AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #21 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De som bor i etasjen over meg trenger ikke det, her i kjelleren funka det veldig dårlig å ha igjen døren. Leste da at den bør stå åpen for luftsirkulering. Ts kan jo prøve det og se Anonymkode: be030...87d Jeg er ts. Jeg bor altså i et hus, ikke en kjellerleilighet. Soverommet er over bakkenivå. Anonymkode: 67d54...3aa
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #22 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ts. Jeg bor altså i et hus, ikke en kjellerleilighet. Soverommet er over bakkenivå. Anonymkode: 67d54...3aa Det vet jeg, men jeg tenker at du kan jo prøve og se om det hjelper å ha oppe døra på natt. Husk at den som sover der svetter og avgir varme, og om det er NULL lufting og ventiler åpne så blir det fuktig. Husk at fukt i vinduskarmen er bare litt av det, det finnes på alle flater i rommet. Anonymkode: be030...87d 3
Jokernord Skrevet 16. januar 2022 #23 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Badet er er helt annet sted. I tillegg er døra til badet alltid lukket og vifta går. Nei, ingen ventil. Vi lufter. Anonymkode: 67d54...3aa Hvordan varmekilde er det i rommet ? Det kan hjelpe med en panelovn under vinduet. Men om det ikke finnes noen form for lufting på soverommet så burde dere ta dette opp med utleier. Det er en svært liten kostnad å ordne opp i dette for utleier.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #24 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det vet jeg, men jeg tenker at du kan jo prøve og se om det hjelper å ha oppe døra på natt. Husk at den som sover der svetter og avgir varme, og om det er NULL lufting og ventiler åpne så blir det fuktig. Husk at fukt i vinduskarmen er bare litt av det, det finnes på alle flater i rommet. Anonymkode: be030...87d Ja får se hva vi kan gjøre. Tenker vi flytter. Anonymkode: 67d54...3aa 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #25 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja får se hva vi kan gjøre. Tenker vi flytter. Anonymkode: 67d54...3aa Håper dere ikke har ødelagt boligen med å ikke lufte godt da... kan bli dyrt for dere. Anonymkode: 661c0...57e 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #26 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja får se hva vi kan gjøre. Tenker vi flytter. Anonymkode: 67d54...3aa Ja men hvis dere ikke flytter i kveld så kan dere ha døra åpen i natt og se, ikke dra gardinene helt igjen heller om de tetter litt Anonymkode: be030...87d 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #27 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Håper dere ikke har ødelagt boligen med å ikke lufte godt da... kan bli dyrt for dere. Anonymkode: 661c0...57e Idiot. Anonymkode: 67d54...3aa 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #28 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Idiot. Anonymkode: 67d54...3aa Det kan jo det, dere plikter jo å behandle boligen bra. Alle vet jo at man må lufte om vinteren når det ikke er ventil Anonymkode: 661c0...57e 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #29 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan jo det, dere plikter jo å behandle boligen bra. Alle vet jo at man må lufte om vinteren når det ikke er ventil Anonymkode: 661c0...57e Vi har luftet helt vanlig og jeg har allerede skrevet det flere ganger i tråden. Vi har bodd her kun et halvt år. Men takk, på begynnelsen av tråden var jeg lei meg og stressa, nå er jeg bare sint. Har ikke tenkt å betale en krone. Det er VÅR helse dette går ut over, pga den amatørmessige oppussinga. Anonymkode: 67d54...3aa 1
trøndermann38 Skrevet 16. januar 2022 #30 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja får se hva vi kan gjøre. Tenker vi flytter. Anonymkode: 67d54...3aa Fornuftig, luft så mye dere kan og ikke bruk soverommet
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #31 Skrevet 16. januar 2022 trøndermann38 skrev (Akkurat nå): Fornuftig, luft så mye dere kan og ikke bruk soverommet Om jeg får fjernet det, vil det fortsatt være farlig? Anonymkode: 67d54...3aa
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #32 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har luftet helt vanlig og jeg har allerede skrevet det flere ganger i tråden. Vi har bodd her kun et halvt år. Men takk, på begynnelsen av tråden var jeg lei meg og stressa, nå er jeg bare sint. Har ikke tenkt å betale en krone. Det er VÅR helse dette går ut over, pga den amatørmessige oppussinga. Anonymkode: 67d54...3aa Helt vanlig lufting er ikke nok når det ikke er ventil der. Anonymkode: 661c0...57e 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #33 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt vanlig lufting er ikke nok når det ikke er ventil der. Anonymkode: 661c0...57e Strengt tatt utleier som har skylda for det. Vi har lufta med vindu og hatt åpen dør, pluss brukt varmeovn. Det burde holde. Anonymkode: 67d54...3aa 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #34 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Idiot. Anonymkode: 67d54...3aa Jeg synes det er unødvendig å svare folk sånn og si at du er sint, du plikter å bevare den boligen, bare fordi den ikke er som du er vant til så kan ikke du kjøre på som om den skulle være som de andre stedene du har bodd. Du må jo sette deg inn i hvordan huset du bor i fungerer. Jeg lurer forresten på hvordan dere plutselig har fått så mye mugg i vinduskarmen at du ikke får det vekk dersom du har luftet? Har du ikke lagt merke til det før? Anonymkode: be030...87d 2
trøndermann38 Skrevet 16. januar 2022 #35 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om jeg får fjernet det, vil det fortsatt være farlig? Anonymkode: 67d54...3aa Det kan jo være inni selve treverket, det må man nesten måle.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #36 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Strengt tatt utleier som har skylda for det. Vi har lufta med vindu og hatt åpen dør, pluss brukt varmeovn. Det burde holde. Anonymkode: 67d54...3aa Ja da har du gjort ditt. Dette er jo ikke vanlig, jeg ville sagt ifra. Kanskje kommer det tilbake og det er ikke sundt å bo sånn Koster vel 400kr i året å være medlem i leieboerforeningen, der får du hjelp om du trenger det. Anonymkode: 88360...e8c 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #37 Skrevet 16. januar 2022 Rommet må luftes skikkelig minst en gang om dagen. Skikkelig lufting med vinduet på vidt gap i minimum 5 minutter slik at all luft er skiftet ut. I tillegg må gardiner, rullegardin eller persienner fjernes fra vindusflaten på dagtid, lufta legger seg der det er kaldest. Dernest må rommet varmes opp til minimum 20 grader og holde den temperaturen noen timer. Tørk vekk kondensen i vinduet allerede om morgenen. Anonymkode: afd75...231
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #38 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg synes det er unødvendig å svare folk sånn og si at du er sint, du plikter å bevare den boligen, bare fordi den ikke er som du er vant til så kan ikke du kjøre på som om den skulle være som de andre stedene du har bodd. Du må jo sette deg inn i hvordan huset du bor i fungerer. Jeg lurer forresten på hvordan dere plutselig har fått så mye mugg i vinduskarmen at du ikke får det vekk dersom du har luftet? Har du ikke lagt merke til det før? Anonymkode: be030...87d Ja, det er jeg enig i. Men det er ganske åpenbart at personen jeg svarer bare prøver å få meg til å føle meg verre og sier at det blir «dyrt». Det er mange slike personer her på kg, vil bare trykke andre ned. Ang det andre du skriver: Det er tenåringen som sover der og det ble oppdaget i dag. Tenåringen har luftet selv. Forrige gang jeg var inne der og sjekket/luftet, var ca litt over en uke siden. Da var det vått, men ikke mugg. Vi snakket da om viktigheten av lufting osv. Jeg synes også det er rart det har kommet så fort, men det har vært store værskifte her i det siste, mulig det har noe å si. Anonymkode: 67d54...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #39 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, det er jeg enig i. Men det er ganske åpenbart at personen jeg svarer bare prøver å få meg til å føle meg verre og sier at det blir «dyrt». Det er mange slike personer her på kg, vil bare trykke andre ned. Ang det andre du skriver: Det er tenåringen som sover der og det ble oppdaget i dag. Tenåringen har luftet selv. Forrige gang jeg var inne der og sjekket/luftet, var ca litt over en uke siden. Da var det vått, men ikke mugg. Vi snakket da om viktigheten av lufting osv. Jeg synes også det er rart det har kommet så fort, men det har vært store værskifte her i det siste, mulig det har noe å si. Anonymkode: 67d54...3aa Sitter nok inne i selve vinduskarmen. Må luftes mye oftere enn hver uke. Anonymkode: 661c0...57e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #40 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Betyr det at det er vår skyld at det har blitt sånn? Anonymkode: 67d54...3aa Hvis dere tørker klær innendørs på stativ, så vil dette avgi fuktighet i luften i hele boligen. Det er skadelig for innemiljøet. For deres egen del bør dere sørge for at luftfuktigheten ikke stiger ved å kjøpe dere en luftavfukter. Den plasseres i et lukket rom (lukk dør og vindu) sammen med tørkestativet med vått tøy, og så tørker den tøyet og luften på få timer. Blir ingen kondens i vinduskarmen, ingen fukt eller mugg. Det er noe alle bør tenke på når de tørker tøy innendørs dag ut og dag inn. Anonymkode: 66c15...7a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå