Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er møkklei av forholdet, av at det er jeg som har hovedansvarfor hjem og barn. Nå er han i pappaperm, og i går spilte han med venner på nett hele kvelden og halve natta. Baby sover kun inntil oss, og sovner ikke før mellom ett og fire, så avtalen er egentlig at jeg skal få sove alene en natt i helgen sånn at jeg får sovet ut siden jeg bare sover maks 3-5 timer hver natt pga baby. Nå er helgen over og jeg er like trett, og sur. 

Men jeg orker ikke en krangel i dag! Hvordan kan jeg bli blid/klare å late som jeg er blid såvi ikke krangler? Merker at vi begge er litt sure..

Anonymkode: 82799...aa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare si at du har en dårlig dag og prøv å minimere samtalene mellom dere? 

Anonymkode: 46605...d03

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er møkklei av forholdet, av at det er jeg som har hovedansvarfor hjem og barn. Nå er han i pappaperm, og i går spilte han med venner på nett hele kvelden og halve natta. Baby sover kun inntil oss, og sovner ikke før mellom ett og fire, så avtalen er egentlig at jeg skal få sove alene en natt i helgen sånn at jeg får sovet ut siden jeg bare sover maks 3-5 timer hver natt pga baby. Nå er helgen over og jeg er like trett, og sur. 

Men jeg orker ikke en krangel i dag! Hvordan kan jeg bli blid/klare å late som jeg er blid såvi ikke krangler? Merker at vi begge er litt sure..

Kanskje kvitte deg med den største babyen......

Anonymkode: d7303...c98

• Liker 8
Skrevet

Du minner deg selv på hva motivasjonen din var for å inngå dette forholdet. Du gjorde, med vitende og vilje, endel kompromisser i valg av partner. Du satte ned standarden. Det var et valg du tok av en eller flere gode grunner. Nå må du Vålerenga med konsekvensene, som vi alle må.

Ja, du kan angre på valget. Men det var et fritt valg. Tenk tilbake på motivasjonen din og forestill deg alternativet. For du oppnådde fordeler, reelle eller innbilte, ved å velge han fyren her.

Dersom du tenker at dette virkelig ikke er verdt det? Ok. Det er aldri for sent å angre. Etabler dere i tilstøtende enheter i en tomannsbolig, lei naboleiligheten eller finn en annen ok løsning.

Løsningen her og nå er å huske at du er et voksent menneske. Du tåler å ha en dårlig dag, uke eller år. Fordi dette er ditt valg. Barnet verken skal eller må tåle at dere voksne angrer valgene dere tok. Så svaret er at dere tar dere sammen. I dag, i morgen og hver dag. Må dere velge å krangle en dag? Barnevakt først. Man krangler aldri med barn i huset.

Anonymkode: 849d1...15e

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er han sur? 🤔

Tenker i kveld at du sier at du legger deg på eget rom i natt siden du ikke fikk gjort det som avtalt i helgen og du er nødt til å sove 1 natt før jobbuken. Ikke lag noen diskusjon eller si det på en sur måte bare si det helt vanlig som en faktaopplysning.

En dag bør dere også snakke om at han må avlaste ennå mer om natten det er jo ikke så bra at du bare sover 3-5 timer når du skal på jobb.. sov han like lite når du var i perm og han skulle på jobb?

Anonymkode: c8e7d...4d3

• Liker 2
Skrevet

Tenker også at du burde få gå og ta deg en lur nå. Så si til ham at du er i dårlig humør pga søvnmangel og må få sove nå siden du måtte være med baby i natt. Så kan han henge med baby nå mens du sover. 

Anonymkode: c8e7d...4d3

• Liker 1
Skrevet

Sett dere ned og lag en ukeplan.
Skriv ned hva som skal gjøres i løpet av uken, og hvem som har ansvaret for de ulike tingene. Bestem også hva dere skal ha til middag, så slipper dere å måtte diskutere det hver ettermiddag når dere er sultne. 
La samboeren din få komme med sine forslag før du kommer med dine forslag. Diskutér de ulike forslagene, og bli sammen enige om et kompromiss. 

Anonymkode: ddb45...64c

• Liker 1
Skrevet

Han har pappaperm, da kan han ta nattevåking. Det sier seg selv at du ikke kan være våken til klokka 4 når du skal på jobb. Regner ikke med at han måtte være våken til 4 når du hadde mammaperm?

Men dere må prøve å få baby til å sove om natten. Snart skal dere begge på jobb.

Anonymkode: 242a3...75b

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger i tillegg til brukerdebatt.

- Rhodiola, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...