AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Har en veldig travel jobb. Har hendt jeg har sagt jeg har vært litt dårlig i magen bare for å få noen små pauser på mobilen på wc. Vi har svært sjeldent mulighet å spise opp lunsjen vår uforstyrret (sykehus). Ofte må vi ta alarmer, svare på spørsmål, ta telefoner. Det hender jeg plasserer meg bevist på pauserommet. Altså setter meg lengst mulig unna inngang og gjerne mellom folk, og langt fra telefonen. Stort sett er det de som sitter lettest tilgjengelig som må reise seg pga det er mest lettvint. Jeg gjør jo ikke dette daglig da. Har en kollega som ofte er for sen så jeg/andre må gå 10-15 minutter over tiden jevnlig. Hender jeg ringer og sier jeg er "forsinket" når jeg vet hun er på jobb og hun kom for sent forrige dag og jeg måtte gå over. Anonymkode: 5effe...ce9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Kom også fra den andre tråden, jeg 😁 Det som er irriterende med meg er at jeg liker å jobbe og fikse ting selv. Liker ikke å delegere. Jeg er også sensitiv og tar ting personlig, blir fort lei meg. Kan ikke bare «la ting gå» uten å snakke om det først. Anonymkode: 23100...1ea 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Er ikke interessert i å dele private ting, er kun på jobb for å jobbe. Anonymkode: e6b74...233 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke interessert i å dele private ting, er kun på jobb for å jobbe. Anonymkode: e6b74...233 Ja, det også. Jeg kan fortelle en del ting til kollegaer, men jeg kommer aldri til å adde dem på Facebook eller insta. Privat er privat. Anonymkode: 23100...1ea 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 Ja, jeg sovnet på toalettet en gang. Måtte skylde på dårlig mage😆 Begynte å røyke på jobb, bare fordi jeg syntes det var urettferdig at mine kollegaer hadde mer pause enn meg som ikke røykte🙈 Kan være morgengretten, og ja, det kan ofte merkes. Har også forsovet meg flere ganger en bra er😬 Anonymkode: e433a...d42 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det også. Jeg kan fortelle en del ting til kollegaer, men jeg kommer aldri til å adde dem på Facebook eller insta. Privat er privat. Anonymkode: 23100...1ea Jeg synes det er kjekt å vite litt om kolleger. Er venner med de fleste på Facebook, men nå bruker jeg jo kun Facebook til kommunikasjon og arrangement. Så deler lite privat. Men forstår dere som ikke ønsker. Noen vil jo at jobben skal bli en gjeng. Helge sammen på tur, ut på byen+++++. Der faller jeg av lasset! Anonymkode: 5effe...ce9 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 Ja, det kan jeg innrømme at jeg har vært iblant. Kan nok kanskje oppleves som litt masete. Men igjen, det er jo egentlig fordi det er deadlines, og når jeg er avhengig av andre for å få gjort min jobb så blir det slik iblant. Jeg kan ikke vente på alt og alle alltid, for det er enkelte kolleger som jobber ufattelig treg og som følger lite opp, så da blir det sånn at jeg må gjøre det. Anonymkode: a02eb...8dd
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, det kan jeg innrømme at jeg har vært iblant. Kan nok kanskje oppleves som litt masete. Men igjen, det er jo egentlig fordi det er deadlines, og når jeg er avhengig av andre for å få gjort min jobb så blir det slik iblant. Jeg kan ikke vente på alt og alle alltid, for det er enkelte kolleger som jobber ufattelig treg og som følger lite opp, så da blir det sånn at jeg må gjøre det. Anonymkode: a02eb...8dd Så det er kollegaenes skyld? Anonymkode: 23100...1ea 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 Jeg har blitt slengt mye dritt i trynet fordi jeg i følge andre er beskjeden person. Målet mitt fremover er å ikke ta i mot dritten og hele svare med samme mynt. Så personligheten min er tydeligvis irriterende for andre og dritt. Anonymkode: 017d7...da9 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #10 Skrevet 16. januar 2022 Jeg er, imotsetning til det som stod i søknaden min, skikkelig ræva på samarbeid, ender som regel opp med at jeg gjør alt for jeg synes ikke andre gjør det bra nok. Heldigvis har jeg ikke en stilling nå hvor det er behov for samarbeid. Jeg er i tillegg en sånn «know-it-all» 🙈 Klarer ikke la være å si noe når folk gjør ting tungvindt når jeg vet bedre/lettere måter. Anonymkode: aec35...7f4 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er, imotsetning til det som stod i søknaden min, skikkelig ræva på samarbeid, ender som regel opp med at jeg gjør alt for jeg synes ikke andre gjør det bra nok. Heldigvis har jeg ikke en stilling nå hvor det er behov for samarbeid. Jeg er i tillegg en sånn «know-it-all» 🙈 Klarer ikke la være å si noe når folk gjør ting tungvindt når jeg vet bedre/lettere måter. Anonymkode: aec35...7f4 Jeg og. Men jeg håper at jeg pakker det inn godt nok til at det ikke er irriterende Men vet ikke om jeg klarer det. jeg kan få litt kort lunte når en spesiell kollega for 100.gang ikke gjør oppgavene hun har fått på en skikkelig måte. Spesielt når det er tidspress. Tror nok hun kan synes jeg er en hurpe noen ganger. Men jeg blir så lei og sliten av å måtte rette opp oppgavene hennes hele tiden selv om hun får grundige forklaringer på hva som skal gjøres, hvordan og at det er bare å spørre om det er noe som er uklart. Klarer å holde irritasjonen inne stort sett, men enkelte ganger tipper det over. Anonymkode: 90d2f...447
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #12 Skrevet 16. januar 2022 Jeg håper ingen oppdager hvor lite kunnskap jeg har, og at jeg er avhengig av kollegaer for å ikke feil fullstendig. Jeg har hatt flaks og aldri måtte vist frem vitnemål fra bacheloren min. Jeg er og en av de som unngår å gjøre oppgaver, så andre ender opp med de. Ikke noe jeg er stolt av, men som en anonym melding her,så er jeg i allfall ærlig. Anonymkode: 25fb1...0c8 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #13 Skrevet 16. januar 2022 Hele og halve tråden her er jo innlegg av folk som sier "ja jeg er kanskje dårlig på det og det, men det er utelukkende alle andre sin feil" Anonymkode: 09bac...4ab 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #14 Skrevet 16. januar 2022 Jeg har vært veldig pirkete overfor kolleger, men har lært meg å gi mer f ... og holde kjeft. Likevel skjer det fremdeles at det glipper ut noe, enten fordi ting ikke blir gjort riktig, eller jeg ser at ting kunne ha blitt gjort bedre eller mer effektivt. Så er jeg ikke veldig interessert i å høre detaljerte fortellinger om kollegenes barn, kjæledyr osv. Spesielt ikke når vi har mye å gjøre, så jeg virker nok avvisende. I tillegg hender det at jeg gjør ting på min måte selv om ledelsen har sagt noe annet. Det er rett og slett fordi jeg mener min måte er bedre, spesielt i gitte situasjoner. Dessuten er jeg ikke spesielt god på å ta kritikk. I tillegg er jeg utålmodig og må ofte kjempe for å beherske meg overfor kolleger og andre. Anonymkode: 54652...375
Cordelia Skrevet 16. januar 2022 #15 Skrevet 16. januar 2022 Har lett for irritere meg over ting, og kommentere det, uten å si det klart ovenfor ledelsen. Er vel mest på grunn av at jeg enda er i prøvetida, Som andre her sier, ikke god på å ta kritikk. Prøver å gjemme det, men tror jeg er ganske gjennomskuelig.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #16 Skrevet 16. januar 2022 Prokrastinerer oppgaver, som er irriterende for de jeg samarbeider med som liker å være tidlig ute. Til gjengjeld så leverer jeg ordentlig arbeid, og har standarder for produktene vi leverer, som gjør at jeg ender opp med en høyere arbeidsbelastning da en del av mine kolleger sier seg fornøyd med skikkelig slett arbeid. Så dårlig at jeg ville vært flau om det var jeg som leverte det. Gjør om på arbeidet deres før vi leverer, totalt sett leverer vi ganske greit til slutt. Anonymkode: 033bd...387
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #17 Skrevet 17. januar 2022 Ja, og jeg skammer meg stadig over det Når kollegaer fikk forfremmelse, og ikke jeg, hadde jeg en tendens til å prøve å sabotere for dem istedenfor å hjelpe dem. Misunnelse, rett og slett. Har måttet gå mange runder med meg selv for å innse at det kanskje var en grunn til at alle andre ble forfremmet og ikke jeg. Anonymkode: ec99e...c78
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #18 Skrevet 17. januar 2022 Ja, jeg har ikke alltid vært den beste kollegaen. Spesielt husker jeg en periode der jeg selv slet med psykisk sykdom, hvor jeg hadde veldig kort lunte og var absolutt ikke mitt vanlige, høflige og hyggelige jeg. Det var så klart grunner til at jeg hadde det sånn, men det unnskylder jo ikke at jeg tok det ut på kollegaer. Har bedt om unnskyldning for dette senere. Ellers har jeg egenskaper som helt sikkert kan være irriterende for andre. Jeg er for eksempel perfeksjonist, og må hele tiden passe meg for å ikke bli for pirkete på andres arbeid. Kan lett synes at ting ikke er bra nok bare fordi jeg selv ville løst det på en annen måte. (Men jeg synes for så vidt det er en ting med de tingene jeg vet om at jeg sliter med. Det skumleste er jo hvilke dårlige sider og irriterende egenskaper som jeg ikke har skjønt selv at jeg har!) Anonymkode: 0759d...524
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå