjæreste.

Det du må spørre deg selv, er:

- vil du ha en mann som skjuler sine vennskap, vennskap der han drøfter deg bak din rygg?

- vil du ha en mann som konstruerer unormalitet hos deg når dine reaksjoner er legitime, slik at du begynner å tvile på deg selv og egne vurderinger?

- vil du ha et forhold i maktubalanse, der du er den som straffes og skal krype-for en idiot?

- er jeg verdt mer?

Anonymkode: e6b02...14b

• Liker 6
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hei! 

Mannen kom i tale etter 1 til 2 døgn. Tekstet om helt dagligdagse ting og han virker veldig positiv og oppmuntrende. 

Men ikke snakket mer om saken der jeg tror han var utro. Møtes igjen til helgen (i avstandsforhold). Gå videre og legge det bak oss eller ta det opp? Skjønner ikke hvorfor han må møte henne for å diskutere forholdsproblemer osv. Og i tillegg gjøre det i skjul og slette spor. Frister å foreslå at vi kan invitere henne og mannen hennes på kaffe hvis hun bare er en god venn. Så får jeg også bli kjent med henne. 

Tenker det er helt feil å bare legge det bak seg og ikke ta det opp mer. Da slipper han jo unna med silent treatment. Og det er alldeles ikke en god måte å løse utfordringer i fremtiden på. 

Men kjenner at det er krevende og tar veldig på å ta det opp igjen når vi møtes. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor skal du treffe han? Kan du ikke bare si at du trenger tid selv til å fordøye måten han behandler deg på? 

Det kan være at du ikke forstår det enda, men den måten han behandler deg på er:

A) Du tar opp et problem

B) Han forholder seg ikke til problemet men legger alt over på deg og går i furtemodus til du trygler og ber om nåde på tross av at du har et helt relevant problem med hans oppførsel

C) Når HAN er i humør til det og/eller mener du har blitt straffet lenge nok dukker han opp på radaren igjen smørblid - men temaet som endte i B nevnes ikke med et ord.

D) Neste gang et problem dukker opp - gjenta fra A

Vil du VIRKELIG bli behandlet på denne måten?

Skrevet

Flybilletter ble bestiltfor lenge siden så derfor tenkte vi treffes. Og da får han Ikke mulighet til å slippe unna når jeg tar det opp

Tenker det er like barnslig om jeg også begynner med tid for meg selv og silent treatment? Er vel ikke sånn man skal løse problemer? 

Men ja, vurderer hver dag om dette er noe jeg orker finne meg i. 

Skrevet

Silent treatment bruker de for å styre deg. Tar du opp problemet igjen, så er det ny runde med silent treatment igjen til du gir deg. Det er HAN som bestemmer, ikke du. Han gir seg ikke før du har skjønt det og ikke tar opp ting som han gjør galt. I dette forholdet så gjør han som han vil. Klager du, så blir det silent treatment. Gjør du noe galt så blir det silent treatment. Du lyer han, han gjør som han vil. Det er sånn dette forholdet fungerer. Du velger om du vil være i dette forholdet.

Anonymkode: 1b46c...788

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du ba ham om unnskyldning? Hvis han går bak ryggen din så har du rett på å få vite hvorfor.

Jeg tenker sånn utifra hva jeg leste.

Skrevet

Ba om unnskyldning for at jeg logget på Facebook kontoen hans uten å spørre. Men sa samtidig at jeg var glad jeg gjorde det siden det bekreftet den dårlige magefølelsen. 

Ikke sagt unnskyldning for noe mer enn det. Tenker ikke la han slippe unna med bare la være å snakke om det. Men til helgen kan han jo ikke rømme sin vei siden vi er sammen fysisk og ikke bare per telefon der han kan nekte å svare. 

Skjer det en gang til at han nekter diskutere noe, så er sjansene hans brukt opp. 

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Flybilletter ble bestiltfor lenge siden så derfor tenkte vi treffes. Og da får han Ikke mulighet til å slippe unna når jeg tar det opp

Tenker det er like barnslig om jeg også begynner med tid for meg selv og silent treatment? Er vel ikke sånn man skal løse problemer? 

Men ja, vurderer hver dag om dette er noe jeg orker finne meg i. 

Jeg mener ikke at du skal bedrive silent treatment. Det er totalt unødvendig. Du skal bare la være å ta initiativ og når han spør om det kan du si at du tok opp en sak som du fremdeles ikke har fått svar på. 

Men du vil nok snart oppdage at du får mer av samme behandling. Jeg tenker at du må sette en grense for deg selv. Hva den skal være vet bare du.

Skrevet
Blondie65 skrev (8 minutter siden):

Jeg mener ikke at du skal bedrive silent treatment. Det er totalt unødvendig. Du skal bare la være å ta initiativ og når han spør om det kan du si at du tok opp en sak som du fremdeles ikke har fått svar på. 

Men du vil nok snart oppdage at du får mer av samme behandling. Jeg tenker at du må sette en grense for deg selv. Hva den skal være vet bare du.

Ja, du har viktige poeng. 

Får se hva han sier i helgen. Tenker i allefall spørre når tid han er ferdig tenkt, siden jeg aldri fikk noe svar på det. Så se hvordan det utarter seg derifra. Men han mener nok fortsatt at det er bare vennskap og jeg som er gal som sjekket hans facebook. Men da får vi definere hva som er akseptabelt eller ikke. Jeg møter ingen gutter alene til skogs for å diskutere mitt forhold, så tenker han heller ikke bør gjøre det. 

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Får se hva han sier i helgen. Tenker i allefall spørre når tid han er ferdig tenkt, siden jeg aldri fikk noe svar på det. Så se hvordan det utarter seg derifra. Men han mener nok fortsatt at det er bare vennskap og jeg som er gal som sjekket hans facebook. Men da får vi definere hva som er akseptabelt eller ikke. Jeg møter ingen gutter alene til skogs for å diskutere mitt forhold, så tenker han heller ikke bør gjøre det. 

Jeg vil gjerne understreke at jeg synes ingenting om at du misbruker tilliten hans og logger deg på hans Facebook. Jeg vet jo ikke hvordan du har fått tilgang til hans påloggingsdetaljer eller om han bare hadde glemt å logge av, men det er uansett et tillitsbrudd.

Når DET er sagt, ville jeg eksplodert og blitt ferdig med det. Eller jeg hadde gjort det slutt og blitt ferdig med det.

Så må du nok innse at dere kanskje aldri blir enige om hva som er OK og ikke i deres forhold. Jeg aner jo ikke om han ville synes det var OK at du var på tur med gutter og diskuterte deres forhold - synes han IKKE det er OK er det i alle fall grunn til å revurdere forholdet siden det da er forskjellig standard som gjelder for deg og han.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bare vennskap når han skjuler dette for deg? Ikke kjøp den forklaringen der. Når den "venninnen" blir viktigere for han en din følelse av trygghet, og måten han reagerer på? Det sier noe om forholdet deres. Jeg hadde bare avsluttet dette her. Et avstandsforhold er i utgangspunktet veldig vanskelig, og med slike handlinger blir det bare umulig. Men dette er ditt valg, og du må avgjøre hvor mye du tåler. For meg er ærlighet og trofasthet 100% krav og det kan aldri forhandles om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...