Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vurderer å søke økonomi og administrasjon til høsten. Har ingen utdanning fra før av og lite på CV, vil jeg få meg en jobb eller er det bortkastet?

Anonymkode: 64430...915

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig mange som har den type utdannelse nå, og ikke alle får seg jobb. Jeg ville sett etter noe mer "spesialisert" om jeg var deg, evt. forberedt meg på å ta en master etter studiet. 

Anonymkode: 289c0...487

Skrevet

Jeg tok øk-adm og fikk første jobben jeg søkte på etter endt utdanning. 

Anonymkode: 36106...61c

Skrevet

Søk i vei, null problem å få jobb. Etter noen år med arbeidserfaring er det lett å flytte videre. Jeg jobber som revisor og samtlige av mine kunder melder om at det er vanskelig å finne folk til økonomiavdelinger, det er stor rift om potensielle kandidater

Anonymkode: 52b12...971

• Liker 2
Skrevet

Bare pass på hva du velger av fordypningsfag, sånn at du blir attraktiv for arbeidsmarkedet.

Anonymkode: 5103a...930

• Liker 1
Skrevet

Går det selv og det er utrolig mange som gjør det også. De fleste begynner enten på master fordi de liker det de gjør, ender opp i kundeservice i bank eller begynner på noe nytt. Så mitt råd er å kun studere det dersom du virkelig liker det og kan se for deg å ta master med spesialisering innen noe du vil jobbe med. Ellers ender du fort som kundeservicemedarbeider med 400.000 i årslønn

Anonymkode: 1ec1c...fcf

Skrevet

Anbefaler isåfall master med fokus på harde fag slik som finans, statistikk/kvantitativ metode og IT.

Blir mer attraktiv med slike fag enn med bare fag innen ledelse eller lignende myke emner som bedrifter egentlig ikke har særlig behov for, spesielt ikke fra nyutdannede.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Går det selv og det er utrolig mange som gjør det også. De fleste begynner enten på master fordi de liker det de gjør, ender opp i kundeservice i bank eller begynner på noe nytt. Så mitt råd er å kun studere det dersom du virkelig liker det og kan se for deg å ta master med spesialisering innen noe du vil jobbe med. Ellers ender du fort som kundeservicemedarbeider med 400.000 i årslønn

Anonymkode: 1ec1c...fcf

Jobber på kundesenter nå og har 550k i lønn, har fått ny jobb som finansrådgiver og går opp 70k i lønn. Nå har ikke jeg utdanning, men kundesenter som en start trenger ikke være krise 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 5f061...340

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jobber på kundesenter nå og har 550k i lønn, har fått ny jobb som finansrådgiver og går opp 70k i lønn. Nå har ikke jeg utdanning, men kundesenter som en start trenger ikke være krise 🤷🏼‍♀️

Hvordan kan du bli finansrådgiver uten utdanning?🤔

Anonymkode: 7c1be...a55

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare pass på hva du velger av fordypningsfag, sånn at du blir attraktiv for arbeidsmarkedet.

Anonymkode: 5103a...930

Hvilke fordypningsfag tenker du er lurt/dumt? Annet enn finans?

Anonymkode: 34138...3f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

8 år med erfaring fra inkasso og forsikring kundesenter, gode søknader, gode intervju og gode referanser. Fikk tilbud om stilling på hvitvaskingsavdeling i annen bank samtidig. Har rett og slett jobbet meg til det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Trenger egentlig ikke særlig økonomikunnskaper for å bli finansrådgiver. Er jo egentlig bare en selgerjobb.

Skrevet
Madah skrev (3 minutter siden):

Trenger egentlig ikke særlig økonomikunnskaper for å bli finansrådgiver. Er jo egentlig bare en selgerjobb.

Ikke i denne stillingen nei 😊 skal ikke jobbe med nye kunder.

Skrevet

Min mann jobber med finans i et relativt stort internasjonalt firma (i en stor by i Norge) og de sliter med å få nok folk til jobbene! Det virker som man som økonom kan velge og vrake i jobbtilbud for tiden!

Anonymkode: 5643c...70e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...