AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 For når jeg hører at noen klarer å balansere et perfekt rent og stylet hus mens de er hjemme i barsel, og at de lager økologisk hjemmelaget mat til ungen og alt er fryd og gammen. Da tenker jeg at det er for godt til å være sant. Da strekker de ikke til på et annet område av livet. Ingen har perfekte liv. Først nå når jeg er 35 har jeg begynt å bli trygg og ikke la meg påvirke av såkalte perfekte fasader. Noen andre med samme tanker? Anonymkode: b85fa...669 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Jeg tenker at ingen får til alt. Er det perfekt på noen områder, er det mindre bra på andre. Det er også noen som har råd til å leie tjenester (f.eks. renhold), og som frigjør tid til andre ting. Andre igjen lever med mennesker som naturlig er svært ryddige, og da blir det selvsagt enklere å holde huset ryddig og rent. Noen har familie som avlaster og hjelper til og gjør hverdagen enklere. Når det gjelder barseltida, er det ogaå ekstremt stor forskjell på babyer. Noen babyer er blide og fornøyde, sover masse, men andre kun klarer å sove oppå mammaen sin eller i vogn som konstant er i bevegelse. Slikt påvirker jo også hverdagen. Når det er sagt, er det noen som har vanvittig stor arbeidskapasitet og får til mer enn andre. For min del har jeg blitt trygg på at de prioriteringene vi gjør, er riktige, og jeg ser ikke så mye på hva andre gjør. Jeg prøver heller ikke skjule hverdagen (på godt og vondt), i håp om at flere tør å vise noe mer enn den flotte fasaden. Jeg er også i midten av tredveåra. Anonymkode: 3d775...934 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Har nok forskjellige definisjoner på et rent hjem, f.eks., noen er kjempefornøyd bare de får ryddet vekk leker og støvsugd, andre må vaske rundt for å være fornøyd, så følelsen av å «strekke til» er vel også forskjellig jeg føler ikke at jeg strekker til (støv på hjernen) men andre som kommer på besøk kommenterer ofte at jeg virker å ha ting på stell. For meg er det. Bare enklere å vaske, enn å legge seg nedpå å stresse over at det ikke blir vasket😂 og det går jo utover søvn og hvile, som ikke nødvendigvis er helt bra heller😂 Anonymkode: 47bdc...8cb 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Kan med hånden på hjertet si at her var alt fryd og gammen det første året. Hadde verdens mest rolige og fornøyde unge. Vi hadde flotte dager, huset var strøkent og hadde tid til å lage hjemmelaget mat. Men er ikke på sosiale medier, så det er ikke akkurat noe jeg driver og lufter for verden. Kanskje fordi jeg er 36 år, og trygg på meg selv? 🤷♀️ Nå er det derimot full rulle her, småen er 2 år og dagene er mye mer hektisk med jobb, barnehage og hverdagslivet. Livet er fortsatt veldig flott, men det blir ikke nødvendigvis hjemmelaget middag hver dag. 🤪 Anonymkode: 81e92...8f1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 Jeg orker ikke bry meg hvordan andre har det hjemme. Her er det overflaterydding på kvelden så det ser greit ut når vi står opp. Med 3 stk alene på 13, 5 og 6 mnd så prioriterer jeg søvn når jeg føler for det istedenfor å støvsuge eller vaske badet🙊. Økologisk mat lager jeg ikke, vesla får det vi spiser bare moset. Jeg velger heller at det er litt støv i krokene og at jeg har energi til de store kommer hjem😊. Folk velger selv hva de vil prioritere, også velger jeg hva som passer min familie. Anonymkode: aa574...f8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå