Gå til innhold

Har du noen kolleger som du irriterer deg over (alt fra morsomme historier til kranglete kolleger)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en kollega som hele tiden stilte meg spørsmål som "Det er så fint x sted, kjempefint å jogge og løpe der, har du vært der?". Jeg "har ikke hørt om/vært der, er ikke særlig glad i å jogge". Hun "hææææææ???? Har du ikke hørt om x sted? Det er jo såååååååå fint å jogge der". 

Slike ting kom hun med jevnlig. Erstatt x med 10 ulike plasser. Like overrasket hver gang. Hun kunne ikke forstå at ikke andre var like interessert i å jogge som henne. Og plassene hun nevnte var gjerne lokale runder man kunne løpe i diverse nabolag. Det var ikke snakk om fløyen liksom.

En annen tidligere kollega var også irriterende. Hver morgen, når kl var 08 (og alle startet) så hadde vi morgenmøte. Det stod alltid fremme kaffe og te. Vi forsynte av oss det og noen spiste kanskje en yoghurt til frokost i mens. Denne karen kom kl 08, satt fra seg sekken, og gikk ut igjen til tekjøkkenet vårt. Der begynte han å lage toast. Hver morgen. Så kom han inn igjen med fersk toast 0810. Da var møtet begynt. Han fikk aldri bemerkninger av sjefen. Vi andre ga beskjed en del ganger om at det var forstyrrende. En gang hadde jeg glemt frokost (pleide å spise noe enkelt jeg hadde med i vesken under møte). Da sprang jeg raskt ut (toast-karen ventet på toasten sin) og lagde meg et knekkebrød. Kom tilbake og sjefen så surt på meg og sa "møtet begynte 08". Da toast-karen kom 3min etter meg, så så ikke sjefen opp fra papirene hun leste gjennom en gang. 

Anonymkode: c4044...707

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg jobber nå - nesten alle, bortsett fra et par hederlige unntak. Men de verste er nok han som sender mail og kommer løpende tre sekunder senere for å spørre om jeg mottok den, og som hele tiden gjør feil (som jeg må rette opp i), han i ledergruppen som til enhver tid ignorerer det jeg sier, og foretrekker å gjøre ting på sin egen måte (selv om det ofte bryter med lover og regler), og han med adhd som har mange gode idéer, men som glemmer å rådføre seg med andre avdelinger for å finne ut om ting er mulig å gjennomføre, noe som resulterer i masse ekstraarbeid for andre å rydde opp i.

Har gudskjelov bare litt over to måneder igjen før jeg begynner et annet sted.

Anonymkode: 27d9d...e01

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Der jeg jobber nå - nesten alle, bortsett fra et par hederlige unntak. Men de verste er nok han som sender mail og kommer løpende tre sekunder senere for å spørre om jeg mottok den, og som hele tiden gjør feil (som jeg må rette opp i), han i ledergruppen som til enhver tid ignorerer det jeg sier, og foretrekker å gjøre ting på sin egen måte (selv om det ofte bryter med lover og regler), og han med adhd som har mange gode idéer, men som glemmer å rådføre seg med andre avdelinger for å finne ut om ting er mulig å gjennomføre, noe som resulterer i masse ekstraarbeid for andre å rydde opp i.

...og så glemte jeg: alle de andre som ikke gidder å sette ræva i været for å sette skitten oppvask inn i oppvaskmaskinen. De setter den igjen på benken, og gjerne med litt rester i - som en sliten tyggis, for eksempel. Og de kjenner på null skam for å la andre rydde etter dem.

Jeg blir kvalm.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Åja, nok av de ; folk som går inn med piggsko, folk som går inn med fullt av grus eller snø på sko, folk som ser Insta på pauserom MED lyd, folk som tror deres jobb er viktigere enn min, folk som lukker dører framfor meg. osv osv. Verden er full av idioter! 

Anonymkode: 21acb...f33

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, sånne har jeg jobbet med et par steder! Plutselig står de der over pulten og bare "så du mailen min?". De står der til og med kanskje før det har plinget i innboksen, de er kjappere enn mailsystemet. 

Det det egentlig betyr er "legg fra deg alt du jobber med nå og les mailen min og ta den foran alle andre mailene og oppgavene dine".

Sykt irriterende, noe av det jeg ikke savner når jeg sitter her på hjemmekontoret. Jeg har de som ringer og spør om småting i stedet for å stå over pulten og forstyrre, men nå er det mye enklere å bare ikke ta telefonen og ringe dem opp senere når man er ferdig med det man holder på med, eller sende en SMS og si "Jeg er i et møte, send mail".

Anonymkode: f9467...2f9

• Liker 3
Skrevet

Ja, den som ikke hilser og den som snakker altfor høyt. 

Anonymkode: 3ffb6...d7f

Skrevet

Har en kollega som kommer 10min  for sent og går 10min for tidlig....HVER BIDIGE DAG!

Anonymkode: 344e9...e4b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har en kollega som kommer 10min  for sent og går 10min for tidlig....HVER BIDIGE DAG!

Anonymkode: 344e9...e4b

Hva sier sjefen?

• Liker 2
Skrevet

Har en kollega som åpenbart har under 65 i IQ (altså blant de dummeste 1%). Alt blir feil hele tiden, og vedkommende kan ikke læres opp til selv de enkleste ting. Når vedkommende i tillegg prøver å lure meg med egoistisk forsett, og det er ekstremt lett å gjennomskue, så blir dette ekstremt slitsomt.

• Liker 1
Skrevet

De som går over lik for å henge ut kolleger og kringkaste forbrytelsen når noen er så uheldige å ikke være perfekte, men som selv også gjerne gjør feil, glemmer osv. Synes sånt er ufint og irriterende.

Det er greit å si fra til den det gjelder hvis det er alvorlige feil som kan ha seriøse konsekvenser, men når det virker som at de går inn for å henge ut folk, er det ikke ok. Og hadde de vært perfekte selv, hadde det vært en annen sak, men når de gjør like mange feil selv som de de henger ut, blir det bare tåpelig.

Anonymkode: 3ca1d...38f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde en kollega som hele tiden stilte meg spørsmål som "Det er så fint x sted, kjempefint å jogge og løpe der, har du vært der?". Jeg "har ikke hørt om/vært der, er ikke særlig glad i å jogge". Hun "hææææææ???? Har du ikke hørt om x sted? Det er jo såååååååå fint å jogge der". 

Slike ting kom hun med jevnlig. Erstatt x med 10 ulike plasser. Like overrasket hver gang. Hun kunne ikke forstå at ikke andre var like interessert i å jogge som henne. Og plassene hun nevnte var gjerne lokale runder man kunne løpe i diverse nabolag. Det var ikke snakk om fløyen liksom.

En annen tidligere kollega var også irriterende. Hver morgen, når kl var 08 (og alle startet) så hadde vi morgenmøte. Det stod alltid fremme kaffe og te. Vi forsynte av oss det og noen spiste kanskje en yoghurt til frokost i mens. Denne karen kom kl 08, satt fra seg sekken, og gikk ut igjen til tekjøkkenet vårt. Der begynte han å lage toast. Hver morgen. Så kom han inn igjen med fersk toast 0810. Da var møtet begynt. Han fikk aldri bemerkninger av sjefen. Vi andre ga beskjed en del ganger om at det var forstyrrende. En gang hadde jeg glemt frokost (pleide å spise noe enkelt jeg hadde med i vesken under møte). Da sprang jeg raskt ut (toast-karen ventet på toasten sin) og lagde meg et knekkebrød. Kom tilbake og sjefen så surt på meg og sa "møtet begynte 08". Da toast-karen kom 3min etter meg, så så ikke sjefen opp fra papirene hun leste gjennom en gang. 

Føler at noen favorisere og som er rundt skjørtekanten på yngre. Jeg prøver å vær lik mot alle,men det er ikke denne kollegaen. 

Blei fortalt at det var en som ikke fikk fri, men ei annen fikk siden vedkomne er i samme klikk/gjeng. Det blei bråk mellom to kollegaer i fjor. Vedkomne liker ikke å få beskjed,men klarer å kritiserer andre. 

Jeg spurte om en kollega tjeneste siden vedkomne sitter på kontor og det er mye enklere for vedkomne å printe ut ting, men fikk til svar at jeg kunne gjør det selv. 

Anonymkode: 96a54...a52

Skrevet
Vaffelhunden skrev (2 minutter siden):

Har en kollega som åpenbart har under 65 i IQ (altså blant de dummeste 1%). Alt blir feil hele tiden, og vedkommende kan ikke læres opp til selv de enkleste ting. Når vedkommende i tillegg prøver å lure meg med egoistisk forsett, og det er ekstremt lett å gjennomskue, så blir dette ekstremt slitsomt.

Minner om en jeg jobbet sammen med en gang. En ting er å gjøre feil, men man bør helst lære av det til neste gang. Når samme feil gjøres hele tiden, er det jo håpløst. 

Skrevet

Er så lei av hjelpepleiere mellom 55-60 år som klager over bagatellmessige ting. De er av typen som ikke får seg ny jobb (tror jeg) for hvordan skal minisjefene tilpasse seg nytt arbeidsmiljø? 

Jeg er sykepleier selv og på en kveldsvakt hadde jeg glemt å sette i oppvaskmaskinen fordi jeg var opptatt av pasienter og dosering av medisiner til en ny pasient. Da sier dama: «Kan du rydde inn i maskinen?» «Vi er bare to på vakt, du må rydde også selv om du er sykepleier». Jeg sa ingenting, bare «ja, jeg glemte det, jeg doserte medisin». Denne dama kaller meg også beskjeden og liker å heve seg over meg pga. min personlighet. Kjenner jeg er klar for å ta en mastergrad og komme meg vekk fra lavt faglig nåvå 🤷‍♀️

Anonymkode: 79f7a...fcd

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

De som går over lik for å henge ut kolleger og kringkaste forbrytelsen når noen er så uheldige å ikke være perfekte, men som selv også gjerne gjør feil, glemmer osv. Synes sånt er ufint og irriterende.

Det er greit å si fra til den det gjelder hvis det er alvorlige feil som kan ha seriøse konsekvenser, men når det virker som at de går inn for å henge ut folk, er det ikke ok. Og hadde de vært perfekte selv, hadde det vært en annen sak, men når de gjør like mange feil selv som de de henger ut, blir det bare tåpelig.

Har opplevd dette selv. Det blei misforståelser mellom meg og en mannlige kollega. Vedkomne trodde at jeg flørtet,men vedkomne er veldig flørtete selv.

Men vedkomne gikk til min sjef og jeg fikk bråk. Dette føltes urettferdig ut. Vedkomne visste ikke hvordan jeg tok ting. 

Kjente at jeg blei sint så jeg har gitt beskjed til vedkomne at jeg fikk bråk og at det er derfor jeg har vært sint på vedkomne. 

Anonymkode: 96a54...a52

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva sier sjefen?

Sånne mennesker har alltid en «grunn». Problemet er sjefen som aksepterer dette. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De sier det gjerne veldig høyt, slik at sjefen hører det. 

Skrevet

Ja, de som ikke gidder å yte den stillingen de er satt til, og som lar andre løpe livet av seg uten lunsj med 10-12 arbeidstimer hver dag, og en mildt sagt passiv ledelse som lar de holde på. Heldigvis planlegger jeg en ny karriere. 

Anonymkode: b6bd7...826

• Liker 1
Skrevet

Det hadde vært gøy å hatt en omvendt tråd, om noen da hadde hatt selvinnsikt nok til å innrømme at de selv kan være en dårlig kollega? Det tror jeg neppe, men det er veldig enkelt å klage på alle andre uten et snev av å gå litt i seg selv innimellom.

Anonymkode: bee89...36f

• Liker 6
Skrevet

Det hadde vært gøy å hatt en omvendt tråd, om noen da hadde hatt selvinnsikt nok til å innrømme at de selv kan være en dårlig kollega? Det tror jeg neppe, men det er veldig enkelt å klage på alle andre uten et snev av å gå litt i seg selv innimellom.

Lager en jeg, kam gjerne innrømme noe! Kaller den "Har du selv vært en kjip/irriterende kollega og kan innrømme feil du har gjort"?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Joda, absolutt. Jeg vet alt om mine svakheter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...