Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2005 #1 Del Skrevet 19. oktober 2005 Nokon som veit om ein kan få tak i gode tilbod på Telemarks-utstyr no? Lønner det seg å vente til vinteren kanskje? Kva kostar det sånn ca. for ein ok utstyrs-pakke for halveis nybegynnerar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2005 #2 Del Skrevet 20. oktober 2005 Mange sportsbutikker kjører nok tilbud på fjorårsmodeller nå utover. Gå rundt å spør, utvalget kan variere og antallet er begrenset. Vil anta du kan få en ok pakke til 1-2000 litt avhengig av tilbud. Årets modeller er på vei inn, og det er mange fine pakketilbud ute å går. De fleste pakkene som er brukbare starter på ca 2-3000 og oppover. Ikke kjøp noe jalla greier. KJøp deg ei ordenlig pakke med en gang, invister i carwing, og gode støvler som gir deg god støtte, blir så mye mer gøy å kjøre da hilsen ei som står MYE på telemark. og elsker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. oktober 2005 #3 Del Skrevet 20. oktober 2005 Tusen takk for supert svar, Gjest!! Då skal vi på ski-jakt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2005 #4 Del Skrevet 20. oktober 2005 Tusen takk for supert svar, Gjest!! Då skal vi på ski-jakt!!! ← Fint at gjestene finnes allikevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2005 #5 Del Skrevet 21. oktober 2005 Fint at gjestene finnes allikevel? ← Tja, dei snille så..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #6 Del Skrevet 21. oktober 2005 Tror nok du må regne med å betale litt mer hvis du skal ha ok utstyr. Jeg har fått nytt utstyr ganske nylig, var veldig heldig og fikk ski til 500 kr, men det er ikke av de nyeste modellene da, bindinger til 750, dette var også et meget godt tilbud. Skoene kostet 1900 og staver som jeg skal kjøpe 550. Som du ser ble dette nærmere 4000 og det er ikke alt av utstyret er det beste du får, og ikke det dyreste heller. Carvingski er for dem som kjører mest i bakker, gjør du ikkje det er det nok bedre og velge telemark eller freeride. Oslosportslager har noen bra tilbud nå, du kan jo ta en titt der. Der koster billigste telemarkspakke med ski, bindinger og støvler ca 5500 og da er den redusert med ca 2000 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #7 Del Skrevet 21. oktober 2005 Tja, dei snille så..... ← Hvis forumet sperres for gjester går du glipp av de snille også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 24. oktober 2005 #8 Del Skrevet 24. oktober 2005 Carvingski er for dem som kjører mest i bakker, gjør du ikkje det er det nok bedre og velge telemark eller freeride. ← Det er ikke noen motsetning mellom carving og telemark... Carving betyr jo bare at det er god innsving på skiene. Jeg ville gått for ski som funker bra i bakke, men som tåler en tur utenfor løypa. Og det vil vel de fleste carvingski gjøre, eller hva? Skal du kjøre mye i løssnø, bør du velge en litt bredere ski, den vil flyte bedre oppå snøen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. oktober 2005 #9 Del Skrevet 24. oktober 2005 Takk for gode svar! No er vi på utkikk etter tilbud! Blir nok for det meste løypekjøring på oss, tenker eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #10 Del Skrevet 26. oktober 2005 Tusen takk for supert svar, Gjest!! Då skal vi på ski-jakt!!! ← Bare hyggelig Håper du finner noe bra, å at du får en bra telemarkvinter, hihi. Til dere som snakker om carving. Jeg kjører mest bakke, noen ganger løssnø. Har ikke råd til to par ski, så har valgt ordentlige carving ski som er sånn passe brede at de er gode å kjøre med overalt. Eneste å tenke på er at det er lettere med kortere ski i løssnø, og litt lengre i bakke. Jeg er 168 cm høy og har 170cm lange ski. Det er ypperlig for meg. Men skal jeg ha meg nye går jeg nok ned til rundt 165 cm lange ski tenker jeg. I og med at jeg 'leker' meg en del også, og liker å utforske forskjellige hoppsvinger, hopp etc i løssnøen. Men spør de som selger ski, de fleste vet hva de snakker om, å finner en bra ski når de ser deg. Ang. str, vekt og bruksområde. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå