Gå til innhold

Fikk plutselig oppkjøring på onsdag, men har avtalt vakter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk plutselig ledig time for oppkjøring på onsdag. Men det går utover mandag og tirsdag også. For da må jeg kjøpe dobbelt kjøretimer på dagen. 

Jeg er ringevikar gjennom byrå og har avtalt vakter for to uker fremover. Kan jeg si det til min arbeidsgiver? At jeg må ta fri mandag-onsdag på grunn av det? Eller er det en grunn som ikke blir godtatt?

Anonymkode: 6f86e...b0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg kan jobbe korte timer, altså at jeg drar fra jobb også kommer tilbake etter kjøring. Men da er jeg borte fra jobb 2-3 timer. Og det er jo nesten halve dagen? Vet ikke om det blir godtatt

Skrevet

Jobber i barnehage ringevikar.  Gjennom byrå

Skrevet

Det er ikke sånn at du plutselig har krav på fri, nei, men du kan jo høre mer arbeidsgiveren om det er mulig å lage en avtale. 

Anonymkode: 6fee2...f22

• Liker 5
Skrevet

Du trenger jo bare fri onsdag så det må jo gå greit

Anonymkode: 9c5b8...305

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobber i barnehage ringevikar.  Gjennom byrå

Adecco? Hvis ja så er det bare å si ifra at du kan ikke alikevel, eller ringe inn syk?

Anonymkode: 309ab...2fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Adecco? Hvis ja så er det bare å si ifra at du kan ikke alikevel, eller ringe inn syk?

Vurderer å ringe inn syk fordi er redd for å spørre også få et nei. Når jeg allerede har bestilt kjøretimer. 
min teori går ut i februar. Har failet en gang. Derfor er det super viktig dor meg å få tatt den nå

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke sånn at du plutselig har krav på fri, nei, men du kan jo høre mer arbeidsgiveren om det er mulig å lage en avtale. 

Nei, men det kom ledig time plutserlig idag. Og sånn er det. Ledig timer kommer plutserlig for oppkjrøing. Er helt fullt

Skrevet

Er jo litt merkelig å komme med bestått sertifikat når man har vært syk. 

Men er du helt sikker på at du burde kjøre opp når du trenger doble timer dagene før? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vurderer å ringe inn syk fordi er redd for å spørre også få et nei. Når jeg allerede har bestilt kjøretimer. 
min teori går ut i februar. Har failet en gang. Derfor er det super viktig dor meg å få tatt den nå

Forstår meg ikke på det å ringe inn syk om det ikke er sant. Det er jo løgn. Blir det oppdaget blir man antakelig avskjediget og svartelistet. Jeg ville aldri ansatt en som jeg mistenkte å "melde seg syk" fordi hen trengte fri.

• Liker 5
Skrevet

Dårlig prioritering, og ikke en person jeg ville hatt ansatt i min bedrift. Arbeismoralen til yngre generasjoner nå er helt forkastelig.

Anonymkode: ddc00...824

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er jo litt merkelig å komme med bestått sertifikat når man har vært syk. 

Men er du helt sikker på at du burde kjøre opp når du trenger doble timer dagene før? 

Nei? Så klart sier ikke du at du skal ta oppkjøring. Og hvor skal du med sertifikatet etter bestått prøve? Ingen som tvinger OP til å gå rundt med den. 

Skrevet

ts her.

Jeg skjønner ikke, det er INGEN oppkjøringtimer i nærheten. Det dukker plutserlig opp. Og jeg har sett i en uke nå. Og fant endelig en perfekt time. Så da måtte jeg ta. + min teori går ut februar, så det er nå eller aldri.

bør ikke jobben ha forståelse? 
mandag og tirsdag trenger jeg også fri fordi jeg trenger å øve. Det er dyrt å ta oppkjøring og jeg vil gjøre mitt beste.

Bør jeg heller melde sykdom? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dårlig prioritering, og ikke en person jeg ville hatt ansatt i min bedrift. Arbeismoralen til yngre generasjoner nå er helt forkastelig.

Anonymkode: ddc00...824

Dårlig priotering?

min far hadde dødsfall og da nektet dette elendig byrå å betale meg da de mente sorg ikke var grunn. Saken gikk videre til nav automtisk og nav skulle brtale. Nav gransaket saken og snakka med legen. De kom frem til at jobben er PLIKTIG til å betale. Så da betalte nav,  og dem skulle få tilbake fra byrå.  Dette skjedde for ikke lenge siden. Jeg maste etter pengene denne perioden, og sa jo jeg har rett og de nektet. Men jeg hadde riktig :) en sjef som mener din egen ung far sin dødsfall ikke er grunn for fri? Er det virkelig en sjef du vil priotere

dette byrå er noe dritt, de behandler folk sykt dårlig.  

Så selvsagt prioterer jeg lappen?

• Liker 1
Skrevet

Dropp kjøretimer mandag og tirsdag, og få heller oppvarmingstime før du kjører opp. 
Så ringer du konsulenten din og forklarer saken i morgen. 
Teorien kan du ta på nytt. Er det ikke to år den er gyldig? 

Anonymkode: 30ed0...239

• Liker 2
Skrevet

Du trenger vel ikke fri fra jobb for å ta kjøretimer? De tar du jo utenfor arbeidstiden?

Jeg hadde spurt om fri på onsdag for oppkjøring. 

• Liker 3
Skrevet

Så lite ansvarsfølelse folk har for jobben sin. Hadde noen vært ringevikar i min jobb, og takket ja til arbeidstimer, for så å prøve å unngå dem pga en oppkjøring, ja, da hadde ikke vedkommende fått flere telefoner om jobbing fra min arbeidsplass. Voks opp, ta ansvar, du har allerede lovet deg bort til jobbing, og da burde det ikke være spørsmål om hva du skal prioritere. 

Anonymkode: b474f...b01

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så lite ansvarsfølelse folk har for jobben sin. Hadde noen vært ringevikar i min jobb, og takket ja til arbeidstimer, for så å prøve å unngå dem pga en oppkjøring, ja, da hadde ikke vedkommende fått flere telefoner om jobbing fra min arbeidsplass. Voks opp, ta ansvar, du har allerede lovet deg bort til jobbing, og da burde det ikke være spørsmål om hva du skal prioritere. 

Jeg synes det er helt menneskelig å ønske fri for å kjøre opp, men spørsmålet er måten man gjør det på. Her bør man kontakte sjefen, forklare situasjonen og si at det er av stor betydning å få fri denne dagen og at man evt. jobber "når som helst "ellers. Å "ringe inn syk" er ingen opsjon.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet du det er håpløst å få oppkjøring flere steder i landet vårt, min datter har lett i 2 måneder for å finne ledig time, plutselig dukker det opp og da må en ta den. Heldigvis fant hun, men hun går på VGS så litt enklere, men de bør ha kjøretimer og oppvarmingstime tett på. Handler ikke om mangel på ansvarsfølelse fra ts sin side, men at det er håpløse tilstander, mye pga corona å få oppkjøring ved x antall stasjoner rundt om. Hadde jeg vært ts sin sjef hadde jeg fått stokket om kabalen og lagt til rette for at hun skulle få til dette, da hadde ts følt seg  verdsatt som ansatt også

Anonymkode: bb920...33f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

mandag og tirsdag trenger jeg også fri fordi jeg trenger å øve.

Nei det trenger du ikke. Du skulle øvd mens du ventet på time for oppkjøring, er du ikke klar nå er du ikke klar for å ferdes på veien alene etterpå heller.

Skal du alikevel ta ekstra kjøretimer tar du det utenom arbeidstid.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...