AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Etter en lett «stripping» idag har jeg hatt små murringer. Har vært på lekeplassen med barn, og merker det murrer nederst i magen. Så det jeg lurer på er om noen har erfaringer, og hvordan fødselen startet etter ? Anonymkode: bbdac...4cf
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Startet tre uker etterpå... Anonymkode: a1ae6...5e7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Startet tre uker etterpå... Anonymkode: a1ae6...5e7 Merket du noe etter i det hele tatt? Anonymkode: bbdac...4cf
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Ble strippet en torsdag, slimproppen gikk samme kveld. (Mase)rier startet fredag ettermiddag og pågikk hele lørdagen, men ble aldri regelmessige nok til å dra inn. Vannet gikk natt til søndag, og hun ble tilslutt født midt på dagen søndag. Ene jordmora mente at det halvannet døgnet med ineffektive rier godt mulig var på grunn av strippingen 🙃 Anonymkode: f1933...1e3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 Jeg ble strippet før igangsetting, fikk mye murring, blødning og masrier. Men ga ingen effekt (De håpte jeg skulle modne litt mer). Anonymkode: de2dc...1ff
Odine Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 (endret) Har født tre ganger og ble før første fødsel strippa av en lege som trodde jeg var et slakt. gikk hjem med intense maserier i 3 døgn før riene kom. Takka pent nei til denne merkelige praksisen de to forrige gangene . Endret 16. januar 2022 av Odine
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 Takk for svar! Har hatt svake smerter i hele dag, merker at kynnerne er litt hardere nå i kveld med en form for nedpress og stikking nederst i magen (?). Anonymkode: bbdac...4cf
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 Jeg ble strippet rundt kl. 12 på termindatoen. Rett etterpå fikk jeg ganske kraftige murringer og begynte å skjelve/riste på samme måte som jeg gjorde under første fødsel, men det ga seg igjen. Utover ettermiddagen hadde jeg litt blod på papiret ved dobesøk, men kjente lite nytt. Kl. 02.30 våknet jeg av at vannet gikk, 04.30 var babyen født. Men om det skyldtes strippingen eller om jeg uansett hadde født da vet jeg ikke. Jordmoren sa at det var helt modne forhold og tøyelig til 4 cm før jeg ble strippet, så fødsel nærmet seg nok. Lykke til med fødsel! Anonymkode: e57b1...766
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 Statistisk sett har ikke stripping noe for seg, og jordmødre i dag ønsker egentlig som oftest ikke å gjøre det. Er du dog moden og rundt termin kan det bidra til fremgang, men selv da gjør det ofte som i ditt tilfelle - gir murringer og masrier. Håper for din del at det utvikler seg snart, og at du ikke må gå rundt slik i flere uker 🙂 Anonymkode: 33441...62d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #10 Skrevet 16. januar 2022 Ble strippet av lege fire dager på overtid, murringer startet og morgenen etter startet riene. Garanter at det hadde effekt på meg. Ingen murringer før jeg ble strippet, merket med en gang etterpå at ting begynte å skje. Anonymkode: da040...936
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Skrevet 16. januar 2022 Hva gjør de når de stripper? Anonymkode: 43d78...1e3
Juss-jenta Skrevet 16. januar 2022 #12 Skrevet 16. januar 2022 Jeg ble strippet onsdag formiddag. Blødde litt etterpå og fikk mye murringer. Vannet gikk natt til fredag, og hun kom 4 timer senere. Er ganske sikker på at det var strippingen som gjorde susen. Hadde ikke noen murringer før det ☺️
Hjulvisp Skrevet 17. januar 2022 #13 Skrevet 17. januar 2022 Jeg ble strippet på 41+0. Fikk svak blødning. Fikk rier natt til 41+1, og på kvelden 41+1 fødte jeg sønnen min. Altså ett og et halvt døgn etter strippingen. Jeg har ingen følese av at det var strippingen som satte i gang fødselen, men det kan jeg jo egentlig ikke vite 😊
mingus Skrevet 17. januar 2022 #14 Skrevet 17. januar 2022 Jeg ble det en onsdag, så igjen på fredagen og da startet riene og ytre vannavgang på ettermiddagen. Babyen kom mandag morgen, da.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #15 Skrevet 17. januar 2022 mingus skrev (31 minutter siden): Jeg ble det en onsdag, så igjen på fredagen og da startet riene og ytre vannavgang på ettermiddagen. Babyen kom mandag morgen, da. Løsnet de fosterhinnen? Og var du moden? Anonymkode: bbdac...4cf
mingus Skrevet 17. januar 2022 #16 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Løsnet de fosterhinnen? Og var du moden? Anonymkode: bbdac...4cf Jeg er ikke sikker på hva den kalles 😅 Det er jo 2 hinner, den første ikke så mye vann, den andre med alt vannet og babyen oppi som man sier "vannet har gått" om. Så det var kun den første som gikk av seg selv da vi var på vei til butikken, den store måtte de ta på sykehuset. Mener å huske de sa jeg hadde litt åpning og var moden ja, de kunne kjenne håret til babyen og alt da de strippet
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #17 Skrevet 17. januar 2022 Var dere modne før stripping? Anonymkode: bbdac...4cf
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #18 Skrevet 17. januar 2022 Jeg gikk med både rier av og på, og myyyye kynnere i 3 uker. Hadde vel va 2-3cm en uke også. Etter at ei jordmor røska pittelitt, fødte jeg i full fart samme kveld Anonymkode: 603eb...2bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå