Gå til innhold

Tvilling/søskenvogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter mitt 2. barn i juni, og da er eldstegutten 1 år og 8 måneder. Vi lurer fælt på om vi skal kjøpe en sånn tvillingvogn med mulighet for bagdel og sportsvognsdel, eller om vi bare skal gå for søskensete på kombivogna vi har fra før? Vi har en trehjuling til eldstemann som han kan sove i på sommerhålvåret(men om vinteren blir den litt åpen).

Dere som har barn tett i alder, hva har dere gjort og hva funker best?

Hvilke tvilling/søskenvogner anbefaler dere (linker tas imot med takk!)

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Det er 17 mnd mellom de to yngste mine og jeg gikk for søskensete. Det kunne brukes både på bagvognen og sportsvognen. Det er mye enklere å komme seg fram med en vanlig vogn enn en søskenvogn. Bare det å gå inn i butikker, på buss ol blir veldig tungvint med en søskenvogn.

Skrevet

vi har 2 gutter med 2 års mellomrom og har søskentrille til de. Det går fint, kan legge ned begge ryggene vist di vil sove,og det er god plass i vognen (sitter ved siden av hverandre).

Skrevet

17 måneder mellom våre. hadde tvillingvogn, satt bak hverandre. den kunne gjøres om til at en kunne ligge helt flatt dersom det var behov for det, og det bakerste sete kunne ligge nesten helt flatt selv om største jenta satt foran. det funket helt perfekt for oss. har brukt den masse, og noen ganger brukte jeg den selv om jeg bare hadde med et barn pga lett å trille, liten og enkel!

det kan jeg iallefall anbefale og var suverent for oss.

Skrevet

det er 20 mndr mellom våre. Vi brukte søskensete den første tida, men bytta til søskenvogn når minstejenta var ca 8 måneder. Eldstemann ble litt tung å ha på søskensete, og jeg måtte holde i vogna hele tida for at han ikke skulle bøye seg fremover slik at vogna velta. Brukte tog-vogn når jeg kjøpte søskenvogn, og den er litt lettere å få plass til i butikker o.l, men litt tungvint. Slutta med vogn så snart jeg kunne

Skrevet

Takk for svar!

Har dere noe navn/modell på vognene, evt. en link på nettet?

Fint å se hvordan de ser ut også.

Skrevet (endret)

Jeg har en Teutonia Phoenix (togvogn)

Den kan monteres på flere ulike måter, og velge om du vil bruke bare den ene eller begge sittedelene. Altså veldig praktisk :-D

Det er 18 mnd mellom mine barn.

Jeg har flere bilder av den på pc'n hvis du er interessert.

Jeg er ferdig med den nå, så du kan få kjøpe den hvis du vil :-D

Endret av Pimbila
Skrevet

Hadde tvillingvogn til mine, ryggene kunne leges ned separat sånn at en kunne sitte og en kunne sove. Den store var enda så liten at han sov på dagen. Uten tvillingvogna ville jeg ha blitt isolert hjemme midt på dagen når de skulle sove. I tvillingvogna sov de så søtt side om side :babygutt::babyjente: når jeg gikk tur midt på dagen.

Husk du skal være hjemme alene nesten et helt år, kjedelig å være ahengig av å være hjemme mellom 11-13 eller når han sover...

--

Tiger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...