AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Dere som har hatt det, hvordan fortsatte dere vektnedgangen? Jeg er så godt i gang og har nå testet positivt. Eneste måten jeg har holdt meg aktiv på er å gå tur, og ellers er maten det andre som får vekta ned. Men når man ikke får forlate egen eiendom så blir det litt vanskelig å få beveget seg.. og når jeg ikke er flink å gå, så pleier jeg ikke å være like flink med maten heller. I tillegg har jeg et barn, og vet ikke helt hvordan vi skal klare å holde oss «aktive» den kommende uken.. Hvordan gjorde dere dette? Anonymkode: 6e380...498
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Er inntak av mat og ikke aktivitet som har mest å si på vektnedgang. Men når du er syk bør du få i deg nok næring. Kroppen trenger det for å bli frisk. Er man veldig syk begrenser jo inntaket seg selv Anonymkode: e789f...933
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er inntak av mat og ikke aktivitet som har mest å si på vektnedgang. Men når du er syk bør du få i deg nok næring. Kroppen trenger det for å bli frisk. Er man veldig syk begrenser jo inntaket seg selv Anonymkode: e789f...933 Det er fullstendig klar over, men jeg sklir ofte ut på den fronten når jeg ikke beveger meg i tillegg. I tillegg er det ikke spesielt festlig å sitte stille inne hele dagen for et lite barn heller. ts Anonymkode: 6e380...498
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Jeg begrenser matinntaket. Pleier å trene 10-14 timer i uka, men det får jeg jo ikke gjort nå, så om jeg spiser normalt kommer jeg til å legge på meg. Tenker i tillegg at jeg ikke bør ha sukker, alkohol eller kaffe nå mens jeg er i isolat og er «syk», og begrenser sterkt meieriprodukter og korn, for å holde immunforsvaret best mulig. Spiser grønnsaker, bær, kjøtt, fisk og egg. Og drikker vann og kokosvann. I tillegg prøver jeg å trene litt hjemme. Ashtanga-yoga, pull ups, push ups…. Anonymkode: 3be23...789 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 Treningsvideoer på YouTube. Be noen handle masse grønnsaker til dere. Anonymkode: 4483f...8c8 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er fullstendig klar over, men jeg sklir ofte ut på den fronten når jeg ikke beveger meg i tillegg. I tillegg er det ikke spesielt festlig å sitte stille inne hele dagen for et lite barn heller. ts Anonymkode: 6e380...498 Hvor gammel er ungen? Min var 6 år først gang vi var i isolasjon/karantene her hjemme, da i nesten en måned. Denne gangen er ungen 8. Vi har øvd på å stå på hodet og på hendene, slå hjul, klatre i tau (de ble kjøpt inn sist vi var i karantene), gjøre yoga sammen, masse lydbøker, brettspill, sy og strikke sammen, male, tegne, lese, lage matte-oppgaver til hverandre, prøve å lære kattene apport (feilet så langt), sette på musikk og danse, synge, dikte opp rare dyr og så tegne dem, pusle puslespill… Anonymkode: 3be23...789 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er ungen? Min var 6 år først gang vi var i isolasjon/karantene her hjemme, da i nesten en måned. Denne gangen er ungen 8. Vi har øvd på å stå på hodet og på hendene, slå hjul, klatre i tau (de ble kjøpt inn sist vi var i karantene), gjøre yoga sammen, masse lydbøker, brettspill, sy og strikke sammen, male, tegne, lese, lage matte-oppgaver til hverandre, prøve å lære kattene apport (feilet så langt), sette på musikk og danse, synge, dikte opp rare dyr og så tegne dem, pusle puslespill… Anonymkode: 3be23...789 Takk for mange fine tips! 2 år😅 Anonymkode: 6e380...498
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 Vi har nettopp vært i isolasjon. Pleier også være ganske aktiv på jobb, fritid samt trening på studio. Men har vært hjemme med to barn alene i 6 dager nå, har ikke akkurat vært inaktiv 😅 Ikke trent noe, men har knapt sitti på rompa allikevel. Men jeg var også redd for det med maten. Men om noe har jeg vel heller gått litt ned fordi maten har smakt vondt 😝 Samt at jeg var bestemt fra start at jeg ikke skulle gå opp. Jeg startet vektnedgangen når korona kom for snart to år siden, holdt meg gjennom jul x 2 og andre vanskelige perioder. Ikke søren om 6 dagers isolasjon skulle få ødelegge for meg. Du er jo veldig bevisst, hold på den tanken! Anonymkode: f71ff...993 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 Vært uten luktesans og smakssans et år, må tvinge i meg mat og har gått ned i vekt. Anonymkode: a1b47...405
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå