Gå til innhold

Har kjæreste men holder på med ei barndomsvenninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt 26 her, har kjæreste på 23, vi har vært sammen i snart 2 år. Jeg er veldig glad i henne men ikke forelsket, men etter erfaring fra tidligere forhold vet jeg at det er en følelse som uansett ikke varer evig. For et par måneder siden traff jeg ei barndomsvenninne som jeg var sammen med (av og på typ) fra vi var 17-19. Hun har bare vært fast kjæreste med meg, ellers har hun vært singel gjennom studietida osv. Vi har alltid hatt en spesiell forbinnelse, og etter at hun tok opp kontakten har vi begynt å ligge sammen igjen. Jeg har skikkelig dårlig samvittighet overfor kjæresten min som jeg er glad i og har respekt for, men klarer alltid å legge den dårlige samvittigheten hver gang jeg skal over til min tidligere flamme…. Hun vil også mere med meg og er begynt å presse meg, samtidig som jeg opplever press fra arbeidsgiver og kjæreste, så jeg har det vanskelig nå om dagen. Jeg vet at jeg må bestemme meg for hva jeg vil gå for, men vil ikke såre noen av jentene, jeg har aldri lovet noen av dem noe, men det er jo aldri artig å bli forlatt, har aldri prøvd det selv, men tidligere kjærester har tatt det veldig tungt når jeg har trukket meg ut av forholdet….

Anonymkode: dfc8a...091

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Du har aldri lovet noen av de noe"? Du har jo lovet eksklusivitet antar jeg, når du kaller dere for kjærester. Nei, du må bare gjøre det slutt med kjæresten.

Anonymkode: c9335...73b

• Liker 16
Skrevet

Gjør det slutt

Anonymkode: 0052f...cb5

• Liker 2
Skrevet

Trekk deg fra begge to, og lev som singel til du vet hvordan du skal greie å være lojal i et forhold . 
Du har ikke de rette følelsene for hverken den ene eller den andre.
Finn deg en ff inntil videre  

Anonymkode: 9f1ac...d51

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gutt 26 her, har kjæreste på 23, vi har vært sammen i snart 2 år. Jeg er veldig glad i henne men ikke forelsket, men etter erfaring fra tidligere forhold vet jeg at det er en følelse som uansett ikke varer evig. For et par måneder siden traff jeg ei barndomsvenninne som jeg var sammen med (av og på typ) fra vi var 17-19. Hun har bare vært fast kjæreste med meg, ellers har hun vært singel gjennom studietida osv. Vi har alltid hatt en spesiell forbinnelse, og etter at hun tok opp kontakten har vi begynt å ligge sammen igjen. Jeg har skikkelig dårlig samvittighet overfor kjæresten min som jeg er glad i og har respekt for, men klarer alltid å legge den dårlige samvittigheten hver gang jeg skal over til min tidligere flamme…. Hun vil også mere med meg og er begynt å presse meg, samtidig som jeg opplever press fra arbeidsgiver og kjæreste, så jeg har det vanskelig nå om dagen. Jeg vet at jeg må bestemme meg for hva jeg vil gå for, men vil ikke såre noen av jentene, jeg har aldri lovet noen av dem noe, men det er jo aldri artig å bli forlatt, har aldri prøvd det selv, men tidligere kjærester har tatt det veldig tungt når jeg har trukket meg ut av forholdet….

Herregud, hva slags patetisk menneske er man når man holde på slik?? Hva faen i he....!! 

Stakkars kjæresten din. Du kaller henne kjæreste, og det betyr i seg selv du ikke skal pule rundt! Hadde du likt at hun pulte på noen bak din rygg?? Neppe! Fy flate. Ikke rart du kaller deg gutt 26...for dette er så umoden oppførsel. Mann er du ikke, det er sikkert og visst.

Gjør slutt med hun du kaller kjæreste NÅ. 

Anonymkode: 5a9d2...466

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva har arbeidsgiver med dette å gjøre ? 

• Liker 4
Skrevet

Du snakker om respekt. Mennesker man gjør sånt mot har man ikke respekt for. 
Håper du en dag opplever det samme tilbake fra noen så får du virkelig følt på  hvordan det er å bli bedratt☺️

Anonymkode: 59a42...fe7

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har skikkelig dårlig samvittighet overfor kjæresten min som jeg er glad i og har respekt for, men klarer alltid å legge den dårlige samvittigheten hver gang jeg skal over til min tidligere flamme….

Nei, det har du ikke. Man er ikke utro mot folk man respekterer. 
I og med at du kaller henne kjæreste, er det underforstått at dere ikke ligger med andre med mindre dere spesifikt har en avtale om at det er ok. 

Endret av Loonsta
  • Liker 5
Skrevet
Loonsta skrev (1 time siden):

Nei, det har du ikke. Man er ikke utro mot folk man respekterer. 
I og med at du kaller henne kjæreste, er det underforstått at dere ikke ligger med andre med mindre dere spesifikt har en avtale om at det er ok. 

Jo det har jeg faktisk, ville jeg ellers ha skrevet herinne? Jeg har det fint når jeg er med min gamle kjæreste, men ellers føler jeg meg mildest sagt elendig, delvis pga dårlig samvittighet overfor jenta som egentlig fortjener mye bedre enn dette, og fordi jeg ikke klarer å finne ut av hva jeg vil....

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Høres ut som om du bør gjøre det slutt med kjæresten din. Hun bør få lov til å ha en kjæreste i fred, med mindre noe annet er avtalt  

Anonymkode: 4f280...606

• Liker 3
Skrevet

Du skriver her inne fordi du har dårlig samvittighet, eller at du skal få høre dump kjæresten eller dump gammel flamme. Du er en svært umoden gutt, som leker med kjæresten din sine følelser. Det du gjør nå kan skape problemer for henne inn i neste forhold. Den gamle flammen vet hva dere holder på med, og jeg har lite til overs for jenter som legger seg på rygg under slike forhold. Gjør det slutt med kjæresten, hun fortjener en langt bedre kjæreste enn det du er til henne.

Anonymkode: 54109...b51

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du skriver her inne fordi du har dårlig samvittighet, eller at du skal få høre dump kjæresten eller dump gammel flamme. Du er en svært umoden gutt, som leker med kjæresten din sine følelser. Det du gjør nå kan skape problemer for henne inn i neste forhold. Den gamle flammen vet hva dere holder på med, og jeg har lite til overs for jenter som legger seg på rygg under slike forhold. Gjør det slutt med kjæresten, hun fortjener en langt bedre kjæreste enn det du er til henne.

Anonymkode: 54109...b51

Hvis det var så enkelt, ville jeg jo ha gjort det, men jeg er jo glad i henne...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 13.56):

Jeg har skikkelig dårlig samvittighet overfor kjæresten min som jeg er glad i og har respekt for

...nei, det har du ikke, men den du har aller minst respekt for er deg selv. Ingen med selvrespekten i behold trenger nemlig å oppføre seg på den måten. 

Anonymkode: 5b7b1...642

• Liker 3
Skrevet

Vet den andre dama at du er i forhold?

Hvis hun vet det og bidrar til utroskap passer dere godt sammen siden deres da er begge umoralske og falske mennesker.

Anonymkode: 803e4...5b6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vet den andre dama at du er i forhold?

Hvis hun vet det og bidrar til utroskap passer dere godt sammen siden deres da er begge umoralske og falske mennesker.

Anonymkode: 803e4...5b6

Det vil jeg anta, det står på Fb.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke vet hva du vil, kanskje du kan legge kortene på bordet for begge to så kan de få bestemme hva de vil? Det er respektløst å holde på sånn bak din kjærestes rygg, er du så glad i henne og respekterer henne sånn som du beskriver så forteller du henne hva du holder på med bak ryggen hennes. 

Vi alle opplever press fra ulike hold innimellom, men det betyr ikke at du kan holde andre for narr sånn du gjør nå. Du må tåle å stå i ubehag på egenhånd og være såpass ærlig med deg selv. Virker som du bruker denne barndomsvenninnen som en "flukt", og det er ikke bra. 

Anonymkode: 3a1c0...d09

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvis du ikke vet hva du vil, kanskje du kan legge kortene på bordet for begge to så kan de få bestemme hva de vil? Det er respektløst å holde på sånn bak din kjærestes rygg, er du så glad i henne og respekterer henne sånn som du beskriver så forteller du henne hva du holder på med bak ryggen hennes. 

Vi alle opplever press fra ulike hold innimellom, men det betyr ikke at du kan holde andre for narr sånn du gjør nå. Du må tåle å stå i ubehag på egenhånd og være såpass ærlig med deg selv. Virker som du bruker denne barndomsvenninnen som en "flukt", og det er ikke bra. 

Anonymkode: 3a1c0...d09

Barndomsvenninnen min er også begynt å presse meg. Hun sier selv at hun ikke holder ut dette i lengden. Det er det jeg mener med press fra alle sider. Har vurdert å gjøre det slutt med begge og finne en annen dame for å få blanke ark. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har vurdert å gjøre det slutt med begge og finne en annen dame for å få blanke ark. 

Du må jo uansett gro litt ryggrad til når nye dama spør, "hvortil ble det slutt med eksen?"

Anonymkode: ca871...1c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du må jo uansett gro litt ryggrad til når nye dama spør, "hvortil ble det slutt med eksen?"

Anonymkode: ca871...1c8

tidligere kjærester og nåværende har heldigvis aldri interessert seg for eksen(e) mine! Så akkurat det gruer jeg meg ikke veldig for.

Skrevet

Du burde vel egentlig gjøre du slutt med begge, og være singel en god stund for å jobbe med deg selv slik at du kanskje klarer være trofast mot neste partner. Kjæresten du har nå fortjener iallefall mye bedre en deg. 

Anonymkode: 3bccd...d04

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...