AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Hei. Jeg er 26 uker på vei, og i dag testet jeg positivt på coronatest. Jeg er vaksinert x2. noen som har vært i denne situasjonen? Ble dere veldig dårlige? og så lurer jeg på hvordan man løser dette praktisk 😅 resten av familien er foreløpig negative. Mannen min må på jobb fordi han jobber i helsevesenet, så jeg er hjemme med datteren vår på 5. jeg kan jo ikke holde avstand til henne.. og i tillegg blir jeg veldig sliten av å aktivisere henne inne hele dagen, uten avlastning. Tips? Jeg skjønner heller ikke karantenereglene for henne, er de samme som for voksne? Anonymkode: 3265b...aa6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 De fleste vaksinerte med to doser blir ikke veldig syke. Det gjelder også for gravide. Blir jeg syk, kommer jeg ikke til å holde avstand til barna på 5 og 2. Deres behov for omsorg og kos er stort, og de blir mest sannsynlig ikke veldig syke om de blir smittet. Er du syk, er det også lov å la ungen se (mye) tv uten dårlig samvittighet. Foreslår ellers at du sitter/ligger på gulvet mens barnet leker ved siden av deg. Du kan også sitte ved siden av barnet mens det tegner, pusler etc. Sett på en lydbok i bakgrunnen, f.eks. Karsten og Petra på Spotify. NRK har også laget gode podkaster for barn i NRK radio-appen. Koronasenteret i kommunen skal gi info om karantenereglene som gjelder for dere. Fra regjeringen.no: https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/sporsmal-og-svar-om-koronasituasjonen/smittekarantene-og-isolasjon-sporsmal-og-svar/id2891647/#tocNode_3 "Barn under 18 år [...] skal i smittekarantene dersom de er husstandsmedlem eller tilsvarende nær den som er smittet. De kan teste seg ut med PCR, antigen hurtigtest gjennomført av helsepersonell eller selvtest tatt tidligst 7 døgn etter nærkontakten, slik som voksne." Ønsker deg riktig god bedring! Anonymkode: ece2f...645 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Samme situasjon, bare at her er alle syke (toåringen fikk det først, sannsynligvis fra barnehagen). Jeg er foreløpig symptomfri bortsett fra litt hoste, og satser på at jeg er beskyttet mot mer alvorlig sykdom. Det er liksom ikke så mye annet å gjøre enn å vente. God bedring! Anonymkode: 4db36...452
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 God bedring! Ble smittet selv da jeg var 26 uker for litt under en uke siden. Fikk tørr hoste, ble ekstra sliten og trøtt og litt snufsete, men ellers var det mer som en forkjølelse. Jeg hadde fått booster like før jul, så jeg tror vaksinene gjør sitt. De fleste gravide får heldigvis milde symptomer, satser på at det blir det samme for deg. Anonymkode: 507c8...e4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå