AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Hei! Jeg har en baby på 7 mnd som har helt siden hn var 4 mnd, ønsket pupp hver time/hver andre time på natt. Før hn ble 4 mnd kunne det gå alt mellom 2 og 7 timer. Har ikke endret seg etter at vi startet med fast føde heller. Spiser ca 1 porsjon grøt til sammens fordelt på 2 måltider og ellers litt smaksprøver her og der. På dagtid så ammer jeg ca hver 3-5 time, varierer veldig. Har forsøkt å amme mer på dagtid, uten at det har påvirket natten. Føler babyen bruker meg som smokk, da hn ikke tar smokk eller mme. Kan jeg forvente at denne hyppige nattammingen fortsetter i mange mnd til? Anonymkode: ab1d1...ed2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Hvis du vil endre det må du nok legge inn en innsats selv. Jeg bestemte meg for at min ikke skulle få oftere enn hver andre time til å begynne med, deretter hver tredje time. Da fikk han rett og slett ikke før. Får smokken og kos om han trenger det, men ingen pupp. Tok ikke lang tid før han begynte å sove lenger økter etter at jeg begynte med det. Tar ikke din smokk må du finne en annen måte å få babyen til å sovne på, om det er en koseklut eller at du holder på han/henne. NB! Jeg begynte med å utsette den første ammingen i en ukes tid før jeg begynte å ta hele natta for at overgangen ikke skulle bli så brå. Anonymkode: a896f...2ab
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Min gutt "ammet" også hver 1-2 time ved den alderen. Stort sett var han bare borti puppen som for å sjekke at den (og jeg) var rett i nærheten, så sovnet han igjen. Han har alltid slitt med å sovne, og sånne hurtigamminger var klart bedre en timer med byssing og gråt som vi hadde måttet ty til ellers. Ved ni mnd snudde han seg bort fra puppen om kvelden og begynte å teste ut å sovne på egenhånd Ca sammtidg sluttet ammingen å roen han om natta, så da var vi ferdige med den saken. Ammet litt på dagtid til 11 mnd. Anonymkode: 0c180...636 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Vi tvang gjennom ammeslutt på natt ved 8 mnd. Barnet vil fortsette å våkne og be om pupp ofte i mange måneder til, dersom dere ikke går aktivt inn for å endre det. Det vil vel antakeligvis roe seg av seg selv etterhvert, men det kan ta mange måneder til, hvis dere bare lar det gå sin gang. Vi hadde vel tre netter hvor vi bare måtte stå i det, men så gikk det veldig greit, og vi har en baby som virkelig elsket og fortsatt elsker pupp. Anonymkode: 2dd4d...bf7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 Kan pappaen ta noen av oppvåkningene på natten? Da er det kanskje lettere både å gi smokk istedet og å få barnet til å sovne igjen når han ikke lukter og ser puppen. (Antar at barnet ikke egentlig er sultent så ofte) Anonymkode: dcfb0...d25
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 Min erfaring er at det endrer seg ofte, men tvungen ammeslutt gjorde at babyen våknet like ofte eller oftere om natta hos oss 😱 Med andremann nattammet jeg veldig mye lengre, til over halvannet år, og ammeslutt gikk som en drøm. Har sovet natta gjennom siden det. Anonymkode: 0ec65...ba8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå