Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener Verden gang ikke trenger å dekke sakene hans og det han sier på talerstolen. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farlige de som heier på han også. Klin gærne.

Skrevet

Jeg syns det er svært underholdende. 

• Liker 2
Skrevet

Det er både underholdene og viktig å kunne se andres perspektiver på politikk og samfunn.

Jeg har virkelig ikke problemer med å se og høre på rare, idiotiske og farlige politikere.

Uenighet er ikke farlig.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er fan av Trump. Hvis man ser bort fra tweetene hans, så var han en suksessfull republikansk politiker. Han scoret stort på økonomi, utenrikspolitikk, grensepolitikk og lavt på mer personlige egenskaper.

Jeg lurer på om twitter angrer på at de utestengte han. Folk har kortvarig hukommelse, og når de ikke har daglige tweets som satte han i et dårlig lys, så vil folk huske den gode økonomien og at arbeidsledigheten var lav med Trump som president.

Jeg tenker også på hvor venstrevridd media er. Alt som Biden slipper unna med, ville blitt enormt oppblåst hvis det var Trump. Biden er mindre populær etter ett år enn Trump var etter sitt første år, og det med medias fordømmelse av Trump 24/7. Media kjørte "Russia collusion" i to og et halvt år, og ga han ikke anerkjennelse for noe som helst. La oss ikke glemme hvordan media klipte og limte en uttalelse for å jukse til at Trump kalte nynazister "very good people". De tok rett og slett bort hans fordømmelse av nynazistene, og gikk rett til at Trump sa de som ville beholde statuen (og ikke var en nazist) var fine mennesker som ikke skulle fordømmes. Og at de som ville ha bort statuen også var fine mennesker.

Slik klipte og limte media mesteparten av hva Trump sa. De løy, overdrev og forvrengte.

Biden er en olding som er nærmest senil, han blir holdt unna pressekonferanser og tar ikke spørsmål fra reportere ved de få pressekonferansene han gir. Han fumler sånn at det ikke er til å tro. En innringer avsluttet med "let's go Brandon" og Biden svarte med "let's go Brandon, I agree".

Trump ble holdt personlig ansvarlig for de Covid-døde. Men etter 1 år med Biden, har det dødd flere enn i 2020. Det er helt stille nå om at presidenten har skylden. Selvsagt har ikke Biden bokstavelig talt blod på hendene, men det hadde Trump, sa media og Biden selv. Under Trumps siste år som president, ble det utviklet Covid-vaksine, og Biden tok over presidentjobben som allerede vaksinert. For å vise hvor urettferdig Trump ble behandlet, så ble det ikke offentliggjort at en vaksine var klar før en uke etter valget. Nyheten ble holdt skjult siden de var redde for at det ville gi Trump en positiv effekt.

Biden skulle samle Amerika, men han gjør det motsatte. Han anklager de som vil at folk skal vise legitimasjon med bilde når de stemmer, for å være rasister som vil hindre fargete i å stemme. Samtidig har store, liberale byer som New York innført (eller vil innføre) at folk må gå med vaksinepass og legitimasjon med bilde når de beveger seg utendørs. Med andre ord må du ha med legitimasjon når du går tur med hunden, men ikke når du skal stemme. Hvor er problemet med at fargete ikke klarer å skaffe seg ID da? Alle spørreundersøkelser viser flertall i USA for å vise ID ved valg. Det er kun de mest ytterliggående som vil ha det bort. Det henger ikke på greip.

Og ikke snakk om 6.januar. Jeg orker ikke snakke med de som kaller det et kupp. I USA har flertallet av befolkningen glemt 6.januar og gått videre. CNN kjørte nyheter om "kuppet" hele uken i januar, og seerantallet var på bånn. Ingen brydde seg. Alle ekte kuppforsøk går ut på at den-som-vi-bli-diktator tar med millitæret og vil tvinge seg til et væpnet statskupp, ikke be folk om å gå hjem. Hadde Trump villet bli diktator, hadde han skaffet millitær støtte på forhånd, ikke sosebukker som gikk og tok en talestol under armen og poserte for bilder.

De som brente ned hele bydeler sommeren før og som angrep kommunesentre, politistasjoner, rådhus og andre offentlige bygg med mursteiner og molotowcocktails ble ikke kalt noe annet enn demonstranter. Selv om dødsfallene og ødeleggelsene etter den blodige sommeren viser at den var 100 ganger verre enn 6.januar. De som ble tiltalt var få, og de fikk milde straffer. Mange ble tatt inn av politiet og sluppet ut samme dag. Mens de etter 6.januar fremdeles sitter fengslet i isolat. De som har blitt dømt etter 6.januar, har blitt dømt for mindre alvorlige forhold enn brannstiftelse, plyndring og drap. De har fått dommer fot slikt som "trespassing".

Endret av ops2
  • Liker 6
Skrevet
Egenskap skrev (4 timer siden):

Jeg mener Verden gang ikke trenger å dekke sakene hans og det han sier på talerstolen. 

Han fremstår nok som en farlig mann for de som har lagt sine elsk på krigshisseren Hillary "KillThem" Clinton og demente Joe Biden som knapt husker hvem som er president i USA. Begge forgudet av norske, og amerikanske, medier i en monomton, hjernedød massesuggesjon og med svært kreativ bruk av bilder og overskrifter.

Mitt tips til deg; tenk litt selv, les litt andre kilder og gjør dine egne vurderinger. Ikke alle her er på samme lag...

• Liker 6
Gjest StinkySocks
Skrevet
Egenskap skrev (Akkurat nå):

folk klikker på ting som blir skrevet i nettavisene = blad-smørere kommer til å fortsette å skrive om ting som genererer klikk = alt mulig søppel får enda mer oppmerksomhet. Dette burde selvfølgelig være noe alle forstår.

dersom ingen gidder å klikke på alt mulig søppel og vås i nettavisene, så gidder vel ikke nettavisene å fortsette å skrive om ting heller.

Skrevet

Jeg har sett litt på amerikanske nyheter i det siste, jeg synes Biden er mer skremmende. Han har tydelige tegn til senilitet og mumler i vei. Når det gjelder Vg, Nrk etc har de lav troverdighet, det er mye å kritisere Trump for og det er kanskje best at en annen blir president i 2024, men Nrk, VG etc, forvrenger virkligheten. De er opptatt å påvirke befolkningen, dette sier det meste:

• Liker 4
Skrevet

Jeg må rette mitt innlegg litt. Jeg husket feil, det er Washington DC som innfører regler for vaksinepass, maske og legitimasjon med bilde fra 15. januar. Og den byen er liberal og styrt av de samme demokratene som mener det er rasistisk å be om legitimasjon når man skal stemme.

Argumentet for at demokratene vil avskaffe ID med bilde i hele USA, er at fargete minoriteter er så dumme og hjelpeløse at de ikke kan skaffe ID. Å be om ID er rasistisk, "Anti-voting law" og "voter suppression". Derfor må man ta bort krav om ID ved valg, ellers får ikke de stakkars minoritetene stemt.

Men når man skal vise legitimasjon for å bevise at man har vaksinert seg, så er det ikke noe snakk om at stakkars minoriteter ikke klarer å skaffe ID.

Det var "presidenten som skulle samle Amerika" som sto og kalte republikanere som vil ha lover om legitimasjon ved valget, for "Jim Crow". Google selv Jim Crow. Selv om Biden ikke nevner ID spesielt, vil en av lovene hans forby statene å be om legitimasjon med bilde. (Freedom to Vote Act) Det skal være nok å vise fram en strømregning for eksempel, som bevis for at du er den personen som står på regningen. Den andre (John Lewis Voting Rights Advancement Act), behandler stater som ber om foto ID som om de hindrer velgere fra å stemme. https://www.nationalreview.com/corner/democrats-cant-quit-fighting-photo-id-for-voters/

Photo-ID requirements have strong support in polls, including the support of most Democrats and most nonwhites, and don’t appear to reduce voter turnout in general or minority turnout in particular. Which is probably why Biden didn’t call attention to these provisions of the bills he is so intent on getting enacted.

Media refererer gamle Bidens påstander om at demokratiet er i fare og at Amerika er i ferd med å bli et autokrati, som om det er sannheten. NRK går i spissen, og har selvsagt ikke gjort annet enn å oversette Bidens påstander til norsk, og ikke undersøke om det er andre grunner til at de republikanske senatorene motarbeider disse nye lovene. https://www.nrk.no/urix/biden-vil-endre-filibuster-regelen-i-usa-1.15806334

Dette gjør norsk media fordi de hater den halvparten av befolkningen i USA som stemmer konservativt. For norsk media er det som republikanerene stemmer imot, alltid udemokratisk, umenneskelig, og stikk i strid med hva resten av verden gjør. Som om vi i Norge skulle akseptert å innføre valg uten legitimasjon. Norges politikere er med andre ord like udemokratiske som de 50 senatorene som vil stoppe disse lovene.

Nrk nevner andre "innstramminger", men kommer ikke med eksempler. Som i Arizona, som innførte forbud mot at stemmesedler kan samles inn av andre enn den som stemmer (Ballot harvesting). Andre stater, som California, har ingen krav til hvem som kan samle inn stemmesedler eller hvor mange stemmesedler en person kan hente inn. Disse personene kan gå hvor de vil og samle inn poser med stemmesedler. Så putter de alle i en oppsamlingsboks som står ute i gata. Det kreves ingen offentlig kontroll av disse innsamlerene, ingen identifikasjon, eller kontroll på om folk får "hjelp" til å fylle ut stemmesedlene, og de blir endret på, eller levert inn i det hele tatt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...