AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Skulle bestille noe på Ellos, puter og div små - interiør. Ikke store møbler liksom. Totalt kom det på 700 kr . Så skulle de ha frakt på 799!! De hadde kun alternativet "hjemkjøring med PostNord" , siden det var en stor pakke. Synes det var litt voldsomt. Opererer de innimellom med fri frakt på hjemkjøring ? Jeg bestilte masse klær på salg hos HM forrige dagen, og det ble også en stor kasse, men hørte aldri noe om at denne måtte hjemkjøres, hentet den på butikken som vanlig. Anonymkode: 81565...6c7 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 99 kr for frakt er nok normalt mange steder. Hva er du villig til å betale? Anonymkode: 25b61...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 99 kr for frakt er nok normalt mange steder. Hva er du villig til å betale? Anonymkode: 25b61...dbd de skulle ha 799. ikke 99. 99 kunne jeg betalt. kunne betalt 199 også. Anonymkode: 81565...6c7 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 HM har fysiske butikker du kan hente varer i. Ellos er en ren nettbutikk og alt går via forsendelse. Anonymkode: 25b61...dbd
Frøkensina Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 Det høres jo helt sprøtt ut å få høyere fraktpris enn prisen på varene 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): de skulle ha 799. ikke 99. 99 kunne jeg betalt. kunne betalt 199 også. Anonymkode: 81565...6c7 Da har du bestilt en stor vare i så fall. Fra Ellos: Fraktavgift for varer med større vekt eller volum - hjemlevering til tomtegrense/ytterport* 799 NOK Anonymkode: 25b61...dbd 1
Frøkensina Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): HM har fysiske butikker du kan hente varer i. Ellos er en ren nettbutikk og alt går via forsendelse. Anonymkode: 25b61...dbd Ja det har de alltid vært (finnes vel kun som fysisk butikk i Borås i Sverige), men den fraktprisen var drøy når det ikke var snakk om et stort møbel. Endret 16. januar 2022 av Frøkensina Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 Frøkensina skrev (1 minutt siden): Det høres jo helt sprøtt ut å få høyere fraktpris enn prisen på varene Fraktprisen bestemmes av vekt og volum. De fleste nettbutikker gir rabatt på frakt ved bestilling over en viss pris. Hva som er fraktbetingelsene til Ellos må gudene vite, men det burde TS ha satt seg inn i før bestillingen. Anonymkode: 848a4...ea7 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 Frøkensina skrev (1 minutt siden): Ja det har de alltid vært (finnes vel kun som fysisk butikk i Borås i Sverige), men den fraktprisen var drøy når det ikke var snakk om et stort møbel. Se posten min over det siterte innlegget. Ts må ha bestilt en vare som er dyr å frakte pga størrelse. Anonymkode: 25b61...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #10 Skrevet 16. januar 2022 Jeg bestilte selvsagt IKKE, da jeg så den fraktprisen. Jeg har ikke bestilt et "større møbel". Jeg bestilte fra HM tidligere i år(det ble en veldig stor pappeske), men de tilbydde ordinær frakt til normal lav pris.. og levering til nærmeste post i butikk. Det var aldri et alternativ å hente på en HM butikk, det er for langt unna. Anonymkode: 81565...6c7 1
Loboto Skrevet 16. januar 2022 #11 Skrevet 16. januar 2022 Prøv å bestille hos IKEA når du bor nordpå. En liten hylle til 199,- Frakten er på 3500,- 10
Frøkensina Skrevet 16. januar 2022 #12 Skrevet 16. januar 2022 Få kunder vil synes det er rimelig å betale mer for frakten enn varene når det er snakk om puter og småting. Skjønner ikke alle disse innvendingene, ville dere ha betalt mer for frakten enn varene for småting? Her skyter nok Ellos seg litt i foten, men samtidig er de vel store nok til at det ikke har så mye betydning. Hvis jeg virkelig ville ha de tingene ville jeg gjort et forsøk på å kontakte kundeservice og spørre om denne høye fraktkostnaden. 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #13 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg bestilte selvsagt IKKE, da jeg så den fraktprisen. Jeg har ikke bestilt et "større møbel". Jeg bestilte fra HM tidligere i år(det ble en veldig stor pappeske), men de tilbydde ordinær frakt til normal lav pris.. og levering til nærmeste post i butikk. Det var aldri et alternativ å hente på en HM butikk, det er for langt unna. Anonymkode: 81565...6c7 Hva bestilte du da? Siden du synes fraktprisen var helt urimelig? Anonymkode: 25b61...dbd
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #14 Skrevet 16. januar 2022 Loboto skrev (2 minutter siden): Prøv å bestille hos IKEA når du bor nordpå. En liten hylle til 199,- Frakten er på 3500,- Hjelpes, det var drøyt 😲 Det koster 600 kroner å få det tilkjørt her også (2-3 kilometer unna Ikea), synes det var ganske dyrt også, når det bare var snakk om en lenestol.... Anonymkode: ae380...ad2 1
Million Skrevet 16. januar 2022 #15 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva bestilte du da? Siden du synes fraktprisen var helt urimelig? Anonymkode: 25b61...dbd Hun skriver jo det i hovedinnlegget; "puter og div små - interiør. Ikke store møbler liksom" Puter er jo ganske fluffy og tar stor plass, selv om de ikke veier noe. Så da må det stor eske til. Og volum koster mye å sende. 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #16 Skrevet 16. januar 2022 Store pakker koster deretter. Samme pris på IKEA. Sånn er det bare. Trudde det er gratis å pakke varen. Sende den på lastebil og frakte den til ditt postkontor? Det er avgifter og lønninger som skal ut. De som tar billig pris for frakt er transportfirma som er underbetalt og misbrukt. Sjåfører som blir kastet ut i en uverdig jobb for det er minste pris for deres arbeid. Anonymkode: 09b17...df4 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #17 Skrevet 16. januar 2022 Million skrev (9 minutter siden): Hun skriver jo det i hovedinnlegget; "puter og div små - interiør. Ikke store møbler liksom" Puter er jo ganske fluffy og tar stor plass, selv om de ikke veier noe. Så da må det stor eske til. Og volum koster mye å sende. Ja jeg har nevnt dette med størrelse hele tiden. Jeg lurer på hva slags konkrete varer det er, ts kan sikkert svare for seg selv. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Store pakker koster deretter. Samme pris på IKEA. Sånn er det bare. Trudde det er gratis å pakke varen. Sende den på lastebil og frakte den til ditt postkontor? Det er avgifter og lønninger som skal ut. De som tar billig pris for frakt er transportfirma som er underbetalt og misbrukt. Sjåfører som blir kastet ut i en uverdig jobb for det er minste pris for deres arbeid. Anonymkode: 09b17...df4 Flere skulle tenkt på dette. At et firma tar betalt (og ikke en unormal lav pris) er jo et godt tegn. Anonymkode: 25b61...dbd 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #18 Skrevet 16. januar 2022 Det står jo på hjemmesiden deres hva det koster, så dette kunne en fint ha sjekket på forhånd. Sitat Fraktavgift Fri frakt gjelder for bestillinger over 499 kr etter fradrag for eventuelle rabatter. For bestillinger mellom 1 kr – 499 kr er fraktkostnaden 49,90 kr. For større/tyngre tilkommer en avgift på 799 kr og varene blir levert hjem. Alternativer med hjemlevering gjelder for større/tyngre varer om du bor langs en kjørbar vei. Anonymkode: 7405c...c7e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #19 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hva bestilte du da? Siden du synes fraktprisen var helt urimelig? Anonymkode: 25b61...dbd Hvorfor svarer du i en tråd, når du ikke har lest HI. Anonymkode: 81565...6c7 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #20 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det står jo på hjemmesiden deres hva det koster, så dette kunne en fint ha sjekket på forhånd. Anonymkode: 7405c...c7e JA, men jeg sjekket jo !!! Og jeg reagerer. Og jeg SPØR: OPERERER DE MED FRI FRAKT INNIMELLOM? og om du ikke har svar, så klikk deg videre. Anonymkode: 81565...6c7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå